Un membru CNA a venit îmbrăcat într-un tricou cu sigla Discovery Channel la şedinţa Consiliului: "Existenţa postului Discovery este o necesitate"

Valentin-Alexandru Jucan, membru al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), a venit, la şedinţa de marţi a Consiliului, îmbrăcat într-un tricou care are imprimată sigla televiziunii Discovery Channel.

Urmărește
1566 afișări
Imaginea articolului Un membru CNA a venit îmbrăcat într-un tricou cu sigla Discovery Channel la şedinţa Consiliului: "Existenţa postului Discovery este o necesitate"

Un membru CNA a venit îmbrăcat într-un tricou cu sigla Discovery Channel la şedinţa Consiliului (Imagine: Mediafax.ro)

Valentin Jucan a venit îmbrăcat în tricoul cu sigla Discovery Channel, în contextul în care compania de telecomunicaţii RCS&RDS a scos, vineri, Discovery Channel de pe platforma sa de satelit Digi.

Valentin Jucan şi-a motivat pentru presă decizia de a purta un tricou cu sigla televiziunii Discovery Channel, spunând că acţiunea sa "nu este un protest, ci un punct de vedere".

"În primul rând, este vorba de faptul că sunt plătit din bani publici şi trebuie să ţin cont de dorinţa telespectatorilor şi să ţin cont de nevoile lor şi se pare că existenţa postului Discovery este o nevoie, este o necesitate, care eu consider că trebuie să le fie satisfăcută", a spus Valentin Jucan.

Jucan a precizat că, în acest moment, nu poate să spună mai multe despre acest subiect, "din cauza faptului că între compania RCS&RDS şi Discovery România este o situaţie comercială". El a subliniat, totuşi, faptul că CNA nu a permis acest lucru în sensul încuviinţării scoaterii Discovery Channel de pe platforma Digi a RCS.

"Practic, dânşii vor trebui să îşi rezolve mai întâi problema şi după aceea vom vedea dacă cu alte chestiuni vor ajunge şi la noi, la CNA. Dar vreau să fac o remarcă în legătură cu diverse discuţii care au loc în spaţiul virtual şi în audiovizual şi anume faptul că, într-o formă sau alta, CNA a permis acest lucru. Vreau să spun că CNA nu a permis în sensul că a încuviinţat în cunoştinţă de cauză scoaterea postului Discovery, ci a fost - şi îmi pare rău să spun asta, cu scuzele pentru toţi telespectatorii care doresc revenirea Discovery înapoi - a fost o scăpare tehnică, din cauza faptului că este atât de lungă partea tehnică a informării cu privire la schimbările din grilă încât nu am putut să vedem clar ce posturi sunt scoase, care sunt adăugate", a explicat Jucan.

Totuşi, el a precizat că CNA nu poate să facă nimic în legătură cu scoaterea Discovery de pe platforma de satelit Digi, pentru că ar însemna o intervenţie a Consiliului într-o relaţie comercială.

"Este exclus ca, în acest moment, să intervenim într-o relaţie comercială. Nu putem face nimic, trebuie să aşteptăm să vedem care va fi rezultatul negocierilor dintre cele două companii şi mai departe vedem care este poziţia Discovery, dacă se va poziţiona cumva faţă de CNA, dar mai ales care este poziţia RCS&RDS (...) În timp ce ei negociază, noi nu avem cum să îi chemăm, pentru că, într-o formă sau alta, oricare din părţi ar putea să considere că este o ingerinţă, o intervenţie a noastră, abuzivă, în timpul negocierilor dintre ei. Însă, ca membru CNA, nu doresc, şi nu fac referire neapărată la RCS&RDS, ca astfel de comportamente să devină obişnuinţă", a spus Jucan.

În prezent, şedinţa CNA este în curs de desfăşurare, subiectul referitor la Discovery Channel nefiind deocamdată abordat.

Oficialii Discovery Networks au confirmat, vineri, pentru MEDIAFAX, că Discovery Channel a fost scos vineri dimineaţă de pe platforma de satelit Digi a RCS&RDS, precizând că RCS a respins toate ofertele comerciale ale Discovery, astfel încât nu s-a putut ajunge la un nou acord.

Decizia RCS&RDS a venit după ce şi Digi, operatorul de cablu din Ungaria deţinut de compania de telecomunicaţii românească RCS&RDS, a scos, pe 20 noiembrie, din ofertele de cablu analog şi digital televiziunea Discovery Channel.

"Digi, operatorul de cablu din Ungaria deţinut de RCS&RDS, a scos Discovery Channel din ofertele de cablu analog şi digital începând cu 20 noiembrie. După cum era de aşteptat, telespectatorii au avut o reacţie puternică, solicitând reintroducerea canalului în grila operatorului. Suntem îngrijoraţi că RCS&RDS ar putea proceda la fel şi în România, având în vedere că acordul de retransmisie între Discovery şi RCS expiră pe 30 noiembrie. Până în prezent, RCS a respins toate ofertele noastre comerciale, astfel încât nu s-a putut ajunge la un nou acord. Precizăm că nu am cerut, în niciun moment al negocierilor, creşterea tarifelor pentru distribuţia canalelor noastre. Chiar şi în aceste condiţii, operatorul a făcut deja schimbări în grila sa de programe din România, eliminând Discovery World din toate pachetele sale, precum şi TLC şi Animal Planet din unele dintre pachete, fără să ne informeze sau să trimită notificări abonaţilor săi în prealabil. În plus, în această dimineaţă, am aflat că RCS&RDS a scos Discovery Channel de pe platforma Digi Satelit. Suntem foarte dezamăgiţi de ceea ce se întâmplă şi credem că părerea telespectatorilor contează; îi încurajăm să şi-o exprime contactând operatorul de cablu cât mai curând", au declarat, vineri, pentru MEDIAFAX oficialii Discovery.

Contactaţi vineri de MEDIAFAX, reprezentanţii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au spus că RCS&RDS a solicitat şi a primit, în 13 noiembrie, aprobarea CNA pentru modificarea grilei de programe a platformei de satelit Digi, în sensul scoaterii postului Discovery Channel. Potrivit articolului 74, alineatul 3 din Legea audiovizualului, "distribuitorii de servicii pot modifica structura ofertei de servicii de programe retransmise numai cu acordul Consiliului".

Pe de altă parte, vineri a fost postată pe internet o petiţie intitulată "Vrem Discovery pe RCS&RDS!", care a fost semnată până în momentul difuzării acestei ştiri de 10.800 de persoane, între care apare şi numele actriţei Oana Pellea.

De cealaltă parte, într-un comunicat remis luni agenţiei MEDIAFAX, compania de telecomunicaţii RCS&RDS a spus că "nu intenţionează să renunţe la difuzarea canalelor documentare, ci doar să le înlocuiască pe unele dintre acestea".

"Compania noastră nu poate fi de acord să continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decât cele pentru alte canale similare, pentru toţi abonaţii săi, în condiţiile în care cota medie de audienţă a canalelor Discovery este de aproximativ 1%. Nu putem accepta principiul: 1% doresc şi 100% plătesc! Întrucât tarifele Discovery au fost întotdeauna în dolari SUA, deşi abonamentele noastre sunt plătite în lei, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru România, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economică sau de ratele de schimb valutar. Astfel, echivalentul în lei al sumelor din 2012 este de două ori mai mare decât al celor din 2008, adică o creştere cu 100% în 4 ani", spune RCS&RDS.

Potrivit RCS&RDS, "argumentele legate de criza economică, de scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor sau de impactul ratei de schimb valutar nu au fost niciodată acceptate de grupul Discovery".

Compania de comunicaţii mai spune că, în ultimele saptămâni, grupul Discovery a acceptat pentru prima dată să discute despre anumite concesii, dar acestea nu rezolvau problemele de fond, venind doar în perspectiva întreruperii difuzării canalelor sale la terminarea contractului.

"Compania noastră nu poate accepta poziţia grupului Discovery, care, în plină criză economică mondială, solicită să i se garanteze un anumit nivel de venituri, indiferent de calitatea emisiunilor canalelor sale, de vechimea acestora, de numărul de repetări şi de volumul publicităţii transmise de canal, în dauna emisiunilor propriu-zise. Grupul Discovery a refuzat propunerea noastră de a crea un pachet distinct, care să conţină toate canalele sale, la un tarif stabilit de Discovery, pachet disponibil abonaţilor interesaţi, dar fără costuri nejustificate pentru abonaţii care nu îl solicită", mai spune RCS&RDS.

Compania RCS&RDS precizează că "va difuza în continuare canale documentare de calitate, produse de furnizori reputaţi, dar nu va accepta ca abonaţii săi să fie fortaţi să suporte costuri nejustificate, la presiunea oricărui furnizor care doreşte să îşi realizeze planurile, în detrimentul lor".

Compania RCS&RDS a lansat, pe 1 octombrie, propriile sale televiziuni de documentare DigiWorld şi DigiLife.

RCS&RDS a primit, pe 27 septembrie, aprobarea Consiliului Naţional al Audiovizualului din România pentru a lansa televiziunile de documentare DigiWorld şi DigiLife, după ce, în şedinţa din 25 septembrie, reprezentanţii CNA au ezitat să ia o decizie în acest sens. Atunci, unii membri ai Consiliului şi-au exprimat temerile că, odată cu lansarea propriilor televiziuni de documentare, compania RCS&RDS va scoate din grilă canale concurente, ca Discovery şi National Geographic.

La mai puţin de o lună după ce a lansat cele două televiziuni de documentare - DigiWorld şi DigiLife -, RCS&RDS a cerut CNA şi a primit, în data de 30 octombrie, o nouă licenţă audiovizuală prin satelit pentru lansarea unui nou post de documentare - Digi Animal World.

RCS&RDS este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii TV din Europa Centrală şi de Est. În ultimii ani, RCS&RDS şi-a dezvoltat propriile televiziuni. Astfel, în prezent compania mai deţine televiziunea de ştiri Digi 24 HD, televiziunile de filme Digi Film, televiziunile de sport Digi Sport. De asemenea, RCS&RDS este acţionar la Music Channel, H!T Music Channel şi UTV.

Discovery Networks CEEMEA (Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa) este o divizie a Discovery Communications, una dintre cele mai importante companii din lume în domeniul programelor documentare. În Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa, Discovery distribuie 14 branduri, traduse în 27 de limbi şi care ajung la 244 milioane abonaţi din 118 ţări.
În România, Discovery Networks distribuie în prezent Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase şi ID Investigation Discovery.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici