Versurile,scoase din nou din filele cărţilor, pentru o cafea, vineri, de Ziua Internaţională a Poeziei

Versurile vor fi din nou scoase din filele cărţilor vineri, de Ziua Internaţională a Poeziei, când consumatorii vor putea cumpăra, în 150 de localuri din ţară, cu creativitatea lor, aşternută pe şerveţele, o cafea, în cadrul unei campanii care are ca scop strângerea a peste 15.000 de poezii.

Urmărește
362 afișări
Imaginea articolului Versurile,scoase din nou din filele cărţilor, pentru o cafea, vineri, de Ziua Internaţională a Poeziei

Versurile,scoase din nou din filele cărţilor, pentru o cafea, vineri, de Ziua Internaţională a Poeziei (Imagine: Shutterstock)

De Ziua Internaţională a Poeziei, iniţiatorii campaniei "Poezia poate face lumea mai bună" lansează provocarea de a strânge 15.000 de poeme într-o singură zi, cea dedicată în întregime acestei forme de artă, iar data de 21 martie să devină o tradiţie pentru cafeaua cumpărată cu versuri.

Răzvan Eremia (Deliric 1), Adrian Despot, solistul formaţiei Viţa de Vie, şi poetul Răzvan Ţupa au discutat, miercuri, într-o întâlnire care a avut loc la Casa Poeziei din Bucureşti, despre poezie, poeţi, muzică, versuri şi importanţa acestei acţiuni.

Întrebat dacă sunt şanse ca obiectivul celor 15.000 de poezii să fie atins, Răzvan Eremia a spus că este convins că nu va fi o problemă să se depăşească acest număr. "O să afle lumea mai din timp anul acesta, cred că au fost luaţi un pic prin surprindere de iniţiativa Julius la ediţia de anul trecut şi pe mulţi i-am auzit ulterior «Dacă ştiam, aveam pregătit de vreo 10 cafele sigur». Eu aştept şi iniţiativa «primeşti o maşină cu o poezie, primeşti o casă», atunci sunt sigur că o să avem 20 de milioane de poezii", a spus Răzvan Eremia.

De asemenea, Adi Despot a spus că va exista o serie întreagă de versuri, de la "Ana are mere" până la "adevărate exfolieri ale sufletului". În ceea ce priveşte valoarea acestor creaţii, Despot a spus că, "în ziua de azi, valoarea unui produs este dată de income-ul pe care îl generează", subliniind că "poezia nu este vestită pentru vânzările ei extraordinare, mai ales în ziua de astăzi".

"Valoarea unei poezii este dată de sinceritatea cu care este aşternută şi de intensitatea impulsului declanşator. Pare uşor de scris poezie, dar o poezie valoroasă se naşte greu şi de cele mai multe ori se naşte din pasiune şi din durere, e o disecţie acolo, e un procedeu foarte interesant, probabil din această cauză se foloseşte şi cafeaua în combinaţie, pentru că avem nevoie de o circulaţie sangvină bună", a completat Adi Despot, apreciind că "i se pare o idee bună" că Ziua Internaţională a Poeziei a fost "pusă" chiar de ziua sa de naştere.

Pe de altă parte, Adi Despot a afirmat că se bucură că prin acest eveniment se stimulează creativitatea, acest lucru fiind un atu de care oamenii se folosesc din ce în ce mai puţin. "Stimularea oamenilor de a fi creativi mi se pare extrem de interesantă şi probabil acesta este motivul principal pentru care mă aflu şi eu aici", a afirmat acesta, apreciind că este încântat că intenţiile Julius Meinl sunt de a dezvolta acest proiect, început "foarte frumos" în 2013. "Când am intrat în acel metrou şi am văzut cum arată un metrou tapetat cu poezii, am murit şi am ajuns în Rai", a completat Adi Despot.

De asemenea, întrebat dacă un eveniment de acest gen poate apropia lumea de poezie, Răzvan Ţupa a spus că este de părere că această iniţiativa va funcţiona, povestind că a văzut un eveniment asemănător la Paris, unde oamenii au lăsat scrise foarte multe poezii, în diferite limbi străine, care apoi au fost traduse pentru a fi realizată o antologie.

Astfel, pe 21 martie, consumatorii îşi vor putea plăti cafeaua cu versuri, în 150 de cafenele Julius Meinl din 55 de oraşe din România - de la Constanţa la Timişoara, de la Giurgiu la Sighetul Marmaţiei, de la Suceava la Craiova şi de la Cluj-Napoca la Buzău. Lista completă a cafenelelor este disponibilă pe pagina de Facebook a companiei.

Evenimentul face parte din campania Julius Meinl "Poezia poate face lumea mai bună", prin care brandul urmăreşte readucerea poeziei în vizorul publicului larg.

Campania a început, în octombrie 2013, prin tapetarea unui metrou întreg cu versuri, în speranţa de a transforma o zi ploioasă de toamnă într-una mai veselă, după care poezia a căpătat putere monetară, consumatorii putând cumpăra cafea cu versuri, timp de o zi, în 80 de cafenele din ţară. Casa Poeziei în Bucureşti se doreşte a fi "primul templu dedicat poeziei". Iniţiativa a continuat cu un robot-poet care decorează pereţii cu versuri trimise de utilizatorii de pe Facebook care accesează o aplicaţie special creată pentru acest eveniment.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici