TVR a stabilit un buget de 200.000 de euro pentru participarea la Eurovision 2012

TVR a stabilit un buget de circa 200.000 de euro pentru participarea României la Eurovision 2012, suma urmând să fie supusă aprobării membrilor Consiliului de Administraţie al Televiziunii Române, care se vor întâlni în şedinţă în jur de 20 ianuarie, au declarat pentru MEDIAFAX surse din TVR.

Urmărește
305 afișări
Imaginea articolului TVR a stabilit un buget de 200.000 de euro pentru participarea la Eurovision 2012

TVR a stabilit un buget de 200.000 de euro pentru participarea la Eurovision 2012

Dan Manoliu, redactorul-şef al Redacţiei Divertisment din TVR, a fost desemnat, încă de anul trecut, să se ocupe de organizarea participării României la ediţia din 2012 a concursului Eurovision, care se va desfăşura pe 22, 24 şi 26 mai, în oraşul Baku. În 2010, Dan Manoliu a participat la organizarea selecţiei naţionale a Eurovision Moldova.

Surse au declarat pentru MEDIAFAX că bugetul pentru participarea României la Eurovision 2012 a fost deja stabilit, fiind la jumătate faţă de bugetul alocat de TVR pentru participarea la Eurovision 2011.

Contactat de MEDIAFAX, Dan Radu, director producţie editorială şi programe al TVR, a confirmat faptul că a fost discutat bugetul pentru participarea la Eurovision 2012, acesta urmând să fie supus atenţiei CA al TVR în următoarea şedinţă, care se va desfăşura în jurul datei de 20 ianuarie.

Marţi, Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general al TVR, a dezminţit speculaţiile referitoare la absenţa României de la Eurovision 2012, apărute după ce Sorin Burtea, reprezentantul salariaţilor SRTv în CA al TVR, declarase că Televiziunea Publică se confruntă cu "probleme mult mai grave legate de lefuri decât un festival". "E o speculaţie. Întotdeauna apar discuţii dacă e oportun sau nu să organizăm, dar decizia este de a face (preselecţia pentru concurs, n.r.). Mergem obişnuit, pe programul pe care îl avem. Sper să nu intervină nimic", a declarat Alexandru Lăzescu pentru gândul.info.

Eurovision 2012 se va desfăşura în oraşul Baku, după ce reprezentanţii Azerbaidjanului, Ell & Nikki, au câştigat competiţia din 2011 a concursului, cu piesa "Running Scared".

Trupa Hotel FM, reprezentanta României la Eurovision 2011, s-a clasat pe poziţia 16-17, la egalitate cu Rusia, în concursul a cărui finală a avut loc la Düsseldorf Arena din Germania.

Concursul Eurovision a devenit faimos, de-a lungul anilor, pentru muzica uneori de o calitate îndoielnică, recitaluri bizare şi voturi despre care nu o dată s-a spus că se dau pe criterii politice. Este uimitor cât de multe ţări au acordat cele mai mari note vecinilor, ediţie de ediţie. Cu toate acestea, Eurovision îşi are fanii înfocaţi. Câştigătorul concursului se bucură de atenţie şi prestigiu, iar de-a lungul timpului, printre aceştia s-au numărat şi nume care au făcut legendă în muzică - ca Abba şi Celine Dion.

La concurs participă ţările membre ale European Broadcasting Union (EBU), o organizaţie înfiinţată în 1950 de 23 de reprezentanţi ai televiziunilor europene, într-o conferinţă care a avut loc la Devon. În prezent, însă, în EBU sunt aceptate şi ţări non-europene, astfel explicându-se participarea unor ţări ca Maroc sau Israel.

EBU a venit cu ideea concursului Eurovision în 1955. Era un proiect extrem de ambiţios pentru acele timpuri - televiziunea prin satelit nu fusese încă inventată, iar Europa nu mai avusese niciun astfel de eveniment care să-i reunească ţările. Cu toate acestea, a fost un succes, prima ediţie având loc în Elveţia, în 1956.

Doar şapte ţări au participat în primul an - Belgia, Franţa, Germania, Italia, Olanda, Elveţia şi Luxemburg. Însă concursul a fost urmărit de patru milioane de telespectatori din cele şapte ţări - o cifră record pentru acea vreme.

Concursul este unul dintre cele mai longevive şi mai urmărite programe de televiziune din lume. De-a lungul timpului, competiţia a suferit numeroase schimbări. Pe măsură ce tot mai multe ţări doreau să ia parte la competiţie, a fost necesară stabilirea unui sistem de selecţie. Mai multe variante au fost testate până s-a ajuns la o formă stabilă.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici