Yahoo Labs a creat o aplicaţie care ajută utilizatorul să identifice selfie-urile mai puţin reuşite

Yahoo Labs a creat o aplicaţie ce are la bază un algoritm capabil să identifice "frumuseţea" din totalul fotografiilor de vacanţă şi care ajută utilizatorul său identifice şi să şteargă selfie-urile mai puţin reuşite, informează dailymail.co.uk.

Urmărește
255 afișări
Imaginea articolului Yahoo Labs a creat o aplicaţie care ajută utilizatorul să identifice selfie-urile mai puţin reuşite

Yahoo Labs a creat o aplicaţie care ajută utilizatorul să identifice selfie-urile mai puţin reuşite

Cercetătorii de la Yahoo Labs din Barcelona spun că software-ul lor este capabil să analizaze selfie-urile utilizatorilor şi să identifice cea mai frumoasă fotografie realizată de aceştia într-o vacanţă, potrivit dailymail.co.uk.

Yahoo Labs mai spune că noul program informatic ar putea să contribuie la îmbunătăţirea calităţii fotografiilor publicate online. Pentru realizarea algoritmului, programatorii de la Yahoo Labs au folosit 10.000 de portrete fotografice, clasificate de utilizatori cu ajutorul unor note, pentru a identifica acele criterii de frumuseţe apreciate de populaţia generală.

"Portretele fotografice digitale se află peste tot şi, în timp ce numărul fotografiilor faciale continuă să crească, nu au fost făcute prea multe studii despre criteriile de clasificare a frumuseţii acelor portrete", au declarat creatorii algoritmului.

"Selfie-urile au devenit un fenomen, iar studiile recente au arătat că imaginile cu chipuri sunt mult mai populare (cu o creştere de 38% a numărului de «Like»-uri pe platforma Instagram) decât celelalte fotografii de pe reţelele de socializare. Portretele sunt folosite şi în profilurile utilizatorilor de pe internet, în articolele de ştiri, pentru prezentarea celebrităţilor şi a personalităţilor publice, şi sunt esenţiale pentru toate tipurile de profiluri online", au adăugat ei.

De fapt, au remarcat ei, persoana din fotografie este adeseori irelevantă.

"Am descoperit că rasa, genul şi vârsta sunt în mare parte necorelate cu frumuseţea fotografică", au spus programatorii de la Yahoo Labs.

"Scorul estetic este asociat cu claritatea reperelor faciale, contrastul de imagine, expunerea la lumină, omogenitatea, modelul de iluminare, unicitatea şi originalitatea", au adăugat ei.

Algoritmul nou creat este considerabil mai eficient în comparaţie cu precedentele încercări tehnologice de recunoaştere a frumuseţii şi oferă o serie de puncte de vedere insolite despre natura portretelor fotografice.

"Am aflat că frumuseţea unui portret este asociată cu valoarea sa artistică, independent de vârsta, rasa şi genul utilizatorului în cauză", au spus cercetătorii.

Cel mai important factor este claritatea imaginii. Însă alţi factori importanţi sunt şi contrastul dintre chip şi decor.

De asemenea, fotografiile cu femei tind să fie mai memorabile, ca şi imaginile cu o strălucire mai ridicată sau cele procesate ulterior, în timp ce fotografiile cu bărbaţi tind să aibă culori mai întunecate. Totodată, autorii algoritmului au remarcat că bărbaţii zâmbec mai puţin decât femeile în aceste fotografii.

Programatorii de la Yahoo Labs şi-au început studiul analizând 10.000 de selfie-uri care fuseseră vizualizate şi apreciate, prin prisma frumuseţii, cu note de la 1 la 10, şi adnotate cu fraze şi cuvinte care descriau fiecare imagine.

Iniţial, cercetătorii au analizat fiecare imagine folosind un software de recunoaştere facială care determină vârsta, sexul şi rasa persoanei din fiecare selfie, dar au ţinut cont şi de poziţia feţei din fotografie, prin prisma "coordonatelor" oferite de locurile în care se aflau ochii, nasul şi gura fiecărei persoane din imagine.

Apoi, ei au creat un algoritm care a măsurat felul în care fiecare imagine a respectat standardele tehnice ale artei fotografice - compoziţie, expunere şi lumină.

În etapa finală, ei au folosit adnotările utilizatorilor pentru a clasifica "polaritatea emoţională" a fiecărei imagini, pozitivă sau negativă, analizând totodată caracterul original al imaginii în funcţie de celelalte.

Algoritmul astfel creat a identificat apoi fotografiile pentru care acei indicatori tehnici cu valori ridicate erau corelaţi cu scorurile ridicate de frumuseţe oferite de voluntari.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici