Fotografia realizată de Xavier Lambours îi prezintă pe cineastul spaniol Albert Serra, descoperit de Quinzaine des Réalisateurs în 2006, cu filmul "Honor de cavaleria", şi pe actriţa Lolita Chammah, fiica lui Isabelle Huppert (preşedinta juriului competiţiei oficiale, n.r.) şi interpretă în "Mes copains", de Louis Garrel, şi "Les Bureaux de Dieu", de Claire Simon.
Cei doi sunt prezentaţi din profil, în faţa unei benzi de lumină, graficianul Michel Welfringer închipuind un Q mare care le cuprinde capetele. Cei doi invitaţi de la Bucureşti au fost, probabil, surprinşi în faţa uşii Sălii "Elvira Popescu" a Institutului Francez, în timpul unei proiecţii.
Afişul competiţiei oficiale a celei de-a 62-a ediţii a Festivalului de la Cannes se inspiră dintr-o fotografie a Monicăi Vitti din "Aventura" lui Michelangelo Antonioni.
România este prezentă, anul acesta, în secţiunea Un Certain Regard, cu "Amintiri din Epoca de Aur" – film-omnibus produs de Cristian Mungiu, care semnează şi scenariul, dar şi regia alături de Ioana Uricaru, Hanno Hofer, Răzvan Mărculescu şi Constantin Popescu – şi cu "Poliţist, adjectiv", de Corneliu Porumboiu.
"Amintiri din Epoca de Aur" va fi prezentat la Cannes în premieră mondială, pe 19 mai, în timp ce "Poliţist, adjectiv" va fi proiectat pe 15 mai.
În plus, pelicula româno-franceză "Cenuşă şi sânge/ Cendres et Sang", coprodusă de Libra Film, va avea parte de o proiecţie specială în cadrul Selecţiei oficiale.
În 2009, România continuă să fie prezentă, prin producătorul Daniel Mitulescu, în programul Producers on the Move.
România va fi prezentă şi în secţiunea Short Film Corner, cu un program iniţiat de producătorul Dan Burlac – "Romanian Short Waves", în care vor putea fi văzute cele mai recente scurtmetraje româneşti.
"Cea mai fericită fată din lume", debutul în lungmetraj al regizorului Radu Jude, va fi proiectat într-un program paralel al Agence du Cinéma Indépendant pour sa Diffusion (ACID), o asociaţie fondată de regizori de film, cu scopul de a promova difuzarea în cinematografe a peliculelor independente şi de a înlesni întâlnirea dintre autori şi public.