- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (14.04.2010, 11:18)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un set de principii de marketing, adoptat de principalii jucători din online, în vigoare de la 1 mai
Mai multe grupuri media, regii de vânzări şi companii online au adoptat un set de principii pentru gestionarea campaniilor de performance marketing pe site-urile pe care le administrează, care va intra în vigoare de la 1 mai.
Urmărește
376 afișări
Un set de principii de marketing, adoptat de principalii jucători din online, în vigoare de la 1 mai (Imagine: Andrei Michailov/Mediafax Foto)
Grupurile media, regiile de vânzări interactive şi companiile online AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst România şi Splendid Interactive anunţă că au decis de comun acord adoptarea unui set de principii care să guverneze gestionarea campaniilor de performance marketing pe toate site-urile pe care le editează şi/sau le reprezintă din punct de vedere al vânzării spaţiilor de publicitate.
Prin adoptarea setului de principii enunţat mai jos, acestea îşi propun să facă încă un pas în direcţia maturizării industriei de publicitate online din România, prin furnizarea unui cadru coerent care să răspunda nevoii de stimulare a performanţei campaniilor online, indiferent de forma în care este cuantificată aceasta - prin atragerea de utilizatori pe site-urile clienţilor, prin generarea de lead-uri sau de acţiuni etc.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Activitatea RAR, în continuare blocată. Nu se pot face ITP-uri în nicio staţie din ţară
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Preşedinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot şi pune ştampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăţi că exişti
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
Această decizie vine într-un context în care internetul a devenit un mediu de comunicare de masă, gradul de penetrare depăşind deja 60% în mediul urban, potrivit cifrelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor.
Astfel, internetul este singurul mediu care poate oferi clienţilor de publicitate nu numai publicitate de brand - ca televiziunea, radioul, presa scrisă sau outdoor-ul -, ci şi posibilitatea de a interacţiona direct cu actualii şi potenţialii consumatori, metodă specifică publicităţii online, care are nevoie de un set de reguli specifice.
Companiile care au adoptat acest set de principii îşi propun astfel să dezvolte şi să promoveze către clienţii de publicitate interesaţi de soluţii de performance marketing campanii construite pe următoarele principii:
1. Utilizarea, în exclusivitate, a unor sisteme bazate pe link-uri text, însoţite sau nu de o imagine grafică, reclamele de tip display urmând a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach şi creare de awareness. Se urmăreste astfel diferenţierea clară între cele două categorii de obiective urmărite preponderent de clienţi (brand awarness şi performanţă), atât prin mijloacele de promovare utilizate, cât şi prin modul de tarifare (cost-per-click/ cost-per-lead/ cost-per-action/ cost-per-sale/ cost-per-thousand).
2. Recomandarea grupului de iniţiativă este de a se folosi imagini care prezintă produsul sau serviciul promovat (doar în situaţii excepţionale şi logo-ul clientului de publicitate), însoţite de prezenţa obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care să determine utilizatorii să acceseze link-ul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovată, fapt care va creşte eficienţa şi rata de răspuns.
3. Totodată, vânzarea spaţiilor se va face în regim de run-of-network şi/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe întreaga reţea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemănător), încurajându-se targetarea reclamelor în funcţie de cuvinte şi expresii cheie sau criterii demografice, urmărindu-se astfel creşterea ratei de click şi, implicit, a eficienţei campaniilor de promovare online derulate, atât în interesul publisherilor, cât şi al agenţiilor de media şi, mai ales, al clienţilor.
Lista principiilor stabilite de grupul de iniţiativă rămâne deschisă pentru alte propuneri, dar şi pentru alţi publisheri, grupuri media, regii interactive, agenţii digitale şi de media, precum şi pentru clienţii care doresc să contribuie constructiv la maturizarea pieţei online din România.
Companiile care au adoptat acest set de principii au fost de acord ca, începând cu data de 1 mai, să aplice principiile şi recomandările de mai sus, în vederea gestionarii tuturor campaniilor de performance marketing derulate pe reţelele de site-uri pe care le gestionează.
Informat despre iniţiativa propusă de către unii dintre membrii săi, de a stabili un prim set de principii pentru performance marketing, Consiliul Director al IAB România a comunicat faptul că "intenţionează să înfiinţeze un grup de lucru care să studieze şi să construiască recomandări şi bune practici în domeniul acestui tip de campanii. IAB România încurajează iniţiativele de autoreglementare a pieţei de publicitate online care pot conduce la dezvoltarea şi maturizarea acesteia".
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe