Până la decizia de creştere a preţului, un exemplar din New York Times costa 1,5 dolari.
În plus, ediţia duminicală a ziarului se va vinde şi ea mai scump, cu cinci dolari în loc de patru la New York şi cu şase dolari în restul teritoriului american.
"Ne pare rău că a trebuit să majorăm preţul (…) însă aceasta este una dintre metodele pe care le-am identificat pentru a le putea garanta cititorilor noştri menţinerea calităţilor fundamentale care definesc New York Times şi pe care le îndrăgesc", se arată într-un comunicat emis de responsabilii ziarului.
Ca şi restul presei americane, New York Times se luptă cu dificultăţi determinate de scăderea veniturilor din publicitate, erodarea distribuţiei şi migrarea cititorilor săi către internet.
Grupul de presă New York Times Co a anunţat, la finele lui aprilie, că a înregistrat, în primul trimestru al anului, pierderi în valoare de 74,5 milioane de dolari ca urmare a unei scăderi de circa 30% a veniturilor din publicitate.