- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (04.07.2013, 19:33)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine, interzis de la difuzare de către CNA
Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, care a considerat că acest clip încalcă legislaţia audiovizualului.
Urmărește
1500 afișări
Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine, interzis de la difuzare de către CNA (Imagine: Ovidiu Micsik/ Mediafax Foto)
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, un spot publicitar pentru apa de gură Listerine care a fost difuzat pe Antena 1, Kanal D, Prima TV şi Antena 3.
CNA a primit o reclamaţie în urma difuzării acestui spot, potrivit căreia clipul "induce în eroare" telespectatorii, întrucât în el se regăsesc informaţii contradictorii cu privire la procentul bacteriilor distruse de persoanele care folosesc Listerine.
Potrivit monitorizării CNA, în spot se spune o dată că Listerine "distruge până la 99% din bacteriile rămase în urma periajului", iar altă dată că "distruge 99,9% din bacterii".
ULTIMELE ȘTIRI
-
BREAKING NEWS: A demisionat Nicolae Ciucă din funcția de președinte PNL
-
Alegeri prezidenţiale 2024, turul I. Numărătoarea voturilor s-a încheiat. Diferenţă de 2.742 de voturi între Elena Lasconi şi Marcel Ciolacu / Călin Georgescu pe primul loc cu 22,94%
-
Marcel Ciolacu a demisionat de la conducerea PSD. Partidul nu va contesta rezultatele alegerilor prezidenţiale
-
Iohannis nu a primit informări despre ingerinţe externe în alegeri
Florin Gabrea, membru al CNA, a fost de părere că nu este cuantificabilă cantitatea de bacterii rămase în gură la un anumit moment astfel încât să îţi poţi da seama ce înseamnă 99%.
Astfel, membrii CNA au considerat că spotul Listerine încalcă legislaţia audiovizualului, respectiv articolul 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".
În acest caz, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate, fapt care înseamnă că spotul publicitar pentru apa de gură Listerine nu mai poate fi difuzat până când nu va fi modificat astfel încât să respecte legislaţia audiovizualului.
Decizia a fost luată cu şapte voturi "pentru" (Florin Gabrea, Lorand Turos, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda, Laura Georgescu şi Radu Călin Cristea) şi două "împotrivă" (Cristina Trepcea şi Valentin Jucan).
Pe de altă parte, tot în şedinţa de joi, CNA a decis, cu unanimitate de voturi, să someze public televiziunile Etno TV şi Neptun TV pentru difuzarea unui spot publicitar pentru produsul Bicorsan.
În acest spot se spune că Bircosan este un "produs natural", cu ajutorul căruia "nu vom mai avea nevoie de tratament alopat în următoarele afecţiuni: tumori de tot felul, diabet, ateroscleroză, scleroză multiplă în plăgi etc."
În acest caz, CNA a considerat că spotul pentru produsul Bircosan încalcă articolul 126, alineatul 2 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping în care personal medical sau farmacişti recomandă ori avizează produse alimentare destinate minorilor, produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare", articolul 128, literele d şi f din Cod - "Este interzisă menţionarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicaţii terapeutice referitoare la boli precum: d) cancer şi alte boli tumorale; f) diabet şi alte boli metabolice".
De asemenea, spotul a încălcat articolul 130 din Cod, potrivit căruia "(1) Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping la produse şi tratamente naturiste, care, după caz, nu sunt însoţite de avertizarea, sonoră şi scrisă: a) „Produs neatestat medical”; b) „Metodă neatestată medical”. (2) Publicitatea şi teleshoppingul la produsele homeopate trebuie să includă în mod obligatoriu avertizarea: „Acesta este un produs homeopat. Citiţi cu atenţie prospectul/informaţiile de pe ambalaj.” (3) Durata avertizării menţionate la alin. (1), respectiv alin. (2), va fi de minimum 3 secunde şi aceasta va fi difuzată la sfârşitul spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi prezentată atât sonor, cât şi vizual. (4) În cazul reminderului, textul precizat la alin. (2) va fi prezentat pe parcursul difuzării spotului publicitar, în condiţii care să asigure o percepţie clară a mesajului, conform dispoziţiilor art. 94".
Citește pe alephnews.ro: BREAKING NEWS: Ciolacu demisionează de la conducerea PSD după rezultatele alegerilor prezidențiale din primul tur. „Cine e vinovat?” – „Eu!”
Citește pe www.zf.ro: Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cine este Cristela Georgescu, soţia lui Călin Georgescu, cel care a provocat un tsunami fără precedent în lumea electorală. Ea este fost bancher la Citibank, o bancă globală, iar acum oferă cursuri de nutriţie
Cine este femeia care a construit de la zero compania al cărei scop este să rezolve în ţara noastră cea mai mare problemă a omenirii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Gigi Becali i-a dat ordin lui George Simion, după ce Călin Georgescu a câștigat alegerile! Decizie șoc
PROSPORT.RO
Ce înseamnă Clubul de la Roma, din care a făcut parte Călin Georgescu. Cu ce se ocupă această organizație, de fapt
CANCAN.RO
„LEGIONAR” – cel mai căutat cuvânt pe dexonline după primul tur al alegerilor prezidențiale. De ce au votat românii un candidat pro-rus
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe