Studiul a fost realizat online de Mercury Research în noiembrie 2009, pe un eşantion de 301 internauţi din mediul urban, cu vârste de 18-64 de ani.
Potrivit studiului, internauţii cu vârste de 18-24 de ani sunt cei mai activi, 80% dintre ei făcând parte din cel puţin o comunitate socială.
În ceea ce priveşte ierarhia reţelelor de socializare din România, Hi5 se află pe primul loc, mai mult de o treime (36%) dintre utilizatorii de internet care au răspuns la studiu declarând că au cont în această reţea. Pe locurile următoare se află Facebook (16%), urmat de Flixter (6%), LinkedIn (2%) şi Twitter (2%).
Studiul menţionează şi faptul că, din punct de vedere demografic, tinerii domină reţelele de socializare, aceştia fiind mult mai interesaţi decât persoanele mai în vârstă să facă parte dintr-o astfel de comunitate.
În plus, internauţii cu vârste de 18 – 24 de ani sunt cei mai activi, atât ca apartenenţă la reţelele sociale, cât şi ca frecvenţă de accesare a conturilor personale.
Numai 20% dintre tinerii care aparţin acestui segment de vârstă nu au cont în cel puţin una dintre reţelele sociale, la polul opus aflându-se persoanele de peste 45 de ani, 80% dintre ele nefiind membre ale niciunei comunităţi online.
O comparaţie între reţele, inclusă în studiu, remarcă faptul că membrii Hi5 au o deschidere mai mare către noi prieteni sau grupuri, având în medie circa 140 de prieteni în reţea.
Totodată, circa o cincime (17%) dintre membrii Hi5 fac parte şi dintr-un alt grup social. Pe de altă parte, numărul mediu de conexiuni în cadrul platformei de socializare este de peste patru ori mai mic în cazul Facebook, numai 9% dintre membrii reţelei fiind şi parte într-un grup.
În ceea ce priveşte frecvenţa de accesare a contului, mai mult de jumătate dintre membrii Hi5 şi Facebook îşi accesează contul personal cel puţin o dată pe săptămână. Astfel, 70% dintre membrii Hi5, cu vârste de 18 – 24 de ani, se conectează cel puţin o dată pe săptămână, spre deosebire de o treime dintre persoanele cu vârste de 25 – 34 de ani.
În cazul Facebook, 74% dintre tinerii de 18 – 24 de ani îşi accesează contul cel puţin o dată pe săptămână, spre deosebire de 45% dintre utilizatorii cu vârste de 25 – 34 de ani. În cazul acestei reţele de socializare, femeile sunt mai active, 22% având cont, în timp ce bărbaţii sunt mai puţin interesaţi, numai 10% fiind prezenţi pe Facebook.
Studiul remarcă faptul că majoritatea internauţilor intervievaţi au conturi în mai multe reţele sociale, media fiind de două comunităţi sociale.