Stelian Ţurlea, la evenimentul de lansare a editurii Crime Scene Press: În genul poliţist poţi să incluzi absolut toate celelalte genuri de literatură

Scriitorul Stelian Ţurlea a declarat, la evenimentul de lansare a editurii Crime Scene Press - dedicată în exclusivitate literaturii mystery&thriller -, că genul în care poveştile pot fi acaparante este cel poliţist, în care pot fi incluse "absolut toate celelalte genuri de literatură".

Urmărește
264 afișări
Imaginea articolului Stelian Ţurlea, la evenimentul de lansare a editurii Crime Scene Press: În genul poliţist poţi să incluzi absolut toate celelalte genuri de literatură

Stelian Ţurlea (Imagine: Andreea Alexandru/ Mediafax Foto)

La evenimentul de lansare, care a avut loc miercuri seară, la Godot Café-Teatru din Capitală, au fost prezentate primele trei romane apărute la Crime Scene Press, aparţinând unor scriitori din aceeaşi generaţie: "Crimă la Torino", de Stelian Ţurlea, "Insula cărţilor", de George Arion, şi "Primejdii în regat", de Alain Berenboom.

La discuţie au participat criticul literar Daniel Cristea-Enache, scriitorii Stelian Ţurlea, George Arion şi Tudor Călin Zarojanu, precum şi traducătoarea Ileana Cantuniari.

Potrivit scriitorului George Arion, considerat unul dintre cei mai buni autori de literatură de suspans din România, editura Crime Scene Press îşi propune să contribuie la promovarea genului mystery&thriller în România, la familiarizarea cititorilor cu autori români clasici şi contemporani, reprezentativi pentru literatura de suspans, precum şi la descoperirea unor talente scriitoriceşti.

"Se poate observa în aceste două cărţi scrise de doi autori atât de diferiţi ca George Arion şi Stelian Ţurlea că se produce, în mod simbolic, o anumită extensie a spaţiului narativ, a spaţiului epic, personajele nu se înscriu numai într-un spaţiu românesc, într-un spaţiu social, politic, financiar, socio-cultural, naţional, ci ele sunt invitate într-un spaţiu exterior, ca şi cum în aceste cărţi s-ar reflecta în mod realist, cu o rezonanţă realistă, ceea ce se întâmplă, de fapt, în lumea globală şi în societatea actuală. Nu mai există spaţii etanşe, nu mai există conflicte specific româneşti sau specific ruseşti sau specific anglo-saxone, este o circulaţie şi a temelor şi a motivelor şi a personajelor româneşti dintr-un spaţiu geografic în altul, şi scriitura, şi a lui Stelian Ţurlea, şi a lui George Arion, şi a altor autori remarcabili ţine cumva pasul cu această transformare", a declarat Daniel Cristea-Enache despre volumele celor doi scriitori.

La evenimentul de lansare a editurii Crime Scene Press şi a primelor trei romane apărute, scriitorul Stelian Ţurlea a menţionat că, luând în calcul toate lucrurile care se petrec în jurul oamenilor, se poate închega o poveste.

"Se petrec foarte multe lucruri în jurul meu, se petrec foarte multe lucruri în jurul dumneavoastră. Toate acestea pot fi puse într-o poveste. Cred de foarte multă vreme că genul în care poveştile pot fi cu adevărat, dar cu adevărat copleşitoare, acaparante, e genul poliţist. Într-un gen poliţist, poţi să faci şi frescă socială, poţi să faci şi psihologie, poţi să ai şi umor, poţi să incluzi absolut toate celelalte genuri de literatură", a spus Stelian Ţurlea.

De asemenea, autorul volumului "Crimă la Torino" a precizat că genul poliţist "te face să citeşti pe nerăsuflate" şi îi determină pe pasionaţii de literatură să citească tot mai mult.

"Sunt absolut convins că, indiferent de generaţie, dar cu deosebire generaţiile noi, adolescenţii, (...) se pot întoarce la cartea ca obiect mulţumită acestui gen, pentru că, după mine cel puţin, genul acesta te face să citeşti pe nerăsuflate o carte cap-coadă, foarte repede, să doreşti să citeşti una la fel, dar, probabil, aproape sigur, după aceea, te vei duce şi la cărţile clasice, deci câştigul e enorm pe toate planurile", a mai spus Stelian Ţurlea.

În legătură cu lansarea unei edituri dedicate în exclusivitate literaturii mystery&thriller, George Arion a declarat pentru MEDIAFAX că "nimeni nu este ghicitor în stele, ca să poată să dea un pronostic în legătură cu ce se va întâmpla cu această editură". "Dar, dacă nu îţi propui să faci ceva, cu atât mai rău pentru tine, pentru că vei rămâne într-o postură de contemplator a lucrurilor care se petrec în preajma ta", a completat acesta.

În ceea ce priveşte modul de finanţare a acestei edituri, George Arion a precizat că se face din "fondurile unor entuziaşti".

Directorul general al editurii Crime Scene Press este Alexandru Arion, în acest nou proiect fiind implicaţi membri ai redacţiei Publicaţiilor Flacăra.

În "Crimă la Torino", de Stelian Ţurlea, pentru un premiu uriaş, trei scriitori români sunt invitaţi de un nabab român din Torino să scrie, vreme de o săptămână, izolaţi într-o vilă din oraşul italian, câte un roman prin care să soluţioneze o crimă veche petrecută la faţa locului, căreia poliţia nu i-a dat de cap. Există însă indivizi care nu vor să se afle adevărul, pentru că încă mai profită de pe urma acelei crime şi se străduie să-i împiedice pe scriitori să creeze, doi bărbaţi şi o femeie, de vârste şi experienţe de viaţă diferite. Cei trei ajung să se urască. Primul roman în care interlopii români din Italia se comportă întocmai ca Mafia italiană.

În volumul "Insula cărţilor", de George Arion, un bibliotecar pensionar trăieşte într-un oraş în care sunt tot mai vizibile semnele dezinteresului faţă de literatură: bibliotecile sunt tot mai puţin frecventate, anticariatele şi editurile dau faliment, cărţile zac nevândute în librării sau sunt puse pe foc, altele sunt folosite de către tineri pentru un joc barbar. Acest mare pasionat de lectură primeşte o şi mai groaznică lovitură: familia îi vinde pe ascuns miile de volume pe care le strânsese de-o viaţă. Dar soarta îi scoate în cale un miliardar care posedă o bibliotecă uriaşă pe o insulă. Acesta îi propune să-i ordoneze şi să-i înregistreze volumele aflate acolo. Bibliotecarul acceptă bucuros oferta, dar popasul pe insula misterioasă îi dezvăluie un adevăr cutremurător: în acel loc s-a comis o crimă.

Subiectul cărţii "Primejdii în regat", de Alain Berenboom, spune povestea unui funcţionar din administraţia belgiană care dispare de-acasă. Mama şi sora lui îl angajează pe Michel Van Loo, un detectiv lipsit de experienţă, să-i dea de urmă. Un caz care iniţial pare simplu devine extrem de complex, pe măsură ce detectivul înaintează cu cercetările sale, stârnind un viespar nebănuit la început. Contextul în care se desfăşoară investigaţiile este extrem de complicat. Acţiunea se petrece în 1947, în Bruxelles.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici