Celor două lungmetraje li se alătură
„Belle épine”, de Rebecca Zlotowski (Franţa),
„Bi, dung so !”, de Phan Dang Di (Vietnam/ Franţa/ Germania),
„The Myth of the American Sleepover”, de David Robert Mitchell (Statele Unite ale Americii),
„Sandcastle”, de Boo Junfeng (Singapore), şi
„Sound of Noise”, de Ola Simonsson şi Johannes Stjärne Nilsson (Suedia/ Franţa).
La categoria „Scurtmetraj” au fost selectate titlurile
„A distração”, de Ivan Cavi Borges şi Gustavo Melo (Brazilia),
„Berik”, de Daniel Joseph Borgman (Danemarca),
„The Boy Who Wanted to Be a Lion”, de Alois Di Leo (Marea Britanie),
„Deeper Than Yesterday”, de Ariel Kleiman (Australia),
„Love Patate”, de Gilles Cuvelier (Franţa),
„Native Son”, de Scott Graham (Marea Britanie), şi
„Vasco”, de Sébastien Laudenbach (Franţa).
Secţiunea Semaine de la critique se află la cea de-a 49-a ediţie. Cea mai veche secţiune paralelă cu Festivalul de la Cannes, Semaine de la critique a fost creată în 1962, de Sindicatul francez al criticii de cinema, cu misiunea de a prezenta filmele de început din cariera unor cineaşti. Bernardo Bertolucci, Ken Loach şi Wong Kar Wai sunt câţiva dintre cei care şi-au făcut debutul la Semaine de la critique, de-a lungul timpului.
În 2006, România a fost reprezentată la Semaine de la critique de mediumetrajul lui Cristian Nemescu, „Marilena de la P7”.