Televiziunea Comedia TV a primit licenţă de la CNA şi va fi lansată pe 26 octombrie

CNA a decis, joi, să acorde o licenţă audiovizuală televiziunii Comedia TV, care va fi lansată cel mai probabil pe 26 octombrie şi va difuza programe de comedie, divertisment, sitcom-uri şi filme.

Urmărește
48 afișări

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a reanalizat, în şedinţa de joi, solicitarea societăţii Big Bang Media SRL din Bucureşti de acordare a unei licenţe audiovizuale prin satelit pentru televiziunea Comedia TV. În şedinţa din 3 februarie, solicitarea de acordare a licenţei pentru Comedia TV a fost respinsă, unii dintre membrii CNA solicitând câteva înregistrări cu emisiuni deja produse, care ar urma să fie difuzate pe noul post.

La şedinţa de joi a CNA a fost prezentă o delegaţie condusă de asociatul unic al societăţii Big Bang Media S.R.L, Monica Mihai, care, până anul trecut, a condus casa de producţie Mamitzu Production. La şedinţa Consiliului au participat, printre alţii, şi actorii Monica Davidescu şi Tudorel Filimon şi actorul şi cântăreţul Aurelian Temişan, colaboratori ai noii televiziuni.

Potrivit dosarului depus la CNA, formatul de principiu al televiziunii Comedia TV este tematic - comedie. Comedia TV va emite 23 de ore/ zi, din care reluări 4,5 ore/ zi (de luni până vineri), şi 7 ore/ zi sâmbăta şi duminica.

Comedia TV va difuza producţie proprie (50%), producţii audiovizuale ale altor producători (30%) şi programe preluate (20%). Programele preluate vor fi de la companii precum Endemol ("Hot in Cleveland"), CBS Television ("Frasier"), Sony Pictures Entertainment ("I Dream of Jeannie"), 20th Century Fox ("Mash") etc.

Grila postului Comedia TV va cuprinde programe de informare (10%), programe educative (10%), programe culturale (5%), filme (15%), programe de divertisment (40%), publicitate (15%) şi teleshopping (5%).

Printre emisiunile pe care Comedia TV intenţionează să le difuzeze se numără "Comedia morning" - program matinal, prezentat de tineri actori de comedie studenţi, "Umor comunităţi" - fiecare dintre cele 18 comunităţi etnice din România îşi va produce şi prezenta propriul program, în care vor fi prezentate aspecte din viaţa de zi cu zi a membrilor comunităţilor, actualitate, evenimente, tradiţii, "Haz de necaz", un late night show, "Comedia Pets", o emisiune în care personajele principale sunt animalele, "Spectacol fără sfârşit", o emisiune care prezintă evenimentele săptămânii (culturale, politice, economice etc.), care generează umor sau au umor, "Sâmbăta Vouă" - un program realizat de grupul de umor Vouă, "Zâmbete şi vedete", "Stand UP Tragedy", "Interviuri cu personalităţi" etc.

"Comedia TV este un proiect care doreşte să comunice prin umor. Umorul este foarte greu de creat şi este foarte scump, probabil de aceea această nişă nu a fost exploatată, dar avem toate resursele - şi creative şi financiare - ca să creăm umor inteligent. În momentul acesta, nu se prea mai face umor, băşcălia este altceva (...) Cu băşcălia este mai uşor", a explicat Monica Mihai, acţionarul televiziunii Comedia TV, încă din şedinţa CNA din 3 februarie.

În şedinţa CNA de joi, Monica Mihai a mai spus că postul Comedia TV îşi propune să difuzeze programe de umor de calitate. Totodată, ea a spus că echipa Comedia TV are acorduri de cooperare cu UNATC şi cu Facultatea Hyperion, pentru realizarea de programe. Totodată, pe postul Comedia TV se va difuza teatru TV, urmând să fie preluate spectacole, după ce ele se epuizează în sălile de teatru.

"Avem şi un slot orar în care vom difuza programe de comedie ale comunităţilor. Noi dorim ca din cele 18 comunităţi să alegem oameni cu potenţial artistic. Le oferim suport tehnic, dar şi o echipă de profesori. Materialele vor fi în limba fiecărei comunităţi, traduse, şi vor fi difuzate zilnic", a mai spus Monica Mihai.

Unii dintre membrii CNA, printre care Dan Grigore şi Mihai Mălaimare, şi-au exprimat temerile că pe Comedia TV va fi difuzat tot un umor de proastă calitate, care mizează pe vulgaritate.

"Am văzut acelaşi tip de umor obosit care imită producţii ale altora şi imită prost", a spus Dan Grigore, după ce a vizionat câteva dintre exemplele de programe pe care cei din echipa Comedia TV le-au prezentat în faţa Consiliului.

"După '89, televiziunile au virat către prost gust, violenţă, mizerie. Înainte de '89, emisiunile de umor erau făcute exclusiv cu actori de comedie, apoi s-au făcut cu grupuri de amatori (...) Televiziunea are o datorie pe care deocamdată nu şi-a îndeplinit-o, nici cea publică şi nici cele private, cea de formare (...) În 20 de ani, lucrurile au ajuns aici, la soacre, la nurori, la bip-uri", a spus şi Mihai Mălaimare, un alt membru al CNA.

Totuşi, Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a spus că în materialele prezentate de echipa Comedia TV nu a văzut nimic care ar putea încălca legislaţia audiovizuală.

"Ce aţi văzut aici sunt doar exemple că avem capacitatea de a produce programe. Noi vrem să schimbăm umorul", a spus şi Monica Mihai. Ea a precizat că, de-a lungul timpului, a colaborat cu multe televiziuni din România, producând emisiuni de divertisment la posturi precum Antena 1 şi Kanal D.

În cele din urmă, membrii CNA au aprobat în unanimitate acordarea unei licenţe audiovizuale televiziunii Comedia TV.

Investiţia iniţială în televiziunea Comedia TV este, potrivit dosarului depus la CNA, de 1.550.000 euro. Potrivit estimărilor din dosarul depus la CNA, postul Comedia TV va avea venituri de 830.000 de euro, cheltuieli de 1.355.000 de euro şi pierderi nete de 525.000 de euro (în primul an), venituri de 1.820.000 de euro, cheltuieli - 1.000.000 de euro şi un profit net de 688.800 de euro (în al doilea an de funcţionare) şi venituri de 2.680.000 de euro, cheltuieli de 1.000.000 de euri şi un profit net de 1.411.200 de euro (în al treilea an de funcţionare).

Monica Mihai a declarat, pentru MEDIAFAX, că televiziunea Comedia TV va fi lansată, cel mai probabil, pe 26 octombrie.

Reprezentanţii Comedia TV sunt în discuţii cu RCS&RDS pentru retransmisia televiziunii pe reţeaua sa de cablu şi DTH, dar şi cu alte companii de cablu din România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici