- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (07.01.2009, 15:14)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Splendid Media va vinde spaţiul publicitar al TVR în perioada 2009 - 2011
Comitetul Director al TVR a aprobat, în şedinţa de miercuri, ca regia Splendid Media să gestioneze şi să vândă, în perioada 2009 - 2011, spaţiul publicitar pentru toate posturile Societăţii Române de Televiziune (SRTv), au declarat pentru MEDIAFAX surse din Televiziunea Publică.
Urmărește
130 afișări
Splendid Media va vinde spaţiul publicitar al TVR în perioada 2009 - 2011
Astfel, regia de publicitate Splendid Media - cea care a vândut spaţiul publicitar al TVR şi în perioada 2005 - 2008 - va gestiona spaţiul publicitar al SRTv aferent canalelelor TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR INFO, TVR Cultural şi TVR Internaţional, cel de pe teletextul TVR şi de pe website-ul www.tvr.ro.
TVR a anunţat, pe 18 decembrie, că va organiza o selecţie de oferte pentru alegerea unui comisionar care să gestioneze şi să vândă, în perioada 2009 - 2011, spaţiul publicitar al SRTv. În urma anunţului şi-au anunţat intenţia de a participa la selecţie patru regii de publicitate, Splendid Media, Media Mall, ARBOmedia şi DBV Media House. Totuşi, la selecţia de oferte au participat până la urmă doar Splendid Media şi Media Mall, Comisia care a negociat cu ambele societăţi propunându-le pe ambele spre selecţie Comitetului Director al SRTv.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gabriel Cotabiță a murit la vârsta de 69 de ani
-
Prag depăşit. Peste 150.000 de români au votat în străinătate la alegerile prezidenţiale
-
Atenţionare de călătorie în Italia din cauza unei greve în transportul feroviar
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
Din comisia care a analizat ofertele regiilor Splendid Media şi Media Mall au făcut parte, printre alţii, Alexandru Sassu, preşedintele-director general al Televiziunii Publice, şi Simona Dobrescu, director Direcţia Marketing şi Vânzări din SRTv.
Potrivit unor surse din TVR, Comitetul Director al SRTv a decis, în şedinţa de miercuri, ca Splendid Media să vândă şi în următorii trei ani spaţiul publicitar al SRTv. Decizia Comitetului Director va fi analizată şi de Consiliul de Administraţie al Televiziunii Publice. Din Comitetul Director al SRTv fac parte: Alexandru Sassu, preşedintele-director general al Televiziunii Publice, Titi Dincă, director Direcţia Producţie şi Artistică, Rodica Culcer - director Departament Emisiuni Informative şi Sport, Horia Romanescu, director Direcţia Programe, Cipriana Voicu - director Direcţia Economică, Horia Cazan - director Direcţia Tehnico - Administrativă şi Simona Dobrescu - director Direcţia Marketing şi Vânzări.
Societatea Română de Televiziune a demarat, în 24 octombrie, o procedură de licitaţie deschisă pentru atribuirea contractului de gestionare şi vânzare a spaţiului publicitar pe bază de comision pentru canalele tv, teletextul TVR şi website-ul www.tvr.ro, prin publicarea în SEAP a unui anunţ de participare. În fişa de date a achiziţiei, SRTv a stabilit, printre condiţiile privind acordarea contractului, şi pe aceea potrivit căreia comisionarul, în cazul în care oferta sa va fi declarată câştigătoare, nu va încheia, pe perioada de derulare a acordului, contracte cu acelaşi obiect (gestionarea şi vânzarea spaţiului de publicitate) cu alte societăţi de televiziune şi se va obliga să le înceteze pe cele aflate în derulare, în maxim 30 zile de la declararea sa ca fiind câştigător.
Această cerinţă a exclusivităţii, acceptată anterior, prealabil şi expres de orice participant, a fost solicitată de SRTv viitorului câştigător pentru a evita riscul apariţiei unei concurenţe neloiale şi al unui conflict de interese. În acest sens, SRTv a dorit ca viitorul câştigător să nu reprezinte în acelaşi timp şi interesele sale şi pe ale unor staţii de televiziune concurente în activitatea de identificare de clienţi şi de încheiere a unor contracte de publicitate cu aceştia, asigurându-se, deci, respectarea Legii nr. 11/1991 privind concurenţa neloială, dar şi valorificarea unor interese legale (art. 40 din Legea nr. 41/1994) şi legitime ale SRTv.
În plus, SRTv solicită comisionarului câştigător să îi asigure un venit net anual ofertant, achitat necondiţionat (minim garantat), Televiziunea publică fiind interesată în obţinerea unor venituri cât mai mari printr-o bună gestionare de către comisionar a viitorului contract. În prezent, SRTv colaborează cu Splendid Media în ceea ce priveşte gestionarea şi vânzarea spaţiilor sale publicitare.
CLIR Media, societatea care gestionează şi vinde spaţiul publicitar al posturilor Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV şi GSP TV, a formulat o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, prin care a criticat cele două cerinţe impuse de SRTv. Consiliul a emis o decizie pe 21 noiembrie, prin care a anulat procedura de licitaţie publică demarată de SRTv, precizând că "Societatea Română de Televiziune doreşte să încheie în condiţiile ordonanţei privind achiziţiile publice un contract de comision care nu se poate realiza prin aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 34/2006, deoarece alegerea mandatarului de către mandant (comisionul fiind un mandat fără reprezentare – n.n.) pe baza încrederii încalcă principiile expres prevăzute de art. 2 din O.U.G. nr. 34/2006 ... contractul de servicii expres reglementat de O.U.G. nr. 34/2006 nu poate fi încheiat sub forma unui contract de mandat sau comision", că "venitul net anual ofertat cuvenit SRTv … achitat necondiţionat anual … încalcă principiile imperative impuse de legiuitor la art. 2 din O.U.G. nr. 34/2006", în plus "Consiliul reţine că autoritatea contractantă nu doreşte încheierea unui contract de servicii, ci externalizarea unei activităţi".
Astfel, după ce Consiliul a stabilit că SRTv poate încheia un contract de comision în condiţiile enunţate (exclusivitate şi venit net anual minim garantat), dar fără a-l considera un contract de servicii, precum şi fără a aplica procedurile de achiziţie publică datorită naturii contractului de comision (încrederea care trebuie să existe între SRTv şi viitorul comisionar, fiind esenţială), incompatibilă cu principiile şi cu procedurile reglementate de legea achiziţiilor publice, SRTv s-a adresat şi Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, pentru clarificarea situaţiei.
Printr-o adresă transmisă SRTv în data de 11 decembrie, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a comunicat SRTv: "Rezultă că intenţionaţi să încheiaţi un contract de comision ce are ca obiect gestionarea şi vânzarea spaţiului publicitar, în condiţiile art. 405 - 412 Cod Comercial" şi "apreciem că, pentru încheierea contractului în cauză, nu sunt aplicabile dispoziţiile O.U.G. nr. 34/2006, deoarece respectivul contract nu intră în categoria contractelor de achiziţie publică de servicii".
În consecinţă, SRTv a organizat o selecţie de oferte pentru alegerea viitorului comisionar care să gestioneze şi să vândă, în perioada 2009 - 2011, spaţiul publicitar al SRTv, invitând mai multe societăţi care îşi desfăşoară activitatea în domeniu, spre a obţine oferta cea mai avantajoasă tehnic şi economic şi pentru a încheia contractul de comision, aplicabil de la data de 1 ianuarie 2009.
Potrivit cifrelor din raportul de activitate al SRTv pe 2007, cele patru canale ale Televiziunii Române - TVR 1, TVR 2, TVR Cultural şi TVR Internaţional - au câştigat, în anul menţionat, 73.774.562 lei din publicitate (circa 20.411.288 euro, la cursul BNR din 15.04.08), sumă mai mare cu doar 1,5% faţă de publicitatea atrasă de TVR în 2006.
Conform estimărilor Splendid Media, compania care se ocupă de vânzarea spaţiului de publicitate al TVR, piaţa de publicitate TV din România a crescut cu 36% în 2007 faţă de 2006 (estimarea se bazează pe audienţa spoturilor clienţilor companiei, monitorizate de TNS-AGB International pe target all urban).
Cea mai spectaculoasă creştere a vânzărilor de publicitate, în 2007, s-a înregistrat pentru TVR Internaţional, cu 1.340% mai mare decât în 2006. Dacă în anul 2006 vânzările nete anuale au fost de 3.696 euro, în 2007, acestea au fost de 53.232 de euro. Şi pentru TVR Cultural vânzările de publicitate au crescut, în 2007, cu 443%. Pe o creştere cu 20% a audienţei pe spot, vânzările nete anuale au fost, în 2007, de 83.383 de euro, faţă de 15.843 de euro, în 2006.
TVR 1 a avut încasări din publicitate mai mici cu 6% în 2007 faţă de 2006, respectiv, 18.252.920 euro, faţă de 19.378.386 euro. Această scădere a fost determinată şi de audienţele pe spot, mai mici cu 39% în 2007, dar trebuie ţinut cont şi de faptul că, în 2006, TVR 1 a difuzat Campionatul Mondial de Fotbal, competiţie care a adus aproximativ două milioane de euro net în plus faţă de programele obişnuite ale postului.
Pentru TVR 2, 2007 a adus cu 47,4% (circa 4,18 milioane de euro) mai multe vânzări din publicitate faţă de 2006 (aproximativ 2,84 milioane de euro), chiar dacă audienţa pe spot a scăzut cu 18%.
SRTv a încheiat anul 2007 cu un deficit de circa 8,4 milioane de euro, în condiţiile în care Televiziunea Publică a avut, în 2007, venituri totale de 522.175.264 lei (circa 144 de milioane de euro) şi cheltuieli de 551.626.831 lei (152,2 milioane de euro). În ceea ce priveşte veniturile TVR, acestea au reprezentat venituri din exploatare, de circa 519,6 milioane de lei (veniturile din publicitate au reprezentat circa 14,2%, în timp ce veniturile din taxă TV au reprezentat 56,65% din totalul veniturilor), şi venituri financiare, de 2,4 milioane de lei.
SRTv nu a făcut publice până în acest moment veniturile din publicitate atrase de posturile Televiziunii Publice în anul 2008.
Citește pe alephnews.ro: Moscova nu are bani nici să câștige războiul cu Ucraina, nici să piardă. Care este situația economică a Rusiei
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe