- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (30.09.2008, 14:30)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Tarifele plătite de candidaţii la Parlament pentru accesul în emisiunile electorale vor fi publice
Candidaţii la alegerile parlamentare vor negocia cu televiziunile şi radiourile tarifele pe emisiune şi pe unitatea de timp privind accesul acestora în emisiunile de promovare electorală, preţurile urmând să fie făcute publice, potrivit unei Decizii a Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA).
Urmărește
32 afișări
Tarifele plătite de candidaţii la Parlament pentru accesul în emisiunile electorale vor fi publice (Imagine: Mediafax Foto)
CNA a definitivat, în şedinţa de marţi, Decizia privind principii şi reguli de desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale. Decizia a fost votată în unanimitate de membrii CNA.
Decizia prevede că, pentru prima dată, campania electorală în audiovizual se va desfăşura "pe bani", candidaţii la Parlamentul României trebuind să plătească pentru a participa la emisiunile de promovare electorală, organizate de posturile tv şi radio private. Acest fapt rezidă din modificarea Legii nr. 35 din 13 martie 2008 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului. Pe de altă parte, reflectarea campaniei electorale la posturile publice de radio şi televiziune va fi gratuită, potrivit Deciziei CNA.
ULTIMELE ȘTIRI
-
„Oricine intră în parlament, intră în Rusia”, afirmă președintele Georgiei, Salome Zourabichvili
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
-
Vin banii europeni. Cum pot companiile să obţină finanţare de peste 1 milion de euro şi ce condiţii trebuie să bifeze
-
„Gladiator II” sub lupa istoricilor: Ficţiune spectaculoasă sau adevăr denaturat?
Accesul candidaţilor la serviciile private de radio şi televiziune la aceste emisiuni de promovare electorală trebuie să respecte condiţiile art. 38, alin. 3 din Legea 35 din 2008, respectiv "tarif unic pentru toţi candidaţii, pe unitate de timp şi emisiune". Potrivit Deciziei, emisiunile de promovare electorală sunt acele emisiuni în care candidaţii şi reprezentanţii competitorilor electorali îşi promovează propria candidatură, programele politice şi activităţile de campanie electorală. În situaţia transmiterii în direct a unor activităţi de campanie, acestea se vor încadra în timpii de antenă acordaţi fiecărui competitor electoral.
Printre principalele elemente de noutate aduse Deciziei de CNA, în şedinţa de marţi, se numără acela privind transparenţa tarifelor pe care candidaţii la alegerile pentru Parlament trebuie să le plătească radiodifuzorilor pentru a avea acces în emisiunile de promovare electorală.
Astfel, potrivit Deciziei, "tarifele pe emisiune şi pe unitatea de timp vor fi stabilite în urma negocierilor desfăşurate cu toţi reprezentanţii candidaţilor şi competitorilor electorali interesaţi şi vor fi făcute publice".
"Aş vrea să reiterez ideea că această noutate care înseamnă posibilitatea candidaţilor de a-şi plăti timpii de antenă, spre deosebire de campaniile precedente, nu vine dintr-o iniţiativă a CNA, ci din Legea votată de Parlamentul României. Parlamentul României a dat această posibilitate pentru ca posturile să îşi poată recupera cheltuielile de producţie din această campanie şi acesta este un lucru bun. Sigur nu trebuie trecut în extrema cealaltă. Nu trebuie ca această campanie să devină o sursă de venituri mari pentru posturile de televiziune şi radio", a spus Răsvan Popescu, preşedintele CNA, după votarea Deciziei.
Şeful Consiliului a precizat că emisiunile în care candidaţii vor avea acces în această campanie vor fi de două feluri, emisiuni de promovare electorală, la care accesul se va face contra unui tarif, şi emisiuni de dezbatere electorală, care vor fi gratuite pentru aspiranţii la Parlament.
"Emisiunile în care candidaţii vor avea acces în această campanie sunt emisiuni de promovare electorală, acolo unde legea spune că accesul se face la un tarif unic pe emisiune şi pe unitatea de timp, acolo aceste emisiuni vor putea conţine tot felul de forme de promovare, de la prezenţă în studio până la reportaj, de la activităţile lui de campanie, toate acestea vor trebui suportate de către candidaţi, de către partide", a explicat Răsvan Popescu.
El a precizat că tarifele percepute de posturile radio-TV private pot fi făcute publice, prin afişarea pe site-urile proprii, afişarea la sediu etc. "Noi nu le spunem cum să o facă. Tarifele practicate vor trebui să fie publice, să ştie lumea cât costă să ai acces într-o emisiune de promovare electorală şi poate că e bine şi pentru organele financiare să poată să verifice contractele care se vor face între candidaţi şi posturi. Totul trebuie să fie la vedere, transparent, în conformitate cu legea partidelor", a afirmat Popescu.
Campania electorală în audiovizual se va desfăşura non-stop, inclusiv în zilele de sâmbătă şi duminică, în perioada 31 octombrie, ora 00:00 - 29 noiembrie, ora 7:00. Potrivit lui Răsvan Popescu, acesta este un alt element de noutate, întrucât, în campaniile anterioare, posturile de radio şi televiziune nu aveau voie să difuzeze emisiuni electorale în zilele de sâmbătă şi duminică.
Candidaţii şi competitorii electorali ale căror drepturi sau interese legitime au fost lezate, prin prezentarea în cadrul unui program electoral a unor fapte neadevărate sau a unor informaţii inexacte, vor beneficia de drept la replică. În acest sens, posturile radio-TV trebuie să decidă acordarea sau neacordarea dreptului solicitat în cel mult 24 de ore de la primirea unei solicitări formulate în scris. În situaţia în care solicitarea se referă la o emisiune difuzată în ultima zi de campanie electorală, decizia trebuie luată în cel mult 12 ore de la primirea solicitării.
De asemenea, dreptul la replică se va difuza în cel mult 48 de ore de la primirea solicitării. În situaţia în care emisiunea care face obiectul sesizării a fost difuzată în ultima zi de campanie electorală, replica se va difuza în preziua votării.
Totodată, cu 24 de ore înainte de începerea votării sunt interzise difuzarea de emisiuni, dezbateri şi ştiri electorale, dar şi invitarea sau prezentarea candidaţilor în programe sau comentarii privind campania electorală. Cu 48 de ore înainte de ziua votării este interzisă şi prezentarea de sondaje de opinie, televoturi sau anchete făcute pe stradă.
Decizia privind principii şi reguli de desfăşurare a campaniei electorale pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale va intra în vigoare în momentul în care va fi publicată în Monitorul Oficial.
Citește pe alephnews.ro: Cheltuielile pentru încoronare regelui Charles au fost dezvăluite. Cât plătește Marea Britanie pentru monarhie
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe