- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (14.07.2009, 14:03)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Strategie de trecere la televiziunea digitală, promovată de Guvern
Strategia privind tranziţia de la televiziunea analogică la cea digitală va fi promovată de Guvern în această lună, a declarat Marius Fecioru, secretar de stat în Ministerul Comunicaţiilor, marţi, la Bucureşti, în timpul evenimentului de lansare a Asociaţiei pentru Comunicaţii Digitale.
Urmărește
145 afișări
Strategie de trecere la televiziunea digitală, promovată de Guvern (Imagine: Bogdan Stamatin/Mediafax Foto)
Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale, care are ca principal scop informarea publicului despre tranziţia de la televiziunea analogică la cea digitală, s-a lansat în cadrul evenimentului "Televiziunea în era digitală". La eveniment au participat: Marius Fecioru, secretar de stat în Ministerul Comunicaţiilor, Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM, Radu F. Alexandru, senator în Comisia de Cultură a Senatului, Radu Petric, preşedintele Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu, Ioana Avădani, director executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent, dar şi reprezentanţi ai CNA, ai unor televiziuni şi ai industriei audiovizualului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Evenimentul a fost moderat de Mihai Constantin, preşedintele ACD. "Televiziunea digitală este trecerea de la televizorul de tip mobilă la televizorul de tip tablou", a spus, folosind o metaforă, Mihai Constantin, preşedintele ACD. "Televiziunea digitală înseamnă accesibilitate mai mare a cetăţenilor la informaţie", a explicat el. "Vrem să supunem procesul digitalizării dezbaterii publice", a precizat Constantin.
Potrivit lui Marius Fecioru, secretar de stat în Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), MCSI, ANCOM şi CNA au demarat realizarea unei strategii de tranziţie de la televiziunea analogică la cea digitală. "Strategia a fost semnată zilele trecute de minister şi ea se află pe circuitul de avizare. Sperăm să o putem promova la nivelul Guvernului în această lună", a spus Marius Fecioru. "La acest moment suntem în faza de a aloca şase multiplexuri la nivel naţional. Într-o primă fază, vom aloca două multiplexuri (...) Sperăm să avem un proces lin şi democratic pentru a stabili acest furnizor. La momentul intrării în vigoare a Hotărârii de Guvern, se va crea un grup de lucru, coordonat de MCSI, responsabil pentru repartizarea şi realizarea calendarului de încetare a emisiilor analogice terestre", a explicat Fecioru.
Un multiplex digital terestru este un grup de programe şi servicii audiovizuale transmise prin emisie radioelectrică terestră, utilizând modulaţie digitală în limitele unui canal de televiziune standard, având acoperire naţională ori regională, prin folosirea unuia sau mai multor canale/ frecvenţe radioelectrice.
Totuşi, tranziţia la televiziunea digitală, care ar fi trebuit să debuteze la 1 august 2009, cu o licitaţie ANCOM pentru acordarea a două multiplexuri pe care urmau să fie retransmise posturile cu acoperire naţională, nu poate începe din cauza Senatului, care a amânat până în toamnă modificarea Legii audiovizualului. Proiectul de lege de aprobare a Ordonanţei de urgenţă 181/2008 pentru modificarea Legii audiovizualului nu a intrat, pe 30 iunie, pe ordinea de zi a ultimei şedinţe a plenului Senatului, înainte de vacanţa parlamentară, fiind amânat pentru sesiunea din toamnă.
În acest context, Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM, a spus că strategia de tranziţie de la analogic la digital pornea de la o premisă care nu s-a îndeplinit, respectiv de la proiectul de lege aflat în Parlament. "Atâta vreme cât legea nu a trecut de Parlament, aceste premise nu s-au îndeplinit. Ordonanţa (181/2008, n.r.) prevede o altă modalitate şi procedură de atribuire, foarte apropiată de cea de la televiziunea analogică. Furnizorul de serviciu audiovizual poate opta pentru un operator de multiplex. Nu este cea mai fericită soluţie, dar este legea aflată în vigoare (...) Vor fi şapte furnizori de programe vor trebui să-şi stabilească ei operatorul de multiplex", a explicat Cătălin Marinescu.
Totuşi, şeful ANCOM a precizat că, probabil, anul acesta se vor acorda două multiplexuri digitale cu obligaţii de acoperire. Alte patru multiplexuri digitale se vor acorda înainte de 1 ianuarie 2012.
Potrivit strategiei de tranziţie la digital, CNA va stabili care sunt televiziunile retransmise prin primele două multiplexuri. "Este o concurenţă foarte puternică pentru actualele reţele de distribuţie, cablu şi satelit. Calitatea semnalului video şi audio este superioară", a explicat Cătălin Marinescu.
Potrivit lui Marinescu, în prezent, în România sunt 523 de furnizori de programe audiovizuale şi 5,65 de milioane de abonaţi pentru servicii. Totodată, rata de penetrare a reţelelor de cablu şi a reţelelor de satelit este în creştere - 77,1% la sfârşitul anului trecut, faţă de 71%, la sfârşitul lui 2007. "Avem 3,5 milioane de abonaţi la cablu, 519 furnizori (...) Avem cinci reţele de satelit şi 340 de abonaţi IPTV", a explicat Cătălin Marinescu.
"Sunt aproape 1,4 milioane gospodării care recepţionează televiziunile prin antenă. Aceştia cu siguranţă vor fi principalul target pentru când se va trece la televiziunea digitală (...) Mai sunt şi cam 400.000 de gospodării care nu recepţionează niciun fel de semnal audiovizual - şi ei vor fi target, deci cam 23% din gospodării nu recepţionează nici cablu TV, nici platformă DTH, nici IPTV", a spus Cătălin Marinescu.
Proiectul strategiei privind tranziţia de la televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră a fost discutat în mai multe şedinţe de reprezentanţii MCSI, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC), Asociaţia Română de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA) şi cei mai importanţi furnizori de conţinut audiovizual din România.
Potrivit strategiei, prin cele două multiplexuri ar urma să fie transmise programele operatorilor cu licenţă naţională terestră. TVR 1, TVR 2, Antena 1, Prima TV, Realitatea TV, Pro TV şi Naţional TV ar urma să fie transmise pe unul dintre cele două multiplexuri scoase la licitaţie de ANCOM.
Alte "şapte posturi care vor emite în sistem digital vor fi desemnate de CNA ţinând cont de conţinutul programelor oferite şi de diversitatea acestora. Operatorii care vor implementa acest sistem digital de transmisii nu vor mai fi obligaţi să plătească taxe de licenţă pentru a folosi cele două frecvenţe alocate", a mai anunţat MCSI.
Ulterior, până cel târziu la 31 decembrie 2010, urmau să se acorde alte patru multiplexuri digitale, în funcţie de evoluţia procesului de tranziţie la televiziunea digitală terestră şi de evoluţia pieţei, prin licitaţie competitivă.
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a anunţat, în 4 martie, că pentru construirea reţelei de tranziţie la televiziunea digitală este necesară o sumă de 12 milioane de euro. Reţeaua va avea o acoperire de 90% din teritoriul României, până în 2012.
Totodată, Guvernul va susţine financiar populaţia defavorizată şi cu venituri la "limita sărăciei" în vederea achiziţionării echipamentelor pentru recepţionarea televiziunii digitale, în acest sens fiind necesară o sumă de circa 623 milioane lei (135 - 145 milioane euro), potrivit estimărilor prezentate în nota de fundamentare a proiectului de Hotărâre privind tranziţia la digital.
Citește pe alephnews.ro: Fostul general al Ucrainei a declarat că „al treilea război mondial a început oficial”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Putin susține că Rusia a lansat o rachetă balistică asupra Ucrainei ca răspuns la loviturile asupra teritoriului rus cu rachete americane și britanice
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36