Vladimir Epstein, directorul Gaudeamus: Târgul este un moment de vârf în industria cărţii

Directorul Gaudeamus, Vladimir Epstein, a declarat luni, într-o conferinţă de presă, că târgul este un moment de vârf în industria cărţii, distribuţia în domeniul editorial fiind, în prezent, foarte slabă.

Urmărește
102 afișări
Imaginea articolului Vladimir Epstein, directorul Gaudeamus: Târgul este un moment de vârf în industria cărţii

Vladimir Epstein, directorul Gaudeamus: Târgul este un moment de vârf în industria cărţii (Imagine: Adrei Spirache/Mediafax Foto)

La conferinţa de luni au mai participat András István Demeter - preşedinte-director general al Societăţii Române de Radiodifuziune şi Fabienne Reuter - şefa Delegaţiei Valonia-Bruxelles la Bucureşti.

Târgul de Carte Gaudeamus are loc între 18 şi 22 noiembrie şi aduce, la complexul Romexpo din Capitală, cele mai importante edituri din ţară.

Vladimir Epstein a spus că, având în vedere anul de criză, este o realizare faptul că târgul Gaudeamus are loc. "Aceasta este o dovadă de constanţă şi tenacitate a Societăţi Române de Radiodifuziune", a spus el.

"Având în vedere faptul că, în România, distribuţia de carte nu funcţionează, târgul este un moment de vârf din piaţă", a adăugat el, subliniind că organizatorii îşi doresc mai mult decât ca "târgul să fie o mare şi minunată librărie".

Începând cu acest an, Târgul Internaţional Gaudeamus va avea, la fiecare ediţie, un invitat de onoare. În 2010, invitatul de onoare este Belgia - Wallonie Bruxelles, opţiune bazată pe afinităţile culturale comune şi pe oportunităţile de cooperare şi schimburi profesionale pe piaţa cărţii între cele două ţări. Evenimentul marchează şi preşedinţia belgiană a Consiliului Uniunii Europene în perioada iulie - decembrie 2010.

Preşedintele de onoare al Târgului Internaţional Gaudeamus 2010 este Jaques Dubois, filolog belgian, profesor de literatură modernă şi de sociologie a literaturii la Universitatea din Liège, autor a numeroase studii de specialitate recunoscute pe plan mondial, cu precădere în sfera romanului poliţist şi a operei lui Georges Simenon.

Pentru prima dată, anul acesta, Târgul Gaudeamus prezintă proiectul Bookcrossing, iniţiat de Radio România Cultural.

Bookcrossing (www.bookcrossing.com) este un proiect internaţional care funcţionează după un principiu original: cineva lasă într-un loc public (cafenea, autobuz, parc) o carte pe care şi-ar dori ca o altă persoană să o citească. Pe una dintre copertele cărţii este trecut un cod care este înregistrat pe site şi un set minimal de instrucţiuni. Persoana care găseşte cartea are datoria să anunţe acest lucru pe site, să o citească, să posteze pe site o scurtă recenzie şi apoi să repună volumul în circulaţie. În prezent, www.bookcrossing.com are peste 814.000 de utilizatori înregistraţi şi a fost subiectul a mii de articole de presă, în întreaga lume.

Unul dintre invitaţii speciali ai Târgului Gaudeamus este scriitorul Norman Manea, care revine în România pentru a lansa noi volume şi pentru o serie de evenimente culturale.

Precedenta ediţie a târgului, care s-a desfăşurat între 25 şi 29 noiembrie 2009, la Pavilionul Central al Romexpo din Capitală, a avut aproximativ 107.000 de vizitatori.

La ediţia din 2009, a 16-a, în postura de preşedinte de onoare s-au aflat Ana Blandiana, Nicolae Manolescu, preşedintele Uniunii Scriitorilor din România, academicianul Nicolae Breban, academicianul Adam Puslojic şi Maria Ţoghină, pe atunci preşedinte-director general al Radio România.

Suprafaţa târgului din 2009, a ajuns la circa 14.000 de metri pătraţi, aproape de capacitatea maximă a Pavilionului Central Romexpo. Numărul expozanţilor a fost de 385, reprezentând câteva dintre cele mai importante segmente din domeniul editorial şi educaţional. Programul de manifestări al ediţiei a cuprins peste 500 de evenimente, organizate în mai multe locuri special amenajate în incinta pavilionului şi în cadrul standurilor expozanţilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici