Turcia a devenit un hotspot cultural pentru turiştii care vin din Europa

Cu hoteluri bine administrate, servicii de calitate şi ospitalitatea fără cusur, Turcia nu este doar o destinaţie foarte populară pentru vacanţele de familie, ci o destinaţie culturală esenţială pentru călători, datorită investiţiilor recente.

Urmărește
154 afișări
Imaginea articolului Turcia a devenit un hotspot cultural pentru turiştii care vin din Europa

Turcia a devenit un hotspot cultural pentru turiştii care vin din Europa

Dezvoltarea a fost susţinută întotdeauna de Ministerul Culturii şi Turismului din Turcia şi de sectorul privat care au venit în mod constant cu metode inovatoare

Ministerul, condus de Mehmet Nuri Ersoy, a dezvoltat produse care necesită sejururi de scurtă durată, cum ar fi evenimente internaţionale, turnee sportive şi festivaluri. Aceste eforturi au contribuit în mod semnificat la aducerea în ţară a unor persoane înstărite din punct de vedere financiar.

Mai mult, Ministerul a creat diverse stimulente pentru ca turiştii să se mobilizeze, să renunţe preţ de câteva ore la facilităţile confortabile pe care le oferă hotelurile din Turcia şi să opteze pentru excursii. Cu intenţia de a creşte numărul de atracţii turistice, autoritatea a extins săpăturile arheologice care urmau să fie efectuate pe tot parcursul anului şi a crescut numărul de situri de săpături la 172 în cadrul proiectului intitulat „Legacy for the Future”. De exemplu, a inclus regiunea Bergama.

Totodată, aceste lucrări vor aduce un beneficiu atât regiunii cât şi oraşelor din vecinătate întrucât vor stimula turismul din zonă iar municipalităţile din zonă se vor putea bucura de veniturile aduse din turism. În plus, Ministerul a creat concepte inovatoare precum „muzeele de noapte”, care permit turiştilor să viziteze structuri monumentale şi oraşe antice în afara orelor obişnuite de vizitare. Această iniţiativă a dus la un număr record de vizitatori pentru muzeele în aer liber precum Aphrodisias.

Cu scopul de a transforma Turcia într-o destinaţie de top pentru turiştii înstăriţi, Mehmet Nuri Ersoy, ministrul Culturii şi Turismului, doreşte să extindă sezonul turistic la 12 luni şi să atragă turişti în toate cele 81 de provincii: „Regiunile din Marmara şi cele mediteraneene din Turcia generează în principal 80% din veniturile pe care ţara noastră le înregistrează de pe urma turismului. Regiunea Egee reprezintă aproximativ 10%, iar restul de 10% este împărţit între regiunea Mării Negre şi alte părţi ale Anatoliei. Unul dintre obiectivele noastre cheie este creşterea numărului de turişti şi a veniturilor iar prin asta să extindem totodată turismul în alte regiuni. În acest sens, unul dintre cele mai importante subiecte pentru noi este coasta Mării Egee: în ciuda potenţialului său, a culturii, a coastelor şi resurselor naturale, nu este acolo unde ar trebui să fie în ceea ce priveşte turismul. Prin urmare, ne vom continua eforturile noastre de a plasa coasta Mării Egee mai sus pe agenda de călătorie a turiştilor internaţionali.”

Ştiind că turiştii sunt din ce în cem ai atenţi la mediul înconjurător şi acordă prioritate durabilităţii, ministrul Ersoy depune eforturi pentru a obţine certificate de durabilitate pentru facilităţile turistice. S-au făcut progrese semnificative în acest sens, deoarece peste 16.000 din cele aproximativ 21.000 de hoteluri din Turcia, au obţinut cu succes certificări de sustenabilitate.

Autoritatea pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului din Turcia (TGA), promovează ţara în peste 200 de state, pentru a atrage turişti şi subliniază că Turcia nu este doar o destinaţie potrivită pentru vacanţele „la mare, nisip şi soare”, ci şi o destinaţie care acum oferă peste 60 de alte pachete turistice, care implică natura şi aventura, turismul de croazieră, ciclismul şi alte sporturi, tururi arheologice şi culturale, trasee religioase, precum şi experienţe gastronomice.

Faptul că İstanbul, İzmir şi Bodrum sunt oraşe care au fost incluse în prestigiosul Ghid Michelin, una dintre cele mai respectate selecţii de gastronomie din lume, este o dovadă că toate demersurile întreprinse de autorităţi au fost implementate cu succes. O altă dovadă a realizărilor continue ale Turciei în acest sens este numărul tot mai mare de situri care au fost incluse pe Lista Patrimoniului Mondial UNESCO, cum ar fi Ankara şi oraşul antic Gordion.

Vizând să devină a treia cea mai importantă ţară turistică din lume în viitorul apropiat, cu 56,7 milioane de vizitatori şi venituri din turism de 54,3 miliarde de dolari în 2023, Turcia promite, de asemenea, să fie una dintre destinaţiile cele mai preferate pentru turiştii internaţionali

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici