Televiziunea The Money Channel, somată de CNA pentru reclamă mascată

Publicat: 03 12. 2013, 18:11
Actualizat: 16 04. 2020, 14:08

CNA a analizat, în şedinţa de marţi, mai multe emisiuni difuzate de The Money Channel în lunile iulie – august.

În urma difuzării acestor emisiuni, CNA a primit mai multe reclamaţii potrivit cărora ar fi fost făcută reclamă mascată unui hotel, unui club şi unui magazin de bijuterii.

Membrii CNA au constatat că reclamaţiile sunt întemeiate, iar Laura Georgescu, preşedintele Consiliului, a propus somarea publică a televiziunii The Money Channel. Somaţia publică a fost adoptată cu unanimitate de voturi de membrii CNA (Laura Georgescu, Lorand Turos, Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea).

Sancţiunea a fost aplicată în baza articolului 29, alineatul 1, litera a din Legea audiovizualului, potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise”, dar şi a altor articole referitoare la regimul publicităţii din legislaţia audiovizualului.

Potrivit CNA, sancţiunea a fost aplicată pentru emisiunile „Turist în ţara mea”, „La mare Pressing”, „Săptămâna turistică”, „Business Report”, „Business Boutique” şi „Performanţă şi agricultură”.

De cealaltă parte, Mura Frînculescu, directorul executiv al Realitatea Media, a dat exemplu ca „Turist în ţara mea”, precizând că aceasta este o emisiune săptămânală, care prezintă informaţii despre mai multe hoteluri, acesta fiind profilul emisiunii. „Dacă se doreşte monitorizare pe subiect, să se facă o monitorizare pe toate episoadele acestei serii de vară a emisiunii «Turist în ţara mea»”, a spus Mura Frînculescu.