Tomescu a adus "Capriciile" lui Paganini în faţa a peste 3.000 de spectatori, în Capitală

Alexandru Tomescu a interpretat, luni seară, cele 24 de "Capricii" ale lui Paganini în faţa a peste 3.000 de oameni, care, timp de o oră, au ascultat sunetele viorii sale Stradivarius în timp ce pe scena în aer liber, în spatele muzicianului, rulau imagini din cel mai recent turneu al acestuia.

Urmărește
693 afișări
Imaginea articolului Tomescu a adus "Capriciile" lui Paganini în faţa a peste 3.000 de spectatori, în Capitală

Tomescu a adus "Capriciile" lui Paganini în faţa a peste 3.000 de spectatori, în Capitală (Imagine: Catalin Abagiu/Mediafax Foto)

La un concert de muzică clasică nu bei bere în pahare de plastic, nu spui "mă scuzaţi", încercând să prinzi un loc în faţă, nu te uiţi galeş în ochii iubitei/iubitului, nu te bâţâi pe ritmurile "Capriciilor" lui Paganini, nu vii cu bicicleta pe care o sprijini de un gard, la câţiva centimetri de tine, nu te îndrepţi către vecin şi faci aprecieri referitoare la prestaţia muzicianului, în pauze, şi în niciun caz nu îţi urci copilul îmbrăcat în pamperşi pe umeri, ca să îl poată vedea pe "nenea" în cămaşă roşie care cântă la vioară şi face să tacă mii de oameni, într-o piaţă din centrul Bucureştiului. Dar acestea sunt doar convenţii de care s-au lipsit bucuroşi cei peste trei mii de oameni care s-au adunat să îl vadă pe Alexandru Tomescu în Piaţa "George Enescu" din Bucureşti, cântând "Capriciile" lui Niccolo Paganini.

Unul câte unul, în jurul orei 19.30, spectatorii s-au adunat într-o "sală" neconvenţională, în faţa Muzeului de Artă din Capitală. Delimitat elegant, cu ghirlande de flori şi garduri discrete, de care au fost sprijinite biciclete, spaţiul s-a umplut rapid. Întâi scaunele albe din mijlocul pieţei au fost ocupate de oameni îmbrăcaţi elegant, ca pentru un concert de vară. Printre scaune s-au adunat apoi din ce în ce mai mulţi admiratori, care au întârziat şi astfel nu au mai prins un loc "convenţional". Întâi au venit admiratorii vechi ai muzicii clasice, îmbrăcaţi în haine elegante şi răcoroase, cu imprimeuri discrete, doamne care lăsau în urma lor o dâră de parfum. Printre ei, spectatorii de ocazie, unii veniţi cu cărucioarele cu care şi-au dus copii la plimbarea de seară, dar au fost deturnaţi de eveniment. Acestora li s-au alăturat şi tinerii "hipster", cu pălării şi tunsori specifice, care s-au simţit şi ei în largul lor la concert. Înainte de începerea evenimentului, spectatorii au stat de vorbă, şi-au căutat un loc cât mai bun în spaţiu şi chiar s-au adăpostit în cortul unde se vindeau clătite şi bere la pahar.

Violonistul Alexandru Tomescu a adus, luni seară, în cadrul Festivalului "George Enescu", ceea ce a prezentat în 14 oraşe din ţară, între 5 şi 29 mai anul acesta, în cadrul turneului "Paganini - Înger sau demon?": cele 24 de "Capricii" ale lui Paganini, care i-au vrăjit pe toţi.

La evenimentul de luni seară, unde a lansat DVD-ul "Alexandru Tomescu. 24/24" ce include "Capriciile" lui Paganini, violonistul a avut cel mai mare public. Chiar şi cu o bere în mână, cu copiii după ei, toţi spectatorii au tăcut în momentul recitalului lui Tomescu. Atât de prinşi de moment au fost spectatorii, încât, spre finalul recitalului, şi-au întors furioşi privirile către Calea Victoriei, unde o ambulanţă avea "neobrăzarea" să meargă cu sirena pornită. "Sunteţi o sală mare", a spus, emoţionat, Tomescu, la finalul recitalului. Şi, pentru un public atât de numeros, a făcut o excepţie, a cântat, la bis, încă o melodie: "Duet pentru o vioară" de acelaşi Niccolo Paganini.

Alexandru Tomescu este recunoscut drept unul din exponenţii de marcă ai şcolii violonistice româneşti. Interpretările sale pasionale, dublate de o tehnică impecabilă, poezie şi sensibilitate, au impresionat publicul din Europa, America şi Asia. Solist concertist al Orchestrei Naţionale Radio din 2002, a susţinut concerte şi recitaluri în săli celebre, precum Carnegie Hall din New York, Concertgebouw din Amsterdam, Théatre des Champs Elysées şi Théatre Chatelet din Paris, Metropolitan Art Center din Tokyo, în compania unor dirijori renumiţi: Kurt Masur, Christoph Eschenbach, Philippe Entremont, Valery Gergiev. Preocuparea sa pentru muzica de cameră l-a determinat ca, în 2003, împreună cu pianistul Horia Mihail şi violoncelistul Răzvan Suma, să formeze Romanian Piano Trio. În septembrie 2007, Alexandru Tomescu a câştigat dreptul de a cânta la faimoasa vioară Stradivarius Elder-Voicu 1702, pentru o perioadă de cinci ani.

Cea de-a XX-a ediţie a Festivalului Internaţional "George Enescu" are loc anul acesta între 1 şi 25 septembrie, în Bucureşti, Arad, Buşteni, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Sibiu, Târgu-Mureş şi Timişoara.

(Material realizat de Oana Ghita, oana.ghita@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici