- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (29.03.2011, 15:42)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Spotul publicitar pentru vopseaua Kober, interzis de la difuzarea pe posturile TV de către CNA
Spotul publicitar pentru vopseaua Kober Zertifikat Plus a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată marţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), care a considerat că acest clip nu informează corect publicul.
Urmărește
1062 afișări
Potrivit CNA, spotul publicitar pentru vopseaua Kober Zertifikat Plus are două variante - una mai lungă şi alta mai scurtă.
În varianta lungă a spotului, care nu se mai difuzează în acest moment, se spune: "Avem două camere de copii: una zugrăvită cu Kober Zertifikat Plus şi cealaltă zugrăvită cu vopsea. Avem şi doi copii: Alex şi Vlăduţ. Unul doarme liniştit, celălalt plânge şi plânge până ce şi camera lui e zugrăvită cu Kober Zertifikat Plus. Acum avem doi copii care respiră aer fără microbi şi dorm liniştiţi. Un test simplu ne arată cum Zertifikat Plus superlavabilă cu dispersie by Hydrol de la Bayer Material Science distruge 99,99% microbii din casă în primele 24 de ore. Kober Zertifikat Plus". În cadrul spotului, sunt prezentate imagini cu doi bebeluşi, aflaţi în două camere diferite.
În prezent, pe posturile Realitatea TV, Prima TV, Kanal D, OTV, Antena 2, Taraf TV, Etno TV, Discovery Channel, National Geographic Channel, Romantica, AXN, Universal Channel şi B1 TV, se difuzează varianta scurtă a spotului, care nu mai conţine partea în care apar bebeluşii. În noul clip se spune: "Un test simplu ne arată cum Zertifikat Plus superlavabilă cu dispersie by Hydrol de la Bayer Material Science distruge 99,99% microbii din casă în primele 24 de ore. Kober Zertifikat Plus".
Totodată, CNA a analizat marţi şi o sesizare primită în 7 martie de la preşedinta Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi din Camera Deputaţilor, deputatul PNL Cristina Pocora. Ea a sesizat Consiliul cu privire la spotul publicitar Kober care utilizează bebeluşii pentru a stimula vânzările la o vopsea.
"Reclama prezintă, în paralel, două camere de copil şi doi bebeluşi, în timp ce vocea din off spune, printre altele: «…..unul doarme liniştit, celălalt plânge, şi plânge până când camera lui este zugrăvită cu Köber Zertificat Plus. Acum avem doi copii care respiră aer fără microbi şi dorm liniştiţi». Mesajul acestui spot publicitar induce ideea că folosirea acelei vopsele este de natură a determina un comportament liniştit al copiilor, iar calităţile acestui produs au fost certificate în urma unor experimente asupra copiilor", spune Cristina Pocora în sesizare.
Cristina Pocora consideră că alăturarea, în scopuri pur comerciale, a ideii de comportament liniştit al unui bebeluş şi a performanţelor unui produs chimic este "periculoasă, putând întruni elementele unei reclame mincinoase".
"De aceea, în calitate de preşedintă a Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi, precum şi a Subcomisiei pentru protecţia drepturilor copilului din Camera Deputaţilor, vă rog ca, în baza atribuţiilor pe care le aveţi, să solicitaţi realizatorului respectivului spot să precizeze clar dacă s-au derulat sau nu anumite testări ale produsului având ca subiecţi copii şi să exprime de manieră explicită acest lucru, în cadrul aceluiaşi spot", se mai arată în sesizarea adresată preşedintelui CNA, Răsvan Popescu.
În plus, CNA a analizat în şedinţa de marţi şi o adresă primită de la Consiliul Român pentru Publicitate (RAC). Potrivit adresei, Comitetul Etic al RAC, reunit în şedinţa din 16 martie, a decis că afirmaţiile din clipul publicitar Kober "induc ideea că folosirea produsului promovat pentru amenajarea camerei copilului are efecte benefice asupra stării acestuia, îl linişteşte şi nu va mai plânge". În consecinţă, RAC a decis că acest spot publicitar încalcă articolul 1.3 a) din Codul de Practică în Publicitate elaborat de RAC, potrivit căruia "Comunicarea trebuie să evite orice afirmaţie sau reprezentare care ar putea înşela consumatorii, inclusiv prin omisiune, sugerare, ambiguitate ori exagerare, în special în ceea ce priveşte: a) caracteristicile sau efectele unui produs, cum ar fi: natura sa, compoziţia, metoda şi data fabricaţiei, modul de execuţie, domeniul de utilizare, eficienţa şi performanţa, cantitatea, originea geografică sau comercială, disponibilitatea, destinaţia, parametrii tehnico-funcţionali, rezultatele aşteptate ca urmare a utilizării acestuia ori rezultatele şi caracteristicile esenţiale ale testelor sau ale controalelor efectuate asupra sa, dacă produsul corespunde scopului său etc.".
De asemenea. potrivit RAC, afirmaţia "Un test simplu ne arată cum Zertifikat Plus (...) distruge 99,9% din microbii din casă în primele 24 de ore" nu poate fi susţinută, întrucât efectul biocid a fost probat numai pentru Staphylococcus aureus şi Escherichia coli, fapt ce încalcă articolul 5.1 din Codul de Practică în Publicitate, potrivit căruia "Anunţătorul trebuie să fie în măsură să probeze veridicitatea datelor, descrierilor, afirmaţiilor, ilustrărilor şi testimonialelor folosite în comunicare. Probele trebuie să fie actuale, relevante şi documentate".
Totodată, Comitetul Etic al RAC a recomandat revizuirea spotului publicitar şi eliminarea deficienţelor constatate.
Analizând punctul de vedere al RAC, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate a spotului publicitar Kober Zertifikat Plus, în ambele variante, fapt care presupune că respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate până nu vor fi modificate astfel încât să respecte prevederile legislaţiei auduovizuale.
Decizia CNA a fost luată în baza articolului 93 din noul Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump cere Curții Supreme din SUA să suspende legea ce ar interzice TikTok-ul
-
Ucraina vrea să deschidă mai bine de 150 de şcoli subterane până în toamna anului 2025
-
Se întoarce obligativitatea purtării măştilor în mai multe spitale din Ţara Galilor
-
Războiul din Ucraina, ziua 1039. Bloomberg: Oficialii americani cred că Ucraina ar putea fi forţată să se retragă din regiunea Kursk în primăvară / SUA trimite noi ajutoare militare Ucrainei / Trupele nord-coreene au suferit peste 1.000 de pierderi în regiunea Kursk în ultima săptămână
Citește pe alephnews.ro: Specialiștii britanici au realizat un plan alimentar pentru ultimele zile din an. Cum rămâi fresh până în 2025?
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
De la anul „ultra-bogaţilor”, la cel în care trebuie să ne confruntăm cu consecinţele deceniilor de acumulări de datorii. Ce s-ar putea întâmpla în 2025?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Una dintre cele mai râvnite femei din lume s-a despărțit de iubitul fotbalist. Cine e latino loverul de care s-a îndrăgostit
PROSPORT.RO
BREAKING! Încă o dramă pentru familia celor trei români morți pe E85! Din păcate, este vorba despre tatăl bărbatului
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe