Televiziunea B1 difuzează, începând de luni, ştiri din oră în oră

Televiziunea B1 difuzează, începând de luni, ştiri din oră în oră, cu o durată de câte cinci minute şi fără prezentator, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii postului TV.

Urmărește
30 afișări

Acesta este primul pas în relansarea televiziunii B1, care va avea în centru conceptul de infotainment.

Astfel, între orele 07.00 şi 00.00, pe B1 vor fi difuzate la începutul fiecărei ore ştiri, fără prezentator. În plus, în noua grilă care urmează să se lanseze, B1 va difuza în fiecare zi mai multe jurnale de ştiri, cu prezentatori, au spus reprezentanţii televiziunii.

Principalul jurnal de ştiri al zilei, la B1, ar urma să fie difuzat de la ora 20.00 şi prezentat de jurnalista Sanda Nicola, potrivit unor surse. Producători ai principalului jurnal al B1 vor fi, alternativ, Sorin Bogdan, fost producător executiv la Antena 3, şi Cristian Robescu, fost producător la Kanal D, au mai declarat pentru MEDIAFAX surse din piaţă.

Noua grilă de programe a televiziunii B1 a fost aprobată de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) în şedinţa din 1 februarie. Potrivit dosarului depus la CNA, conceptul de relansare a postului B1 are la bază "un format de tip infotainment", televiziunea urmând să difuzeze "informaţie esenţială şi divertisment, dar cu o abordare relaxată, neîncrâncenată şi mai presus de toate echidistantă".

Astfel, B1 va difuza mai multe emisiuni de ştiri, talk-show-uri de actualitate, un late-night show de divertisment şi mai puţine filme. Pe de altă parte, în weekend, grila B1 cuprinde show-uri de divertisment şi filme.

Potrivit dosarului depus la CNA, B1 creşte producţia proprie de la 56,79% la 75,6%, scade producţiile audiovizuale de la alţi producători de la 43,21% la 3,6% şi creşte programele retransmise (de pe Fashion TV), de la 0% la 20,8%.

În noua grilă a B1, programele de informare cresc de la 33,73% la 36%, filmele scad de la 14,43% la 2,10%, programele de divertisment scad de la 41,98% la 40,1%. Totodată, B1 va difuza şi programe educative (1,2%), programe culturale (0,6%), publicitate (11%) şi teleshopping (9%).

Publicul ţintă al B1 este cel cu vârsta cuprinsă între 28 şi 54 de ani, persoane active, cu educaţie şi venituri peste medie.

Modificările din grila de programe a B1 se produc în contextul în care Sorin Oancea (fostul directorul general al televiziunii de ştiri Antena 3) a devenit acţionar al televiziunii. Totodată, şefia Ştirilor B1 a fost preluată de Aura Ţiţirigă (fostul redactor-şef al ştirilor Antena 3).

CNA a aprobat, în data de 14 decembrie 2010, preluarea licenţei audiovizuale a televiziunii B1 de către societatea B1 TV Channel SRL, în care sunt acţionari Sorin Oancea (director general al postului) - 50% şi News Television (România) SRL din Bucureşti - 50%.

Sorin Oancea deţine şi funcţia de director general al societăţii B1 TV Channel SRL, având un mandat de patru ani. Mandatul lui Sorin Oancea la B1 TV a început în data de 12 noiembrie 2010 şi va expira în 11 noiembrie 2014, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Societatea B1 TV Channel a fost înfiinţată pe 29 noiembrie 2010 şi are sediul în Bucureşti. Pe de altă parte, potrivit dosarului depus la CNA, s-a schimbat şi acţionariatul S.C. News Television (România) SRL, care rămâne acţionar al B1 TV, cu 50% acţiuni. În prezent, acţionarii societăţii News Television (România) SRL sunt: TV România BV (Olanda): 9,6786%, SC Dac Air SA: 54,571%, Brazen Limited Liability Company (SUA) - 13,1794% şi SC Pavo SA: 22,571%. Potrivit reprezentanţilor CNA, toate aceste firme sunt controlate de familia Păunescu.

Televiziunea generalistă B1 TV, controlată de familia Păunescu, a fost lansată în decembrie 2001, ca post local pentru Bucureşti. În 2004, News Corporation, compania media fondată de Rupert Murdoch, a achiziţionat 12,5% din pachetul de acţiuni al postului, potrivit site-ului televiziunii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici