Vanity Fair şi-a lansat ediţia în limba franceză

Ediţia în limba franceză a revistei americane Vanity Fair a fost lansată miercuri şi are ambiţia "de a informa, de a releva şi de a-şi distra" cititorii, într-un context pesimist pentru presa scrisă.

Urmărește
154 afișări
Imaginea articolului Vanity Fair şi-a lansat ediţia în limba franceză

Anne Boulay, Michel Denisot si Xavier Romatet (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Această revistă lunară a adoptat linia de conduită a ediţiei americane, combinând anchete, reportaje şi articole glamour, propunând cititorilor săi "texte lungi şi poveşti personale cu o dimensiune universală", refuzând să cedeze în faţa "dictaturii imediatului", a explicat Xavier Romatet, CEO-ul Condé Nast France, grupul care editează noua publicaţie.

"Toate subiectele sunt pretexte pentru a spune poveşti prin cuvinte sau imagini", a declarat, la rândul ei, redactorul-şef Anne Boulay, care consideră că "Vanity Fair nu mai este o revistă feminină, ci o revistă care se adresează femeilor".

Conţinutul ediţiei franceze este total inedit, "doar o singură fotografie din ediţia americană fiind reluată în acest prim număr", a declarat Michel Denisot, directorul de redacţie, care spune că numerele viitoare nu vor conţine niciodată mai mult de 20% articole sau fotografii provenind din ediţia de peste Atlantic.

Actriţa Scarlett Johansson se află pe coperta acestui prim număr în limba franceză, care propune cititorilor interviuri lungi cu Lakshmi Mittal şi cu majordomul familiei Bettencourt, autor al unor înregistrări ilegale. Anunţate pe copertă, cititorii vor găsi în paginile revistei articole despre Brad Pitt, de filosoful Alain Badiou, despre Andy Warhol, de Jean-Jacques Schul, despre Marguerite Duras, de Atiq Rahimi.

Primele două numere ale revistei vor fi comercializate la preţul de 2 euro, după care preţul revistei va creşte la 3,95 euro.

"Investiţia reprezintă 15 milioane de euro, echivalentul pierderilor cumulate aşteptate în primii trei ani. Acţionarul nostru american, Condé Nast International, aşteaptă o recuperare a investiţiei după opt ani", a declarat Xavier Romatet.

Acest prim număr a fost tipărit într-un tiraj de 400.000 de exemplare. Primul exemplar al revistei are 93 de pagini de publicitate dintr-un total de 268 de pagini.

În paralel cu revista tipărită, Vanity Fair va dispune şi de un site gratuit, "care va fi echivalentul cotidian al numărului lunar, însă nu va relua conţinuturile integrale din paginile revistei tipărite, atât timp cât aceasta se va afla în vânzare", a precizat Anne Boulay.

În Statele Unite, Vanity Fair, care împlineşte în acest an un secol de existenţă, se vinde în 1,25 milioane de exemplare. Revista are ediţii în Marea Britanie, în Spania, şi apare într-o versiune săptămânală în Italia, unde vinde 250.000 de exemplare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici