Time Warner va investi 241 milioane de dolari în dezvoltarea CME

Grupul de televiziune CME, acţionarul majoritar al PRO TV, a anunţat încheierea unei alianţe strategice cu una dintre cele mai importante companii de media din lume, Time Warner - SUA, prin care gigantul american va investi 241,5 milioane de dolari la CME.

Urmărește
51 afișări
Imaginea articolului Time Warner va investi 241 milioane de dolari în dezvoltarea CME

Time Warner va investi 241 milioane de dolari în dezvoltarea CME

Time Warner va cumpăra 19 milioane de acţiuni noi emise de CME, ceea ce înseamnă aproximativ 31% din capitalul grupului care operează mai multe canale TV în Cehia, România, Slovacia, Slovenia, Croaţia, Ucraina şi Bulgaria.

De asemenea, CME şi studiourile Warner Bros, celebra divizie a Time Warner, vor forma un parteneriat pentru lansarea şi operarea unor canale tematice de televiziune în ţările în care CME este prezentă. Aceste canale, dintre care o parte sub brandul Warner Bros, vor difuza filme internaţionale şi seriale, incluzând producţii din celebrul portofoliu al studiourilor americane.

"Sunt încrezător că această alianţă cu Time Warner va accelera dezvoltarea CME şi va duce compania la un nivel la care doar visam în urmă cu 15 ani. Legătura dintre poziţia strategică a CME şi brandurile Time Warner va îmbunătăţi perspectivele celor două companii pe măsură ce vor colabora", a declarat Ronald Lauder, fondatorul şi principalul acţionar al CME, o companie care a avut anul trecut venituri de peste un miliard de dolari.

Jeff Bewkes, directorul executiv (CEO) al Time Warner, a afirmat că tranzacţia cu CME este o oportunitate unică de a investi şi de a se asocia cu o companie media lider de piaţă în Europa Centrală şi de Est.

"Chiar dacă această regiune este influenţată de criza economică globală, noi credem că CME este poziţionată ideal pe termen lung, odată ce zona Europei Centrale şi de Est va cunoaşte din nou o creştere susţinută, iar companiile de media din aceste ţări vor continua să se dezvolte. Considerăm că această tranzacţie va crea valoare adăugată pentru acţionarii ambelor companii având în vedere că vom lucra cu talentata echipă de management a CME pentru a atinge potenţialul maxim de creştere", a spus Bewkes.

Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul operaţional (COO) al CME, consideră că succesul CME este condus de echipele locale de management şi de abilităţile lor de a crea conţinutul aşteptat de audienţă.

"Time Warner şi studiourile Warner Bros sunt lideri recunoscuţi în a crea conţinut şi au abilităţile şi experienţa necesară de a creşte calitatea programelor locale", a declarat Sârbu.

Grupul de televiziune CME a fost creat în urmă cu 15 ani de omul de afaceri american Ronald Lauder, anticipând deschiderea şi dezvoltarea pe care o va avea Europa Centrală şi de Est după căderea comunismului.

În România, Lauder s-a asociat cu Adrian Sârbu pentru lansarea PRO TV, care a ajuns cel mai de succes brand media din România. CME deţine în acest moment 95% din acţiunile companiei PRO TV SA, care operează canalele PRO TV, Acasă, Pro Cinema, PRO TV International, Sport.ro şi MTV România. Restul de 5% din acţiuni îi aparţin lui Adrian Sârbu, proprietarul grupului Media PRO, care deţine printre altele MEDIAFAX şi Ziarul Financiar.

Adrian Sârbu, care a creat PRO TV-ul în urmă cu paisprezece ani, conduce acum întregul grup CME. Compania americană este listată pe piaţa bursieră Nasdaq din New York şi la Bursa de la Praga, capitalizarea fiind de 423 milioane de dolari.

Time Warner este cel mai mare grup de media din lume, având o valoare de piaţă actuală de 28 miliarde dolari.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici