Tirajele şi veniturile din publicitate ale ziarelor au crescut în 2007

Tirajele ziarelor şi veniturile lor din publicitate au crescut în întreaga lume pe parcursul anului 2007, tendinţa de creştere continuând în cazul publicaţiilor gratuite şi al internetului, potrivit raportului anual al World Association of Newspapers (WAN).

Urmărește
17 afișări
Imaginea articolului Tirajele şi veniturile din publicitate ale ziarelor au crescut în 2007

Tirajele şi veniturile din publicitate ale ziarelor au crescut în 2007 (Imagine: Mediafax Foto)

Numărul de exemplare cu plată distribuite de diverse publicaţii pe plan internaţional a crescut cu 2,57% în 2007 comparativ cu anul precedent, menţionează raportul WAN, dat publicităţii cu ocazia Congresului Mondial al Ziarelor, care are loc la Göteborg, în Suedia.

"Dacă se adaugă publicaţiile gratuite la distribuţia celor cu plată, atunci difuzarea internaţională a ziarelor a crescut cu 3,65% anul trecut şi cu 14,3% în ultimii cinci ani", menţionează documentul.

Publicaţiile gratuite reprezintă, în momentul de faţă, aproape 7% din distribuţia internaţională a ziarelor şi 23% din distribuţia de publicaţii în Europa.

Potrivit WAN, veniturile din publicitate ale cotidianelor cu plată au crescut cu 0,86% în 2007 şi cu 12,84% în ultimii cinci ani. Presa scrisă - ziare şi reviste - rămâne cel mai important suport publicitar mondial, cu o cotă de piaţă de 40%, devansând televiziunea (38%).

"Difuzarea ziarelor a crescut sau a rămas stabilă în trei sferturi din ţările din lume în decursul ultimilor cinci ani, această situaţie înregistrându-se în peste 80% dintre ţări anul trecut", a declarat Timothy Balding, preşedintele WAN. "Chiar şi în regiunile unde distribuţia este în scădere, în special în Statele Unite şi unele ţări vest-europene, ziarele continuă să atragă audienţă prin intermediul unei game variate de publicaţii gratuite şi specializate şi prin intermediul platformelor multimedia în plină expansiune", a adăugat el.

Numărul de titluri cu plată a crescut peste tot în lume, cu excepţia Americii de Nord, unde s-a înregistrat o scădere cu 0,56%.

În ceea ce priveşte titlurile gratuite, 312 ziare au reuşit împreună să distribuie 41,04 milioane de exemplare pe zi, în creştere cu 20% faţă de 2006 şi cu 173,2% în ultimii cinci ani.

Principalele cinci pieţe de distribuţie de presă din lume sunt China, cu 107 milioane de exemplare vândute zilnic, urmată de India (99 de milioane), Japonia (68 de milioane), Statele Unite (51 de milioane) şi Germania (20,6 milioane). În ţările Uniunii Europene, tirajul cotidianelor cu plată a înregistrat o scădere cu 2,37% în 2007 şi cu 5,91 în ultimii cinci ani, scăderea fiind vizibilă în Germania (-2,38%), Marea Britanie (-3,46%) şi Franţa (-0,48%).

Pe de altă parte, japonezii sunt cei mai mari cumpărători de ziare din lume, cu 624 de cotidiane vândute la mia de adulţi. Ei sunt urmaţi de norvegieni (580 la mie), finlandezi (503), suedezi şi singaporezi, cu 449 de exemplare la mia de locuitori.

Turcii consacră cel mai mult timp citirii ziarelor - 74 de minute pe zi, urmaţi de belgieni, cu 54 de minute şi de finlandezi şi chinezi, cu o medie de 48 de minute fiecare.

Potrivit raportului Asociaţiei Mondiale a Ziarelor, veniturile din publicitate online - nu numai în versiunile online ale ziarelor, ci pe întreg mediul - au crescut cu 32,45% în decurs de un an şi cu peste 200% în perioada 2003-2007. În Europa, veniturile din publicitate comercială online depăşesc veniturile din mică publicitate, potrivit raportului, care estimează că încasările din publicitatea online ale ziarelor se vor dubla în următorii cinci ani şi vor ajunge să reprezinte 12% din totalul veniturilor publicitare ale ziarelor până în 2011.

Numărul de site-uri web ale ziarelor a crescut cu 13,77% în 2007 şi cu 50,77% în perioada 2003-2007.

World Association of Newspapers este organizaţia internaţională a industriei ziarelor şi reprezintă 18.000 de ziare, având ca membre 76 de asociaţii naţionale ale ziarelor, publicaţii şi reprezentanţi din 102 ţări, 12 agenţii de ştiri şi 10 grupuri de presă regionale şi internaţionale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici