Termenul “hashtag”, desemnat cuvântul anului în rândul copiilor din Marea Britanie

O analiză efectuată de editura Oxford University Press plasează termenul “hashtag”, respectiv simbolul “#”, pe primul loc în categoria celor mai folosite cuvinte folosite în ultimul an de către copiii din Marea Britanie.

Urmărește
107 afișări
Imaginea articolului Termenul “hashtag”, desemnat cuvântul anului în rândul copiilor din Marea Britanie

Termenul “hashtag”, desemnat cuvântul anului în rândul copiilor din Marea Britanie (Imagine: Marius Dumbraveanu / Mediafax Foto)

Concluzia reiese dintr-un studiu efectuat în baza a peste 120.000 de compuneri scrise de copii cu vârste de până în 13 ani şi înscrise la o competiţie anuală organizată de BBC Radio.

Conform analizei, citată de The Guardian, cei mai mulţi dintre aceştia folosesc termenul „hashtag” sau simbolul „#” pentru a pune accent pe anumite situaţii sau pentru a face unele precizări legate de subiect.

„Cercetarea relevă că cei mici sunt adevăraţi inovatori şi că folosesc un vocabular mai bogat, nu unul mai redus”, susţine Vineeta Gupta, coordonatoarea dicţionarelor pentru copii din cadrul Oxford University Press.

Printre cuvintele des întâlnite în compunerile analizate s-au mai numărat „snapchat”, “selfie” sau “emoji”, însă desemnarea hashtag-ului drept cuvântul anului a fost făcută şi datorită modului diferit în care acesta pare să îşi facă loc în vocabularul copiilor.

„Copiii folosesc simbolul # pentru a da un efect dramatic cuvintelor şi pentru a intensifica momentul”, mai susţine Vineeta Gupta.

Acelaşi studiu mai scoate la iveală o tendinţă în rândul copiilor de a folosi mai des cuvinte legate de tehnologie, cultură populară sau evenimente de actualitate, acestea din urmă fiind abordate cu un grad mai ridicat de maturitate decât în trecut.

De cealaltă parte, însă, se pare că stereotipurile de gen persistă în vocabularul celor mici. Astfel, fetiţele scriu cu entuziasm despre brioşe, inorogi sau bezele, în timp ce băieţii preferă subiecte legate de maşini, burgeri sau spaţiu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici