Twitter analizează posibilitatea de a renunţa la limita de 140 de caractere per mesaj

Twitter analizează posibilitatea de a renunţa la limita de 140 de caractere per mesaj şi testează în această perioadă "Beyond 140" ("Dincolo de 140"), un produs ce permite publicarea unor mesaje lungi, ce ar putea fi lansat cu scopul de a creşte numărul de clienţi, în special în rândul companiilor.

Urmărește
124 afișări
Imaginea articolului Twitter analizează posibilitatea de a renunţa la limita de 140 de caractere per mesaj

Twitter analizează posibilitatea de a renunţa la limita de 140 de caractere per mesaj

"Am petrecut un anumit timp observând ceea ce fac oamenii pe Twitter... şi i-am văzut făcând capturi de ecran ale unor texte şi publicându-le apoi în mesajele de pe Twitter", a scris, marţi, Jack Dorsey, chief executive officer (CEO) al companiei Twitter, pe contul său personal de pe această reţea de socializare, informează site-ul Challenges.fr.

"Ce-ar fi dacă acest text ar deveni în cele din urmă un adevărat text?", a adăugat el într-un mesaj foarte lung care încearcă să anticipeze schimbările din viitor.

Twitter testează în această perioadă "Beyond 140", un produs ce permite publicarea de mesaje lungi, creat cu scopul de a creşte numărul de utilizatori, în special în rândul companiilor, a declarat pentru AFP o sursă care participă la acest proiect.

În mod concret, un mesaj ("tweet") va apărea pe fluxul de informaţii tot cu 140 de caractere, dar, atunci când utilizatorul va face clic pe el va putea să vizualizeze integralitatea textului, a cărui lungime ar putea ajunge până la 10.000 de caractere, a relatat aceeaşi sursă, care a dorit să îşi păstreze anonimatul.

Acest produs ar putea fi lansat, potrivit acelei surse, spre sfârşitul primului trimestru din acest an.

Twitter lucrează încă la eliminarea unor eventuale obstacole, cum ar fi evitarea mesajelor de tip spam şi limitarea (sau nelimitarea) numărului de referiri la alţi utilizatori ai serviciului.

Pentru reţeaua de socializare, avantajul acestei funcţii ar consta în atragerea advertiserilor care doresc să publice anunţuri publicitare, în contextul în care Twitter a înregistrat pierderi în primele trei trimestre din 2015. Această decizie s-ar înscrie într-adevăr în strategia companiei de a-şi creşte veniturile, prin lărgirea bazei sale de utilizatori, al căror număr s-a plafonat de ceva vreme la 300 de milioane.

În această optică, Twitter experimentează în prezent diverse produse, care merg de la o reorganizare a fluxului de mesaje vizionate de utilizatori în funcţie de pertinenţa lor şi până la efectuarea de sondaje cu regularitate.

La începutul lunii decembrie, Twitter a anunţat că va transmite publicitate tuturor internauţilor care consultă conţinuturile reţelei sale, chiar dacă utilizatorii nu se conectează. Această iniţiativă i-a vizat pe publicitarii care încearcă să ajungă la milioanele de persoane care vizitează Twitter în fiecare lună, pentru a rămâne la curent cu noutăţile, fără să fie însă utilizatori activi.

Deşi compania americană a devenit o prezenţă inconturnabilă pentru artişti, sportivi, politicieni şi profesionişti ai comunicării, Twitter a recunoscut în vara anului trecut că produsele sale sunt prea complicate pentru a seduce marele public.

Regula celor 140 de caractere a fost fixată în 2006 în timpul creării Twitter, care era la începuturile sale un serviciu prin SMS, fapt confirmat, marţi, de Jack Dorsey: "Nu am început Twitter cu o limită de 140 de caractere. Am adăugat-o pentru ca tweet-urile să poată fi integrate într-un mesaj de tip SMS (care are 160 caractere)".

Dar de atunci, regula a fost considerabil relaxată. Vara trecută, Twitter a suprimat limita de 140 de caractere în mesajele private. A devenit, de asemenea, posibil să se publice texte lungi pe Twitter, prin descărcarea unei capturi de ecran conţinând textele respective.

Însă suprimarea totală a regulii celor 140 de caractere prezintă riscuri pentru Twitter. În interiorul companiei, specialiştii se aşteaptă la o reacţie puternică de respingere în rândul utilizatorilor, a dezvăluit pentru AFP o sursă apropiată companiei.

Pe termen lung, Twitter speră totuşi că faptul că mesajele vor continua să fie prezentate în fluxul de informaţii în formatul cu 140 de caractere va sfârşi prin a învinge reticenţele. "Concentrându-se pe conversaţie şi pe expedierea de mesaje, cele mai multe dintre tweet-uri vor fi întotdeauna scurte", a promis Jack Dorsey, încercând să liniştească twittosfera.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici