Traininguri GRATUITE pentru bucureşteni | Formare Culturală pentru dezvoltare comunitară în cartiere bucureştene

Modulul de patru trainiguri gratuite ”Formare Culturală pentru dezvoltare comunitară în cartiere bucureştene” are loc la Casa Filipescu-Cesianu a Muzeului Municipiului Bucureşti, în perioada 23 septembrie-21 octombrie.

Urmărește
196 afișări
Imaginea articolului Traininguri GRATUITE pentru bucureşteni | Formare Culturală pentru dezvoltare comunitară în cartiere bucureştene

Formare Culturală pentru dezvoltare comunitară în cartiere bucureştene

Trainingurile sunt dedicate instituţiilor de cultură, au ca scop dezvoltarea comunitară prin proiecte culturale şi au loc datorită unei co-finanţări în cadrul Programului cultural Bucureşti Oraş participativ, program al Centrului de Proiecte Culturale al Municipiului Bucureşti ARCUB şi Primăriei Municipiului Bucureşti. Trainingurile urmăresc valorificarea şi exploatarea patrimoniului bibliotecilor şi muzeelor de cartier, adaptarea programării culturale din cartiere şi schiţarea de strategii de dezvoltare de proiecte culturale pentru organizaţiile non-profit care activează în cartiere, se arată în comunicatul de presă.

Instituţiile culturale au început să aibă o deschidere mai mare către comunităţi, venind în întâmpinarea acestora. Misiunea bibliotecilor şi muzeelor s-a schimbat. Au devenit factori importanţi ai schimbărilor care se produc în cadrul comunităţilor. Devin centre ale creativităţii şi pot oferi comunităţilor o identitate, aducând mai multe grupuri împreună. La traning-ul "Facilitator cultural" (din data de 30 septembrie) intenţia este de a se afla cum se poate ajunge la comunitatea din jurul bibliotecilor, muzeelor sau a altor instituţii culturale. Devine din ce în ce mai important să se consulte comunitatea astfel încât membrii acesteia să decidă ce evenimente vor să aibă loc: "Cum ajungi la «vecinii» tăi din cartierele aflate în proximitatea bibliotecii / muzeului în care lucrezi? Unde îi găseşti, cum intri în vorbă cu ei, cum afli ce evenimente culturale ar fi pe gustul lor – adică cu ce probleme se confruntă, ce îi face să râdă şi ce anume îi mobilizează."

Primul training, "Dezvoltator cultural", a avut loc sâmbătă, 23 septembrie. A durat toată ziua, iar participanţii au lucrat pe propriile proiecte şi au socializat profesional. La final, aceştia au avut posibilitatea să viziteze expoziţia "Muzeul Vârstelor" organizată în Casa Filipescu-Cesianu, a Muzeului Municipiului Bucureşti. "Trainingul a cuprins strategii de abordare, concept şi derulare a proiectelor culturale specifice la nivel de cartier. Cazuistica deosebită prezentată de participanţi in cadrul trainingului «Dezvoltator comunitar» duce la alcătuirea unei baze de informaţii foarte largă, folositoare tuturor." a subliniat Dorothee Hasnaş, trainer "Dezvoltator comunitar".

Mihaela Brânzei, reprezentant al Bibliotecii Metropolitane Bucureşti a declarat că strategia BMB este de a fi un actor activ în dezvoltarea participativă a comunităţilor din cartierele bucureştene: "Primul curs, «Dezvoltator Comunitar», ne-a conectat la experienţele colegilor din domeniu, cu provocări şi bune practici pentru implementarea proiectelor, şi ne-a adus posibili parteneri împreună cu care să creştem comunităţi." Bibliotecile au rolul de a aduce împreună comunităţile, oferind un loc sigur unde membrii acestora pot să înveţe, să interacţioneze şi să exploreze. De asemenea, prin proiecte foarte bune, acestea pot revitaliza cartierul, cunoscând nevoile şi dorinţele comunităţii. Marilena Chiriţă, şef serviciu Biblioteca Metropolitană Bucureşti a declarat la rândul său că "experienţa participării la curs a fost una dinamică, interactivă şi motivantă. Motivantă în sensul că aştept cu nerăbdare să particip şi la următoarele module de training pentru a beneficia de aceeaşi atmosferă prietenoasă şi mai ales de tot atât de multe idei de bună practică în organizarea şi implementarea de proiecte. Informaţiile primite în cadrul acestui curs, cât şi cele de la următoarele traininguri, doresc să facă obiectul unei prezentări către colegii bibliotecari din Biblioteca Metropolitană Bucureşti."

După familie, cartierul este extensia următoare în care individul se regăseşte, scriu organizatorii. Pentru a şti să cum să comunicăm este necesar a se cunoaşte dinamica acestor comunităţi, cum funcţionează, ce nevoi au, iar la cursul "Comunicator creativ" (7 octombrie), de exemplu, reprezentanţii instituţiilor culturale sau ai unor organizaţii pot afla cum se formulează o strategie de comunicare sau care sunt motivaţiile, modalităţi de interacţiune cu publicul tânăr: "Când am primit provocarea de la Formare Culturală, aceea de a cumula cunoştinţele mele practice de comunicare într-un curs de 8 ore, pe care mai apoi să le transfer către oameni din cultură, mi-am spus: iată ce manieră frumoasă de a da mai departe ceea ce ştiu către un domeniu atât de frumos şi drag mie. Am acceptat şi pentru că am încredere că activităţile culturale implementate în comunităţile de dimensiuni restrânse geografic, şi nu numai, care sunt comunicate eficient şi inteligent, ţinând cont de nevoile şi aspiraţiile spaţiului, pot avea un impact pozitiv în comunitate. În timp, impactul va deveni vizibil prin formarea unui limbaj şi a unor comportamente comune superioare, expresii ale unor valori comune superioare, ale unei identităţi cu care locuitorii se pot identifica şi la care se pot raporta." a declarat Elena Pâslaru-Hubati, trainer "Comunicator creativ".

Mare parte dintre ideile creative au nevoie de un suport financiar, iar proiectul vine şi în întâmpinarea acestei necesităţi, prin intermediul trainingului "Fundraiser cultural" (21 octormbrie), unde se pot afla tipurile de fonduri ce pot fi accesate în funcţie de structura juridică, campaniile de strângere de fonduri, cum se concepe un buget, ce reguli intervin în redactarea lui etc.

"Conceput pentru a identifica sursele de finanţare potrivite pentru iniţiativele organizaţiei, trainingul propune un format dinamic în care vor fi analizate formulare de aplicaţie, bugete diferite şi condiţiile necesare pentru a realiza o campanie de fundraising în domeniul cultural." a declarat Amalia Alexandru, trainer "Fundraiser cultural".

 

 

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici