Veniturile CME au crescut cu 23,2% în trimestrul al treilea, la 165,5 milioane de dolari

Veniturile Central European Media Entertainment (CME) au crescut în trimestrul al treilea cu 23,2%, la 165,5 milioane de dolari, iar grupul a înregistrat un profit operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) de 8,9 milioane de dolari.

Urmărește
197 afișări
Imaginea articolului Veniturile CME au crescut cu 23,2% în trimestrul al treilea, la 165,5 milioane de dolari

Veniturile CME au crescut cu 23,2% în trimestrul al treilea, la 165,5 milioane de dolari (Imagine: Shutterstock)

În aceeaşi perioadă a anului trecut, veniturile nete ale CME au fost de 134,3 milioane de dolari, iar rezultatul OIBDA s-a constituit într-o pierdere de 4,4 milioane de dolari.

În România, divizia Broadcast (de televiziune) a CME a înregistrat venituri nete de 31,05 milioane de dolari în trimestrul al treilea, în urcare cu 7% de la 29,06 milioane de dolari în perioada iulie-septembrie a lui 2010. Profitul OIBDA al operaţiunilor a fost de 4,6 milioane de dolari, cu 7% mai ridicat faţă de nivelul de 4,3 milioane de dolari din aceeaşi perioadă a anului trecut.

În primele nouă luni ale acestui an, divizia Broadcast a CME a avut venituri de 112,42 milioane de dolari în România, în creştere cu 3% faţă de nivelul de 109,17 milioane de dolari din perioada corespunzătoare a lui 2010, în timp ce rezultatul OIBDA a coborât uşor, de la 19,5 milioane de dolari la 17,37 milioane de dolari.

CME a înregistrat în trimestrul al treilea o pierdere operaţională de 12,9 milioane de dolari, cu aproape 50% mai mică faţă de nivelul de 25,3 milioane de dolari din aceeaşi perioadă a anului trecut.

Totodată, grupul a avut o pierdere netă din operaţiuni continue de 82,2 milioane de dolari, faţă de un profit de 3,4 milioane de dolari în trimestrul trei din 2010.

În primele nouă luni, veniturile nete ale CME au urcat cu 22,6%, la 587,9 milioane de dolari, de la 479,7 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Profitul OIBDA al grupului pentru perioada ianuarie-septembrie a crescut de peste două ori, de la 42,5 milioane de dolari la 85,8 milioane de dolari, iar profitul operaţional a fost de 18,9 milioane de dolari, faţă de o pierdere operaţională de 19 milioane de dolari în acelaşi interval al anului trecut.

CME a înregistrat totodată o pierdere netă din operaţiuni continue de 102,4 milioane de dolari, faţă de 91,4 milioane de dolari în primele nouă luni ale lui 2010.

Fluxul de numerar liber pentru primele nouă luni s-a îmbunătăţit la minus 4 milioane de dolari, de la minus 73,8 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.

"În primele nouă luni ale lui 2011, ne-am dublat OIBDA de la 43 milioane de dolari la 86 milioane de dolari, pieţele publicităţii TV afişând o revenire mixtă. Ne aşteptăm acum să generăm venituri de aproximativ 850 milioane de dolari şi un profit OIBDA de 166 milioane de dolari pentru întregul an. Poziţia de lider de audienţă şi generarea de flux de numerar rămân principalele noastre priorităţi", a declarat în comunicat Adrian Sârbu, preşedinte şi director general executiv al CME.

Marja profitului OIBDA pentru trimestrul al treilea a fost de 5,4%, faţă de o marjă negativă de 3,3% în aceeaşi perioadă a anului trecut.

La nivelul primelor nouă luni, marja OIBDA a crescut de la 8,9% la 14,6%.

Pe segmente de business, divizia Broadcast a CME a înregistrat în trimestrul al treilea venituri nete de 143,4 milioane de dolari, în urcare cu 16,1% de la 123,5 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut. Totodată, profitul OIBDA al diviziei a urcat în perioada analizată de peste două ori, de la 8,2 milioane de dolari la 20,1 milioane de dolari.

Veniturile nete ale Media Pro Entertainment au crescut cu 32,6% în trimestrul al treilea, de la 26,5 milioane de dolari la 35,1 milioane de dolari, iar profitul OIBDA al diviziei a fost de 218.000 dolari, faţă de un rezultat negativ de 2,1 milioane de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Divizia New Media a grupului a avut în perioada iulie-septembrie venituri nete de 3,2 milioane de dolari, în urcare cu 53,8% de la nivelul de 2,1 milioane de dolari din trimestrul al treilea al lui 2010. Divizia New Media şi-a redus pierderea OIBDA cu 33,9%, de la 1,5 milioane de dolari la 1 milion de dolari.

În primele nouă luni, veniturile nete ale diviziei Broadcast a CME au crescut cu 17,9%, de la 449,5 milioane de dolari la 529,9 milioane de dolari, iar profitul OIBDA al acestor operaţiuni s-a majorat cu 40,8%, de la 86,9 milioane de dolari la 122,4 milioane de dolari.

Media Pro Entertainment a înregistrat în perioada ianuarie-septembrie venituri de 126,5 milioane de dolari, în urcare cu 36,3% de la 92,8 milioane de dolari. Rezultatul OIBDA al diviziei s-a îmbunătăţit de la o pierdere de 4 milioane de dolari la un profit de 1,7 milioane de dolari.

Pe segmentul New Media, CME a înregistrat în primele nouă luni venituri nete de 10,4 milioane de dolari, în urcare cu 48,4% de la 7 milioane de dolari, în timp ce pierderea OIBDA s-a redus la jumătate, de la 6,3 milioane de dolari la 3,1 milioane de dolari.

CME este o companie de media şi divertisment integrată vertical, ale cărei opeaţiuni de broadcast, conţinut şi new media îi conferă poziţii de lider în Europa Centrală şi de Est. CME are posturi de televiziune în Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action şi Ring.bg), Croaţia (Nova TV, Doma şi Nova World), Cehia (TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport şi MTV Czech), România (PRO TV, PRO TV Internaţional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro, MTV România şi PRO TV Chişinău,), Slovacia (TV Markíza şi Doma) şi Slovenia (POP TV, Kanal A şi pachetul POP NON STOP). Operaţiunile de broadcast ale CME sunt sprijinite de divizia de conţinut şi disitribuţie, Media Pro Entertainment, cât şi de divizia de New Media, care operează Voyo, serviciu regional de video-on-demand.

CME este listată la New York, pe piaţa Nasdaq, şi pe bursa de la Praga.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici