Veniturile şi audienţa Discovery în România au crescut

Discovery Communications, ce operează 7 posturi TV în România, a raportat în trimestrul 3 din 2009 un profit net de 854 milioane dolari, în România veniturile companiei înregistrând "o creştere de două cifre", a declarat Katarzyna Kieli, general manager pe Europa Centrală, într-un interviu MEDIAFAX.

Urmărește
409 afișări
Imaginea articolului Veniturile şi audienţa Discovery în România au crescut

Katarzyna Kieli, general manager Discovery Networks Europa Centrală

Katarzyna Kieli, general manager Discovery Networks Europa Centrală, vorbeşte în interviul acordat MEDIAFAX despre veniturile companiei Discovery la nivel internaţional, dar şi despre strategia Discovery pe piaţa românească, încasările din publicitate, abonaţii şi programele posturilor Discovery.

În România, compania Discovery Networks Europa Centrală operează posturile Discovery Channel, Animal Planet, Discovery Science, Discovery World, Discovery Travel&Living, ID Investigation Discovery şi Discovery HD.

Katarzyna Kieli spune că România este "o zonă strategică" pentru afacerile Discovery din Europa Centrală, fiind "a doua piaţă ca mărime, după Polonia".

În ciuda crizei economice, Discovery a reuşit să genereze "o creştere de două cifre" a veniturilor sale în România, în primele nouă luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2008.

De altfel, potrivit datelor publicate de Ministerul de Finanţe, Discovery România a înregistrat venituri în creştere şi în 2008, faţă de anul 2007. Astfel, în 2008, Discovery România a raportat o cifră de afaceri netă de 23.908.636 de lei şi un profit net de 3.940.226 de lei, faţă de 2007, când societatea avea o cifră de afaceri netă de 11.098.585 de lei şi un profit de 2.468.661 de lei.

Creşterea veniturilor companiei în România a venit pe fondul creşterii audienţei şi distribuţiei posturilor operate de Discovery Communications. Astfel, audienţa Discovery Channel a crescut cu 63% în primele nouă luni ale anului faţă de 2008. În ceea ce priveşte distribuţia, în România, pentru primele nouă luni ale anului, posturile din portofoliul Discovery în România au cunoscut o creştere cu aproximativ 15% faţă de aceeaşi perioadă din 2008.

Totodată, criza economică nu i-a afectat pe angajaţii Discovery din România. Echipa locală a companiei are 14 angajaţi, repartizaţi în echipa de post, condusă de Ada Roseti, echipa de vânzări publicitate, coordonată de Vlad Tudosie, şi echipa care se ocupă cu vânzările către operatorii de cablu şi satelit.

În plus, în interviu, Katarzyna Kieli prezintă premierele lunilor decembrie şi ianuarie de pe Discovery Channel. Astfel, în decembrie, vor fi difuzate serialul "Iditarod" şi seria "Ţapinari la ananghie", iar de Anul Nou, pe 31 decembrie, telespectatorii vor putea urmări un maraton de episoade din serialul "Fenomene stranii". În ianuarie, pe Discovery Channel vor fi difuzate alte trei premiere - cel mai recent sezon din "Vânătorii de mituri", dar şi "Trupele speciale din Miami" şi "Escrocherii adevărate".

Prezentăm integral interviul acordat MEDIAFAX de Katarzyna Kieli, General Manager Discovery Networks Europa Centrală:

Reporter: Profitul net raportat de Discovery Communications în trimestrul al treilea a fost de 854 de milioane de dolari. Cu cât a contribuit România la această sumă?

Katarzyna Kieli: Politica noastră este să nu dezvăluim informaţii despre contribuţiile financiare ale anumitor regiuni sau pieţe, fiind o companie cotată la bursă. Însă vă pot spune că România este o piaţă importantă pentru Discovery şi o zonă strategică pentru afacerile noastre din Europa Centrală.

Aici vedem un potenţial solid de creştere şi suntem decişi să investim mereu în dezvoltarea operaţiunilor noastre.

După cum ştiţi, am fost foarte activi anul acesta. Am lansat două posturi noi în România, ID Investigation Discovery şi Discovery HD; am finalizat procesul de rebranding pentru Discovery Channel şi am relansat Discovery HD şi Discovery Travel&Living, ca să îmbunătăţim şi mai mult experienţa de vizionare a publicului nostru şi să ne facem oferta mai atrăgătoare pentru partenerii de afaceri.

Chair acum câteva săptămâni, pe 1 noiembrie, am lansat o nouă imagine on-air şi un nou logo pentru Discovery World. În felul acesta, fiecare dintre posturile noastre are acum o imagine contemporană, care se potriveşte cu oferta sa de programe.

Rep.: Pe ce loc se situează România în rândul altor ţări din Europa Centrală, în ceea ce priveşte veniturile pe care le aduce Discovery?

K.K.: În cadrul regiunii central-europene, România este unul dintre teritoriile cu cea mai rapidă creştere şi reprezintă o piaţă strategică pentru noi. Este a doua piaţă ca mărime, după Polonia. România are cea mai ridicată rată de penetrare cablu/ satelit din toată Europa Centrală (în aprilie 2009, piaţa de cablu/ satelit din România acoperea 94,3% din totalul persoanelor care deţin cel puţin un televizor, potrivit GfK România), ceea ce, într-un fel, o face să se numere printre cele mai bine dezvoltate zone.

Există cinci platforme DTH operaţionale şi constatăm un nivel ridicat al cererii în rândul telespectatorilor şi partenerilor de afaceri pentru conţinut de cea mai bună calitate, un portofoliu diversificat de canale şi o ofertă originală.

Rezultatele generate până acum în România şi în întreaga regiune a Europei Centrale nu pot decât să ne bucure.

În ciuda faptului că trăim vremuri dificile, noi am reuşit să generăm o creştere de două cifre a veniturilor noastre totale în Europa Centrală, pentru primele nouă luni ale acestui an, în comparaţie cu 2008. Şi în România veniturile noastre au înregistrat o creştere de două cifre, ceea ce demonstrează că ne continuăm dezvoltarea.

Rep.: Care sunt cele mai profitabile operaţiuni pentru Discovery, în România?

K.K.: Nu dezvăluim informaţii sau date financiare. Avem, însă, o dublă sursă de venituri, din vânzările de spaţii publicitare şi vânzările către operatorii de cablu şi satelit.

Rep.: Ce măsuri a luat Discovery pentru a face faţă crizei financiare şi ce măsuri aţi pus la punct pentru a doua jumătate a lui 2009?

K.K.: Discovery este o companie bine poziţionată pentru a face faţă unei pieţe dificile, având două surse de venituri, un brand puternic, o propunere în permanenţă proaspătă, precum şi un portofoliu atrăgător de canale. Ne monitorizăm costurile foarte atent şi ne evaluăm priorităţile şi cheltuielile în mod constant, dar în acelaşi timp continuăm să investim în localizare, să ne dezvoltăm oferta şi să ne consolidăm poziţia ca lider de piaţă.

În România, am lansat două posturi noi în cursul acestui an: Discovery HD şi ID Investigation Discovery. Am rebranduit Discovery Channel, am relansat Discovery HD şi Discovery Travel&Living şi am lansat o nouă imagine pentru Discovery World, pentru ca oferta noastră să devină şi mai atrăgătoare pentru telespectatorii şi partenerii noştri de afaceri.

Rep.: Ce venituri obţine Discovery din vânzarea de spaţii publicitare, în România?

K.K.: În primele nouă luni ale anului, deşi piaţa a scăzut, noi am obţinut o creştere a veniturilor din vânzarea de publicitate în România. În timp ce piaţa a livrat cu 5% mai puţine GRP-uri (Gross Per Point - puncte de audienţă, n.r.) faţă de aceeaşi perioadă din 2008, portofoliul Discovery pe targetul comercial a livrat cu 40% mai multe GRP-uri.

Numai Discovery Channel a asigurat cu aproximativ 5% mai multe GRP-uri în al treilea trimestru al anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, în timp ce piaţa a livrat acelaşi număr de GRP-uri ca anul trecut.

În plus, deşi în România, pe piaţa TV în ansamblu, numărul de brand-uri care au investit în publicitate a scăzut cu peste 20% în prima jumătate a lui 2009, portofoliul Discovery a atras cu peste 25% mai multe brand-uri faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Aceste rezultate au fost susţinute de dezvoltarea portofoliului nostru, care ne permite să oferim soluţii noi şi inovatoare clienţilor, atât pentru advertising standard, cât şi non-standard.

Rep.: Aţi scăzut preţurile pentru publicitate în acest an? Cât de mult?

K.K.: Discovery Channel şi Animal Planet fac parte din acelaşi portofoliu de calitate, ca urmare oferă aceleaşi programe de înaltă calitate şi aceleaşi brand-uri solide. Preţul spaţiului publicitar reflectă această calitate a conţinutului şi a brand-ului. În plus, depinde întotdeauna de performanţele de rating ale canalului respectiv.

Noi realizăm oferte customizate pentru fiecare client în parte, iar în acest an, ca o măsură inovatoare, am oferit pieţei o nouă modalitate de a cumpăra publicitate, prin pachete de GRP care combină cele două canale. Această propunere urmăreşte să ofere un cost mediu GRP mai eficient, dar şi să crească gradul de acoperire al campaniei, aducând clientului mai multă plus valoare.

Rep.: S-au produs schimbări în privinţa numărului de angajaţi ai Discovery, în prima jumătate a anului? Care au fost motivele? Câţi angajaţi are Discovery în România, în acest moment?

K.K.: Numărul nostru de angajaţi nu s-a schimbat de la începutul anului. Echipa noastră din România are în total 14 angajaţi, în biroul local. Aceştia sunt repartizaţi în echipa de post, condusă de Ada Roseti, echipa de vânzări publicitate coordonată de Vlad Tudosie şi echipa care se ocupă cu vânzările către operatorii de cablu şi satelit.

Rep.: Care sunt cele mai importante programe pe care le-aţi inclus în grila de iarnă, pentru Discovery Channel?

K.K.: Luna aceasta pot să vă spun că avem trei premiere noi: "Ross Kemp în jungla urbană", "Radiografia unui dezastru" şi "Explozii extreme", iar pentru decembrie am pregătit câteva programe speciale de iarnă, care sunt sigură că vor fi pe placul telespectatorilor. Este vorba despre "Iditarod", un serial nou despre cursa anuală de sănii trase de câini din Alaska.

Tot o premieră a lunii decembrie, "Ţapinari la ananghie" prezintă poveştile unor oameni extrem de curajoşi, care practică una dintre cele mai periculoase meserii de pe planetă.

De Anul Nou, pe 31 decembrie, telespectatorii vor putea urmări un maraton de episoade din serialul "Fenomene stranii", căci le-am pregătit aproape şapte ore de poveşti cu fantome şi spirite.

În ianuarie, încep încă trei premiere, printre care şi cel mai recent sezon din "Vânătorii de mituri".

Celelalte două programe, "Trupele speciale din Miami" şi "Escrocherii adevărate", oferă o perspectivă unică asupra lumii delincvenţilor şi a forţelor de ordine.

Rep.: Câţi abonaţi are Discovery în România (pentru fiecare canal)?

K.K.: Mă bucur să spun că ne dezvoltăm în permanenţă portofoliul şi ne extindem distribuţia pe fiecare piaţă din Europa Centrală. De altfel, am generat rezultate solide şi în materie de audienţă.

2009 a fost până acum un an-record pentru România, în ceea ce priveşte rezultatele de audienţă, cu o creştere de +63% în rândul segmentului nostru de public ţintă (bărbaţi, 25-39 ani, n.r.) pentru Discovery Channel, în primele nouă luni ale lui 2009 faţă de 2008.

În ceea ce priveşte distribuţia, în România, pentru primele nouă luni ale lui 2009, ne-am crescut cifrele de distribuţie cu aproximativ 15% faţă de aceeaşi perioadă din 2008.

Discovery Channel şi Animal Planet se bucură de distribuţie completă, iar Discovery Science, Discovery World şi Discovery Travel&Living sunt în principal distribuite în pachetele Extended Basic.

De asemenea, facem eforturi să ne extindem distribuţia pentru canalele recent lansate, ID Investigation Discovery şi Discovery HD.

De altfel, Investigation Discovery a intrat de curând în oferta RCS&RDS atât în România, cât şi în Ungaria, Cehia şi Slovacia.

În Europa Centrală, numărul total de abonaţi ai Discovery se ridică la 58 milioane şi a crescut în primele nouă luni ale lui 2009 cu 34% faţă de aceeaşi perioadă din 2008 (incluzând creşterea generată de includerea pieţelor din Cehia şi Slovacia în structurile Europei Centrale).

Rep.: Ce planuri aveţi pentru România? Veţi aduce în ţară şi alte canale din portofoliul companiei?

K.K.: În regiune, ne vom concentra în continuare pe extinderea distribuţiei, dar şi pe oferta pentru telespectatorii şi partenerii noştri de afaceri. Vom continua localizarea operaţiunilor noastre în România, inclusiv în ceea ce priveşte grila de programe, promovarea on-air şi off-air, şi vom continua să îmbunătăţim percepţia de brand.

Lărgirea distribuţiei şi oferirea de soluţii cât mai bune pentru operatorii de cablu şi clienţii de publicitate sunt, de asemenea, priorităţi.

Toate aceste activităţi urmăresc să ne consolideze poziţia de lider în rândul canalelor care se adresează în principal bărbaţilor tineri, dornici să-şi lărgească orizonturile.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici