- Home
- Cultură-Media
- LOS ANGELES, (13.01.2015, 15:02)
- Bogdan Enache
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
STUDIU: Numărul de regizoare de la Hollywood, în scădere în ultimii 17 ani
Numărul femeilor care au regizat filme incluse în top 250 de producţii cu cele mai mari încasări din ultimii 17 ani a scăzut cu 2%, potrivit unui studiu realizat de Centrul pentru Studiul Femeilor în Televiziune şi Film din cadrul San Diego State University, informează variety.com.
Urmărește
62 afișări
STUDIU: Numărul de regizoare de la Hollywood, în scădere în ultimii 17 ani (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Potrivit studiului, doar 7% dintre regizorii filmelor cu cele mai mari încasări sunt femei, iar situaţia nu este limitată doar la regie, ci se manifestă şi în celelate domenii ce ţin de realizarea unui film, lumea cinematografiei rămânând dominată de bărbaţi, comentează variety.com.
"Este remarcabil că ne aflăm încă în situaţia din 1998. Oricare ar fi strategia abordată până acum pentru rezolvarea acestei probleme, nu funcţionează şi trebui să găsim soluţii care să se aplice la nivelul întregii industrii", a declarat Martha Lauzen, director executiv al centrului de studii şi autoare a cercetării.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Guvernul PSD-PNL publică scrisoarea Ucrainei despre interzicerea lui George Simion în țară. Ce spune liderul AUR
-
Studiu: Care sunt ţările cu cei mai educaţi politicieni? Cum stă România la acest capitol
-
Protestatarii din regiunea Abhazia refuză să părăsească parlamentul
-
Finalul războiului din Ucraina se întrevede. Declaraţia lui Zelenski: „se va termina mai repede” cu Trump preşedinte
Femeile sunt cel mai bine reprezentate în ce priveşte funcţiile de producător, cu 23%, producător executiv, cu 19%, monteur, cu 18%, scenarist, cu 11%, şi director de imagine, cu 5%.
Deşi în prezent sunt mai multe femei care lucrează ca producători executivi şi directori de imagine decât erau în 1998, procentajele de femei care sunt scenarişti, monteuri şi producători au scăzut.
Pentru acest studiu, Centrul a analizat angajările a 2.822 de persoane care lucrează în spatele camerelor. Cercetarea a arătat că în cazul a 38% dintre filme nicio femeie nu a fost angajată pe una dintre poziţiile importante amintite, în cazul a 23% dintre producţii au fost angajate două femei, 29% dintre producţii au avut între trei şi cinci femei angajate, la 7% dintre filme au lucrat între şase şi nouă femei şi doar 3% dintre producţii au beneficiat de aportul a între 10 şi 14 femei.
Studiul a analizat, pentru prima dată, şi numărul de femei lucrând în departamentele de muzică şi efecte de sunet, iar rezultatele au arătat că doar 1% dintre compozitori sunt femei şi doar 5% dintre sound designeri şi supervizori.
Potrivit variety.com, nu există o explicaţie legată de box office privind această diferenţă între numărul de bărbaţi şi cel de femei din industrie. Peliculele cu femei în rolurile principale, cum ar fi "Jocurile Foamei/ Hunger Games", "Maleficent" şi "Sub aceeaşi stea/ The Fault in Our Stars", s-au numărat printre producţiile cele mai de succes din 2014, iar publicul de cinema este alcătuit în proporţie mai mare din femei.
Totuşi, nici faptul că barbaţii ar fi mai interesaţi de industria filmului nu este o explicaţie. Femeile reprezintă între o treime şi peste jumătate dintre studenţii de la principalele şcoli de film, potrivit lui Lauzen.
"Nu este vorba despre faptul că femeile nu ar dori o carieră în industria filmului", a spus cercetătoarea.
În ciuda acestei dorinţe, numărul femeilor care iau decizii foarte importante legat de o producţie cinematografică rămâne neînsemnat, fiind limitat la Amy Pascal, copreşedintă a Sony Pictures, şi Donna Langley, preşedintă a Universal Studios. În trecut, Pascal a vorbit despre lipsa de oportunităţi pentru femei, susţinând că acestea se confruntă mai des cu respingerea.
"Am implorat-o pe Kathryn Bigelow să realizeze «Spiderman», «James Bond», orice. Până acum nu am reuşit să o prind. Cred că este vorba despre femei care vin, spun clar şi tare ce vor şi nu acceptă un refuz", a declarat Amy Pascal, în 2013, pentru revista Forbes.
Lauzen a subliniat faptul că în timp ce Pascal şi Langley sunt în mod constant bombardate de jurnalişti cu întrebări privind lipsa femeilor de pe platourile de filmare şi din consiliile de administraţie, colegii lor bărbaţi trebuie arareori să răspundă legat de această problemă.
"Situaţia este percepută ca fiind o problemă a femeilor, dar nu cred că este cazul. De ce să nu-i întrebăm şi pe bărbaţii de la conducere, pentru că şi ei sunt la fel de responsabili şi va fi nevoie de conlucrarea tuturor pentru a rezolva această problemă", a declarat Lauzen.
Situaţia se prezintă mai bine în ce priveşte televiziunea, unde Lena Dunham, Shonda Rhimes şi Jenji Kohan iau deciziile importante legat de unele dintre cele mai importante programe. Un studiu recent al Centrului a arătat că femeile constituiau 28% dintre creatorii, producătorii, regizorii, scenariştii, monteurii şi directorii de imagine care lucrau la programe difuzate pe reţelele de televiziune în sezonul 2012-2013, cifrele reprezentând un record istoric.
Poate este nesurprinzător că atunci când Warner Bros. a decis să angajeze o femeie regizor pentru realizarea producţiei "Wonder Woman", studioul a ales-o pe Michelle MacLaren, care şi-a făcut deja un nume în televiziune, realizând seriale de succes ca "Urzeala tronurilor/ Game of Thrones" şi "Breaking Bad", comentează Variety.
În trecut, au fost făcute eforturi de rezolvare a acestei situaţii. Grupuri precum Women in Film încearcă să promoveze femeile în industria filmului, iar studiourile, precum Fox, au lansat programe de mentorat realizate pentru a încuraja apariţia mai multor voci feminine.
Totuşi, progresele au fost reduse. După ce Kathryn Bigelow a devenit, în 2010, prima femeie care a câştigat un premiu Oscar la categoria cel mai bun regizor, pentru filmul "Misiuni periculoase/ The Hurt Locker", au existat speranţe că performanţa ei va duce la o înflorire a talentelor feminine, dar acest lucru nu s-a văzut în realitate.
"Toată lumea începuse să vorbească despre «efectul Bigelow» care avea să ducă la susţinerea carierelor altor femei regizor. Nu cred că am văzut acest lucru întâmplându-se în realitate", a spus Lauzen.
Citește pe alephnews.ro: FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Sectorul tech e „zguduit” de prezența lui Elon Musk. Ce impact are noua Administrație Trump asupra marilor companii
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Povestea româncei care a creat una dintre cele mai importante afaceri româneşti, cu care a devenit şi miliardară in euro
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
S-a despărțit cuplul anului din tenisul mondial. Gestul rusoaicei Anna Kalinskaya, după ce Jannik Sinner a dat o declarație ciudată despre relația lor
PROSPORT.RO
Adevăratul motiv pentru care Silviu Prigoană s-a retras din masonerie. Ce înseamnă gradul 33, de fapt
CANCAN.RO
Cât a plătit acest bucureștean, în localul lui Mugur Mihăiescu, pentru un singur ou ochi și o porție de mămăligă, cu brânză și smântână
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe