SNA: Audienţa presei scrise, în creştere

Ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor româneşti au raportat, pentru perioada octombrie 2007 - octombrie 2008, creşteri ale audienţelor, conform ultimelor date ale Studiului Naţional de Audienţă, foarte puţine dintre titlurile auditate raportând un trend descendent pentru această perioadă.

Urmărește
59 afișări
Imaginea articolului SNA: Audienţa presei scrise, în creştere

SNA: Audienţa presei scrise, în creştere

Potrivit ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) în perioada octombrie 2007 - octombrie 2008, numărul de cititori de presă scrisă, la nivel urban, a fost, per ansamblu, în creştere. Scăderile de audienţă au fost rare, doar câteva publicaţii înscriindu-se pe un trend descendent: cotidianul quality Jurnalul Naţional (-5,6%), revista up-market Tango (-4,8%), Revista de Film HBO (-1,6%), TV Satelit (-3,1%), revista pentru adolescenţi Popcorn (-2,8%), Cool Girl (-3,2%), revista pentru bărbaţi Maxim (-1,8%), revista auto Top Gear (-3,7%), dar şi mai multe publicaţii locale.

Cotidiene centrale:

tabloidul Libertatea - 1.379.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 1,9%

cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor - 774.000 de cititori, care a raportat o creştere de 3,2%

ziarul generalist Jurnalul Naţional - 695.000 de cititori, în scădere cu 5,6%

taloidul Cancan - 646.000, în creştere cu 32,1%

cotidianul sportiv Pro Sport - 619.000 de cititori pe ediţie (+5,5%)

cotidianul quality Evenimentul zilei - 558.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 2%

tabloidul Click! - 538.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 40,5%

cotidianul Adevărul - 402.000 de cititori pe ediţie (+1%)

cotidianul România Liberă - 256.000 de cititori pe ediţie (+1,2%)

cotidianul quality Gândul - 248.000 de cititori pe ediţie (+10,2%)

ziarul Cotidianul - 224.000 de cititori pe ediţie (+6,7%)

gratuitul Compact - 212.000 de cititori pe ediţie (+23,3%)

cotidianul de business Ziarul Financiar - 208.000 cititori, în medie, pe ediţie (+3,5%)

cotidianul Curierul Naţional - 155.000 de cititori pe ediţie

cotidianul Ziua - 121.000 de cititori pe ediţie (+1,7%)

gratuitul Curentul -104.000 de cititori pe ediţie (+9,5%).

Publicaţiile săptămânale:

Pro TV Magazin îşi păstrează poziţia de lider, cu o medie de 934.000 de cititori pe ediţie

Libertatea de Duminică - 799.000 de cititori pe ediţie

Gazeta Sporturilor de Duminică - 670.000 de cititori pe ediţie

Pro Sport de Duminică - 667.000 de cititori pe ediţie

Libertatea pentru Femei - 545.000 de cititori pe ediţie.

Revistele feminine up & middle market:

revista Femeia - 565.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 8,4%

Ce se întâmplă, Doctore? - 493.000 de cititori pe ediţie, +14,7%

Avantaje - 309.000 de cititori pe ediţie, +2,3%

Elle - 165.000 de cititori pe ediţie, +10%

Revistele gossip & people:

Ciao! - 490.000 de cititori pe ediţie, +15%

Star -187.000 de cititori pe ediţie

Story - 171.000 de cititori pe ediţie, +5,6%

Viva - 145.000 de cititori pe ediţie, +7,4%.

Revistele pentru adolescenţi:

Bravo - 312.000 de cititori pe ediţie, cu o creştere de 2% faţă de perioada iulie 2007 - iulie 2008

Bravo Girl - 247.000 de cititori pe ediţie, +7,9%

Popcorn -244.000 de cititori, -2,8%

Cool Girl - 215.000 de cititori pe ediţie, -3,2%

Revistele masculine:

Playboy - 265.000 de cititori pe ediţie, +2,7%

Fhm -161.000 de cititori, +4,5%

Men'S Health - 82.000 de cititori pe ediţie, +5,1%.

Revistele de ştiinţă:

National Geographic - 316.000 de cititori pe ediţie, +7,8%

Descoperă - 111.000 de cititori pe ediţie, +11%

Geo - 55.000 de cititori pe ediţie, +31%.

Revistele auto:

Auto Motor şi Sport - 355.000 de cititori pe ediţie, +5,7%

Pro Motor - 333.000 de cititori, +7,4%

Autoshow - 148.000 de cititori pe ediţie, +2,8%

Publicaţiile economice:

săptămânalul Capital - 287.000 de cititori pe ediţie, + 4%

Săptămâna Financiară - 274.000 de cititori pe ediţie, + 0,7%.

Business Magazin - 81.000 de cititori, în medie, pe ediţie, +17,4%

Presa locală:

Gazeta de Sud - 196.000 de cititori, în creştere cu 3,7%

Timiş Expres -56.000 de cititori, -13,8%

Ziarul de Iaşi - 51.000 de cititori, -16,4%

Viaţa Liberă - 49.000 de cititori, -10,9%

Obiectiv Vaslui - 42.000 de cititori, -10,6%

Tribuna -31.000 de cititori, 24,4%

Ediţie specială- 54.000 de cititori, +10,2%

Hunedoreanul - 37.000 de cititori, +12,1%

Monitorul de Suceava - 32.000 de cititori, +18,5%

Arad Expres 21.000 de cititori, +5%

Pentru cea de-a 26-a livrare, datele au fost culese de institutele de cercetare IMAS, Metro Media Transilvania şi Daedalus, în perioada 15 octombrie 2007 - 12 octombrie 2008.

Eşantionul a fost de 18.409 de persoane, dintr-un univers de 8,951 milioane de persoane, acesta fiind reprezentativ pentru persoanele din România cu vârsta între 14 şi 64 ani şi care locuiesc în mediul urban.

Datele SNA au fost furnizate pentru 162 de publicaţii, dintre care: 67 de lunare (au fost incluse Clever Travel, Connect, Photo Magazin), 12 bilunare (a fost exclus Spy), 31 de săptămânale (au fost excluse TV Sud şi Vip; au fost incluse: Star, Zău), 42 de cotidiene (au fost excluse Agenda Zilei, Deşteptarea, Informaţia Zilei de Maramureş, Monitorul (de Neamţ şi Roman); au fost incluse: Curierul Naţional, Impact în Gorj, Monitorul de Vrancea, Ziarul de Vrancea) şi 10 suplimente.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici