Tolontan: Contractele media pentru Ziua Tineretului, făcute de firma Loco pentru 250.000 de euro

Jurnalistul Cătălin Tolontan a declarat, marţi, că Artisan Consulting, care a gestionat toate cele trei contracte cu MTS, în unul din ele fiind subcontractorul firmei Mark, a derulat contractele media prin firma Loco, căreia i-ar fi plătit aproape 250.000 de euro pentru toate cele cinci televiziuni.

Urmărește
134 afișări
Imaginea articolului Tolontan: Contractele media pentru Ziua Tineretului, făcute de firma Loco pentru 250.000 de euro

Tolontan: Contractele media pentru Ziua Tineretului, făcute de firma Loco pentru 250.000 de euro

"Vorbim de două firme care au câştigat atribuirea a trei contracte. După ce a câştigat contractul de la Costineşti, firma Mark a subcontractat firmei Artisan. Deci primul subcontractor al firmei Mark devine firma Artisan, adică contractorul celor două contracte pe Bucureşti şi ţară. Artisan a derulat toate contractele de media printr-o singură firmă – Loco, care nu a apărut până acum pe masa dumneavoastră, o firmă de publicitate specializată printre altele în cumpărarea de media, un shop de media", a spus Tolontan, audiat pentru a doua oară la Comisia Ridzi.

El a explicat că subcontractarea firmei Loco "nu este o procedură neobişnuită".

"Anumite firme de publicitate merg către aceste shopuri media, care prin faptul că au mai mulţi clienţi obţin condiţii mai bune la televiziuni. Banii MTS s-au dus către Artisan în două contracte, către Mark într-unul dintre contracte, care i-a retrimis lui Artisan, şi mai departe de la Artisan s-au dus către firma Loco", a spus jurnalistul.

Întrebat de deputatul PDL Gelu Vişan dacă ştie suma de bani care a primit-o Loco, Cătălin Tolontan a spus că suma ar fi undeva între 225.000 şi 250.000 de euro.

"Din surse noi am reconstituit această sumă. Pentru toate cele cinci televiziuni suma prevăzută în contract este undeva între 225 şi 250 de mii de euro, cu tot cu TVA. Această sumă nu va fi găsită pe niciunul dintre contractele din aval de Artisan sau, dacă va fi găsită în anumite contracte aflate la dispoziţia Gărzii Financiare, va fi o înţelegere de 100.000 de euro între Loco şi una din televiziuni. Se va explica tuturor organelor de investigaţie că este de fapt un contract cadru şi că prevede următoarele operaţiuni publicitare", a apreciat Tolontan.

El a spus că, deşi se plăteşte doar contravaloarea spoturilor, "ceea ce se plăteşte în mod uzual este contravaloarea ştirilor şi reportajelor inscripţionate în contract".

"Această ultimă plată nu mai poate fi făcută, pentru că în acest moment acţiunea statului şi atenţia publică este îndreptată asupra acestor contracte. (...) Suma de bani nu a ajuns la televiziuni pentru că a apărut ancheta care a oprit plăţile", a spus jurnalistul, menţionând că plata ştirilor şi reportajelor se face cu "supraevaluarea spoturilor", adăugând că reprezentanţii trusturilor au recunoscut că au existat contracte de publicitate, o dovadă pentru deputaţi că s-au efectuat plăţi către televiziuni.

Jurnalistul a menţionat că televiziunile au încasat bani din difuzarea acestor spoturi publicitatre şi susţin că "nu au difuzat ştiri plătite şi reportaje plătite, ceea ce se consideră aici obiectiv al contractului, şi mai apoi au fost recepţionate prin procesele verbale de recepţie", menţionând că întrebarea sa ar fi "ce a recepţionat MTS la acest capitol".

"Au fost puşi oameni să monitorizeze şi să semneze procese-verbale de recepţie pentru o marfă interzisă: ştiri şi reportaje", a spus Tolontan.

Pe de altă parte, Cătălin Tolontan le-a spus deputaţilor că deţine informaţii pe surse din auditul intern cerut de Monica Ridzi, pe care deputaţii nu l-au primit încă, susţinând că potrivit auditului în contracte există doar repere valorice şi nu o măsură cantitativ valorică.

"Din informaţiile noastre este exact răspunsul pe care auditul intern al Ministerului îl furnizează oficial astăzi sau mâine către doamna ministru, că aceste contracte nu sunt întocmite..., nu există o măsură cantitativ valorică a acestor contracte, ci doar repre valorice. Capitolul «asigurarea notorietăţii evenimentului» din anexele contractelor nu este cotat ca atare", a spus Tolontan.

El a mai spus că, din informaţiile deţinute, "trei documente anterioare contractului - propunerea, angajamentul şi ordonanţarea - nu au fost găsite în arhiva Ministerului de către audit".

Cătălin Tolontan a spus că o altă discuţie ar fi aceea dacă MTS a cumpărat ceva ce ştia că nu este al firmei pe care a contractat-o, având în vedere că în momentul semnării contractului evenimentul era promovat de MTV şi ProTV ca MTV Days, menţionând însă că nu poate să spună dacă MTS ştia că evenimentul nu-i aparţine ci este al MTV.

Tolontan a fost completat de deputatul Lakatos Petru care a susţinut că din contracte reiese foarte clar că MTS participa la evenimentele organizate de MTV- MTV Days.

Reaudierea lui Tolontan a fost cerută de deputatul PDL Gelu Vişan, pentru clarificări, şi a durat aproape o oră.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici