Ţăranii transilvăneni, imagine a populaţiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King

Imaginea ţăranilor transilvăneni este folosită, alături de cea a locuitorilor Thailandei şi Groenlandei, pentru a defini populaţiile indigene sărace, într-o campanie Burger King care se vrea a fi "cel mai autentic test culinar" şi care a generat deja, înainte de lansare, o serie de critici.

Urmărește
44 afișări
Imaginea articolului Ţăranii transilvăneni, imagine a populaţiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King

Ţăranii transilvăneni, imagine a populaţiilor indigene sărace, într-o campanie Burger King (Imagine: www.adage.com)

Potrivit AdAge, campania a fost realizată de agenţia Crispin Porter & Bogusky, împreună cu shop-ul de creaţie MDC Partners, şi va fi lansată pe 6 decembrie, promiţând că va fi cel mai autentic test de gust culinar. Campania a suscitat deja numeroase critici, pe motiv că exploatează "populaţiile indigene sărace".

Campania globală, intitulată "Whopper Virgins", care rulează deja un clip teaser pe pagina campaniei (www.whoppervirgins.com/) şi care va fi lansată oficial pe 6 decembrie, are ca obiectiv să convingă consumatorii că sandvişurile Whopper sunt mai gustoase şi mai apreciate decât cele ale lanţului de fast-food rival, McDonald's, folosind în acest sens nişte spoturi de teasing prin care internauţii sunt direcţionaţi către site-ul campaniei.

Pe platforma online, internauţii pot urmări reacţiile reprezentanţilor mai multor grupuri etnice din afara Statelor Unite la degustarea preparatelor lanţului american de fast-food, în cadrul "celui mai pur test al gustului", cum numeşte Burger King experimentul. Printre cei care testează burgerii şi le judecă savoarea se numără ţărani thailandezi, dar şi transilvăneni care gustă pentru prima oară preparate fast-food "exotice".

"Pentru a afla cât mai multe despre burgerul favorit al Americii a trebuit să părăsim America", spun iniţiatorii campaniei. "Dacă vrei o părere adevărată despre un burger, trebuie să întrebi pe cineva care nu are în limba nativă nici măcar un cuvânt echivalent pentru burger", adaugă ei.

Pentru a realiza execuţiile din cadrul campaniei, echipa de filmare a călătorit 20.000 de kilometri, spoturile documentar folosind ca recuzită 13 avioane, un elicopter şi două sănii trase de câini.

Campania a fost regizată de Stacy Peralta, premiat în trecut pentru filmele documentare despre comunităţile de skateboard-eri - "Dogtown and Z-Boys"- şi de surferi - "Riding Giants". Documentarul despre populaţiile indigene care degustă burgeri promite o experienţă similară cu cea a reportajelor National Geographic.

Primele reacţii la spoturile de teasing Burger King nu au întârziat să apară în blogosferă, internauţii criticând lanţul de fast-food pentru că exploatează regiuni subdezvoltate în cadrul strategiilor de marketing. "Nu cred că populaţii indigene ar trebui folosite pentru a anima un public plictisit, care vrea să se amuze cu orice preţ", se indică într-un comentariu de pe Gothamist.com.

"Ar fi mai bine ca aceşti oameni care suferă de foame să fie ajutaţi în sensul adevărat, nu să li se furnizeze atacuri de cord în cutii comestibile", menţionează un alt blogger, într-un comentariu pe Walletpop.com.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici