Vânzările de muzică au scăzut şi în 2011, dar previziunile sunt optimiste

Vânzările de muzică au scăzut şi în 2011, la 16,2 miliarde de dolari, de la 16,7 miliarde de dolari în 2010, chiar dacă vânzările de muzică în format digital au crescut cu opt procente, dar previziunile marilor case de discuri sunt optimiste.

Urmărește
195 afișări
Imaginea articolului Vânzările de muzică au scăzut şi în 2011, dar previziunile sunt optimiste

Vânzările de muzică au scăzut şi în 2011, dar previziunile sunt optimiste (Imagine: Shutterstock))

Vânzările de muzică în format digital au crescut cu 8%, ajungând la 5,2 miliarde de dolari, dar această creştere nu a fost suficientă pentru a anula declinul vânzărilor totale.

Cifrele, date publicităţii luni, la Londra, de Federaţia Internaţională a Industriei Fonografice (International Federation of the Phonographic Industry - IFPI), au confirmat continuarea tendinţei de scădere a vânzărilor de la sfârşitul anilor '90.

Sunt însă şi veşti bune, una fiind că scăderea de anul trecut a fost de circa 3%, mai mică decât cea de 8% din 2010, semn că industria a ajuns să ia măsuri împotriva pirateriei.

Şefii marilor case de discuri sunt uşor optimişti că încasările vor fi din nou în creştere în 2013, perspectivă care nu este însă împărtăşită de toată lumea.

Frances Moore, directorul executiv al IFPI, a spus că serviciile care furnizează legal muzică în format digital s-au răspândit foarte mult anul trecut, fiind prezente în 58 de ţări, faţă de 23 de state în 2010.

Ea a mai precizat că numărul celor înregistraţi pe site-uri ca Spotify şi Deezer a crescut, de la 8,2 milioane, în 2010, la 13,4 milioane.

Însă IFPI a mai estimat că 28% dintre utilizatorii de internet accesează lunar site-uri de muzică neautorizate.

O prioritate pentru 2012 pentru IFPI va fi să încurajeze motoarele de căutare, ca Google, să contribuie mai mult la popularizarea site-urilor legale de muzică şi să prevină finanţarea site-urilor ilegale prin publicitate.

IFPI estimează că în 2011 au fost făcute 3,6 miliarde de descărcări de muzică plătite, atât albume, cât şi single-uri, cu 17% mai mult decât în anul precedent. Cel mai popular single descărcat anul trecut a fost "Just the Way You Are" al lui Bruno Mars, cu 12,5 milioane de descărcări.

Valoarea vânzărilor de muzică în format digital a reprezentat 32% din cea a vânzărilor totale de muzică, în 2011, când vânzările de ziare în format digital au reprezentat 5% din cele totale, în cazul cărţilor proporţia a fost de 4%, iar în cazul filmelor - 1%.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici