Un număr de 24 de companii de media s-au reunit în Patronatul Presei Române

Un număr de 24 de companii de media s-au reunit în Patronatul Presei Române (PPR), marţi, la sediul Clubului Român de Presă din Bucureşti, semnându-se actele de constituire a organizaţiei patronale din mass-media, o etapă esenţială în maturizarea profesională şi instituţională a presei naţionale.

Urmărește
89 afișări
Imaginea articolului Un număr de 24 de companii de media s-au reunit în Patronatul Presei Române

Un număr de 24 de companii de media s-au reunit în Patronatul Presei Române

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, evenimentul a avut loc în prezenţa reprezentanţilor a 24 companii de media din România, reprezentând 10 posturi TV, 6 posturi şi reţele radio, 2 agenţii de presă, 54 de ziare, 67 de reviste şi peste 200 site-uri.

Înfiinţat ca o organizaţie reprezentativă a entităţilor mass-media româneşti, PPR se adresează companiilor din presa scrisă, radio, TV şi online, asociaţiilor profesionale, societăţilor din domenii conexe şi altor organizaţii interesate de obiectivele acestei comunităţi.

PPR îşi propune să promoveze interesele patronilor de presă din România, ţinând cont de dificultăţile actuale, precum şi de activitatea miilor de jurnalişti care lucrează în acest domeniu vital pentru echilibrul democraţiei româneşti.

Patronatul Presei Române va informa periodic opinia publică asupra activităţilor desfăşurate.

Organizaţia va fi condusă din funcţia de preşedinte de Cosmina Noaghea, iar din funcţia de prim-vicepreşedinte, de Răzvan Corneţeanu.

"Mă bucur că multe companii din media au pus interesele industriei dincolo de concurenţa firească şi că, în acest an foarte greu pentru presă, am reuşit să înfiinţăm PPR. Sperăm să ni se alăture şi alte organizaţii. Distribuţia a fost o problemă de mulţi ani, dar în 2009 a fost mai evident decât oricând că a nu căuta soluţii împreună înseamna a pierde împreună milioane de euro şi nu ne mai dorim experienţe de acest gen. PPR îşi propune să rezolve problemele media din zona comercială şi va discuta cu jurnaliştii atunci când există intersecţii cu zona editorială. Pentru că una dintre cele mai importante lecţii ale acestui an a fost că jurnaliştii şi executivii trebuie să colaboreze pentru a trece criza", a declarat, marţi, Cosmina Noaghea, preşedinte PPR.

Din Consiliul Permanent fac parte 10 reprezentanţi ai membrilor fondatori, desemnaţi drept vicepreşedinţi ai noului patronat.

Printre problemele mass-media, PPR a sesizat lipsa unui cadru legislativ care să respecte interesele mass-media şi să contribuie la dezvoltarea industriei media din România.

În opinia PPR, se impune, printre altele, elaborarea unui cod etic al investitorului în acest domeniu. Pe termen scurt, PPR anunţă că se va implica în negocierea contractului colectiv de muncă la nivel de ramura mass-media şi în asistenţă la negocierea contractului colectiv de munca la nivel naţional.

Înfiinţarea acestei organizaţii are drept scop şi colaborarea cu asociaţii profesionale din alte ţări, cooptarea de membri şi membri-asociaţi reprezentativi, precum şi reprezentarea şi apărarea intereselor membrilor români la nivelul Uniunii Europene.

Noul patronat precizează că a primit un puternic suport operaţional din partea Uniunii Generale a Industriaşilor din România, membră a Alianţei Confederaţiilor Patronale din România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici