Studenta Ioana Davidoaia, locul al doilea în finala "Young Creative Chevrolet"

Românca Ioana Davidoaia, de la Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca, s-a clasat pe locul al doilea în finala celei de-a şasea ediţii anuale a concursului paneuropean de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" (YCC), potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Urmărește
256 afișări
Imaginea articolului Studenta Ioana Davidoaia, locul al doilea în finala "Young Creative Chevrolet"

Studenta română Ioana Davidoaia, locul al doilea în finala "Young Creative Chevrolet" (Imagine: www.youngcreativechevrolet.eu)

Ioana Davidoaia a obţinut locul al doilea la secţiunea "Modă", aducând România pentru a doua oară pe podium în finala "Young Creative Chevrolet". Anul trecut, Cristian Corduneanu, student la Universitatea Media din Bucureşti, a ocupat locul al treilea la secţiunea "Muzică" din concurs.

Concursul YCC 2012 a atras un număr fără precedent de proiecte. Chevrolet a primit peste 1.000 de proiecte din partea studenţilor de la 280 de universităţi europene de arte aplicate, ceea ce reprezintă, de asemenea, un record. Nou-veniţii din cadrul universităţilor din Armenia şi Spania au ridicat numărul ţărilor participante la 24.

Finala concursului european YCC 2012 marchează faza a doua a deliberării juriului, după concursurile YCC la nivel naţional, care au avut loc la sfârşitul primăverii. Toate proiectele care au câştigat primul loc la nivel naţional au trecut mai departe la faza europeană.

La secţiunea "Modă", câştigătorii concursului european YCC 2012 şi universităţile în care aceştia studiază sunt: locul I - Tatiana Turňová (Universitatea Slovenská technická din Bratislava, Slovacia); locul al II-lea - Ioana Davidoaia (Universitatea de Artă şi Design din Cluj, România); locul al III-lea - Anett Galvolgyi, Anna Zsofia Kormos, Marton Zsolt Miovac (Universitatea de Artă şi Design Moholy-Nagy, Ungaria).

Tinerii designeri au primit provocarea de a reproduce experienţa ideală din timpul unei călătorii cu maşina prin intermediul modei.

"Rochia câştigătoare prezintă o croială cu un tipar ingenios. Există referinţe subtile la papion prin forma ascuţită a fermoarului şi a gulerului. Este o rochie cu două feţe, fiind foarte practică pentru o călătorie cu maşina, în care ambele feţe pot fi utilizate pe timp de zi sau seara. Tatiana a proiectat un tiv inovator, care poate fi văzut în prezent doar pe scenele de prezentare", a declarat Samantha Jones, care a fost director de design global la Primark şi în acest an a fost membru al juriului YCC.

La secţiunea "Fotografie", câştigătorii sunt: Bohuslav Konuš (Universitatea Slovenská technická din Bratislava, Slovacia); Ivana Ivanović, Marijana Grbović, Dijana Arandjelović (Facultatea de Arte Aplicate din Belgrad, Serbia); Christian Kalse (Academia Willem de Kooning din Rotterdam, Olanda). Tema la această secţiune a fost surprinderea unui moment care poate face diferenţa.

La secţiunea "Video", câştigătorii sunt: Jana Bauerová şi Marie Čermáková (Universitatea J.E. Purkyně, Ústí nad Labem din Republica Cehă); Kenny Van Mierlo (Universitatea din Lincoln, Marea Britanie); Paulo Lima (Universitatea din Beira Interior, Portugalia). Tema a fost crearea unui material video viral care să-i inspire pe oameni să acţioneze atunci când se iveşte o oportunitate.

La secţiunea "Arte vizuale", câştigătorii sunt: Bohuslav Konuš (FA STU Bratislava, Slovacia); Stefan Knezevic (Facultatea de Arte Aplicate din Belgrad, Serbia); Stanil Stanchev (Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Republica Cehă). Sarcina a constat în crearea unui design pentru un tricou şi hanorac care să inspire încredere în sine şi mult optimism.

Deliberările juriului european al YCC au avut loc între 6 şi 8 iulie, în Köln (Germania).

Câştigătorii primelor trei locuri la fiecare disciplină din cadrul concursului european YCC 2012 vor primi un premiu în bani (de 5.200 de euro, 4.200 de euro şi, respectiv, 3.200 de euro) şi vor fi felicitaţi în cadrul galei de decernare a premiilor YCC din Hollywood/ Los Angeles (SUA), pe data de 19 octombrie.

În plus, câştigătorii primului loc vor primi ocazia unei experienţe în culisele domeniilor lor de studiu, alături de artişti şi specialişti remarcabili. De exemplu, câştigătorii ediţiilor precedente au urmărit îndeaproape activitatea din cadrul studioului de design "It’s Nice That" din Londra şi companiei de producţie Endemol şi au asistat la o şedinţă foto Chevrolet Camaro.

Juriu european YCC 2012 a fost alcătuit din: Andy Baker, cofondator, MOFILM.com (Manchester, Marea Britanie); Susan Docherty, Preşedinte şi Director General, Chevrolet Europe (Zurich, Elveţia); Samantha Jones, fost director de design global, Primark (Bruxelles, Belgia); Annette Keller, Director adjunct de fotografie, Annabelle (Zurich, Elveţia); Marc Kempe, Director de Relaţii Publice, Chevrolet Europe (Zurich, Elveţia); Alfred Rhiem, fondator, Talk Talk Media (Köln, Germania); Ron Smrczek, Director de creaţie, Commonwealth/Milano (Milano, Italia); Liz Wetzel, Director de design interior, Studioul European de Design GM (Ruesselsheim, Germania).

Young Creative Chevrolet (YCC) este un concurs anual de design şi artă dedicat studenţilor europeni în domeniul artelor aplicate. Chevrolet Europe a lansat YCC în 2007 cu scopul de a încuraja creativitatea şi de a sprijini artiştii debutanţi la începutul carierelor lor. În fiecare an, tinerii artişti sunt provocaţi să răspundă la indicaţiile de creaţie din diferitele discipline de arte aplicate, precum modă, fotografie, video şi arte vizuale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici