Tehnologia care permite să fii URMĂRIT în supermarket: Cum funcţionează sistemul care te va identifica prin spoturile de iluminat - FOTO

O tehnologie nouă care va fi inserată direct în spoturile de iluminat, îţi va putea urmări poziţia exactă când te afli într-un spaţiu de interior, a dezvăluit recent o companie-gigant de electronice.

Urmărește
678 afișări
Imaginea articolului Tehnologia care permite să fii URMĂRIT în supermarket: Cum funcţionează sistemul care te va identifica prin spoturile de iluminat - FOTO

Tehnologia care permite să fii URMĂRIT în supermarket: Cum funcţionează sistemul care te va identifica prin spoturile de iluminat - FOTO (Imagine: Shutterstock)

Sistemul conectat de iluminare de la Philips transformă, practic, fiecare spot într-un punct unic identificabil, inclus într-o reţea invizibilă, scrie time.com. Telefonul tău poate vedea această reţea printr-o aplicaţie care îţi determină poziţia exactă dintr-un magazin, de exemplu. Această informaţie este apoi împărtăşită cu retailerii pentru a-i ajuta să furnizeze utilizatorului servicii îmbunătăţite.

Prin această tehnologie, supermarketurile pot crea hărţi detaliate ale interiorului magazinului. Dacă te chinuieşti să găseşti o pungă de cartofi prăjiţi, spoturile de iluminat îţi vor putea oferi în curând direcţii de orientare în stil GPS. Sau dacă ai trecut de un borcan de care aveai nevoie, o aplicaţie ţi-ar putea sugera o reţetă cu obiecte pe care deja le-ai cumpărat.

Orice fel de tehnologie de urmărire implică şi preocupări serioase privind securitatea privată. Sistemul de iluminat Philips îi permite utilizatorului să aleagă să fie identificat prin folosirea unei aplicaţii. Este acelaşi model utilizat de Apple prin iBeacon.

Potrivit Daily Mail, Philips testează deocamdată noua tehnologie cu "retaileri selecţi" din Europa.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici