Ziarele au încheiat 2009 cu un trend descendent; tabloidele au rămas lideri de vânzări

Ziarele româneşti au continuat, în octombrie-decembrie 2009, trendul descendent raportat pe tot parcursul anului, cu cifre de vânzări mai mici de la o lună la alta, tabloidul Click fiind lider în topul vânzărilor, urmat de ziarul generalist Adevărul şi de un alt tabloid, respectiv Libertatea.

Urmărește
42 afișări
Imaginea articolului Ziarele au încheiat 2009 cu un trend descendent; tabloidele au rămas lideri de vânzări

Ziarele au încheiat 2009 cu un trend descendent; tabloidele au rămas lideri de vânzări (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie - decembrie 2009, presa cotidiană centrală - mai ales ziarele de calitate - a înregistrat, în ansamblu, scăderi ale tirajului vândut. Trendul este, însă, inversat pe alocuri de cotidiane precum Adevărul (quality) şi România Liberă (quality).

Poziţia de lider în categoria ziarelor quality a fost adjudecată, la sfârşitul lui 2009, de cotidianul Adevărul, editat de Adevărul Holding, cu o medie de vânzări pentru ultimele trei luni ale anului de 136.095 (61.825 de exemplare în aceeaşi perioadă a lui 2008). Astfel, în octombrie, Adevărul a avut o medie de vânzări de 115.140 de exemplare, a crescut la 134.393 în noiembrie, pentru ca în decembrie să raporteze 158.752 de exemplare vândute, în medie.

Pe poziţia a doua în clasament se situează cotidianul Jurnalul Naţional, editat de trustul Intact. Publicaţia a înregistrat 58.281de exemplare pentru luna octombrie, cu o creştere pentru următoarele două luni - 66.019 de exemplare în noiembrie şi 65.473 de exemplare vândute în decembrie 2009.

În top urmează cotidianul România Liberă, editat de Societatea "R", care a raportat, conform trendului de pe piaţă, scăderi ale vânzărilor. Astfel, cotidianul a avut, în octombrie, o medie de vânzări pe apariţie de 42.576 de exemplare, pentru ca în noiembrie să raporteze 42.495 de exemplare vândute pe apariţie. În ultima lună a anului, România Liberă a avut o medie de vânzări pe apariţie de 42.529 de exemplare.

Evenimentul zilei, cotidian editat, în perioada octombrie - decembrie 2009, de Ringier România, a raportat o medie de vânzări de 32.134 de exemplare pentru luna octombrie, cu o scădere uşoară până la 32.093 de exemplare în luna noiembrie şi o creştere până la 32.667 pentru decembrie.

În clasament urmează cotidianul Gândul, editat de PubliMedia Internaţional, care a raportat o medie de vânzări de 14.426 de exemplare pentru perioada octombrie - decembrie 2009, în scădere comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când media de vânzări pe apariţie a fost de 19.774 de exemplare.

Pe segmentul publicaţiilor sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Intact, a raportat cifre în scădere pentru perioada octombrie - noiembrie, cu 60.213 exemplare în octombrie şi cu scăderi semnificative în următoarele două luni, ajungând la 53.989 de exemplare în noiembrie şi 42.759 - în decembrie. Pe acelaşi segment, cotidianul Pro Sport a avut, în octombrie, o medie de vânzări de 49.056 de copii, pentru ca în noiembrie cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 47.117 de exemplare, iar în decembrie, de 37.262 de exemplare.

În ceea ce priveşte tabloidele, Click, editat de Adevărul Holding, a devenit lider al vânzărilor pe sfârşitul anului, atât pe segmentul său de piaţă, cât şi la nivel general. Astfel, Click a afişat cifre de vânzări importante: 251.179 de exemplare în octombrie, 251.810 de exemplare în noiembrie şi 200.637 de exemplare în decembrie 2009.

Tabloidul Libertatea, editat de Ringier România, a raportat, pentru perioada octombrie - decembrie 2009, cifre în scădere comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008. Astfel, media de vânzări pe apariţie în ultimele trei luni ale lui 2008 a fost de 234.873 de exemplare pe apariţie, pentru ca la sfârşitul lui 2009, Libertatea să afişeze o medie de vânzări pe apariţie de 164.383 de exemplare (172.683 de exemplare vândute în octombrie, 166.925 în noiembrie şi 153.775 în decembrie).

O situaţie similară a înregistrat tabloidul CanCan, care a afişat, în octombrie, o medie de vânzări pe apariţie de 91.796 de exemplare, 77.544 de exemplare în noiembrie şi 60.883 de exemplare în ultima lună a anului 2009.

La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar nu a afişat, la sfârşitul anului trecut, oscilaţii semnificative comparativ cu anul 2008: 16.047 de exemplare în octombrie, 15.843 de exemplare în noiembrie şi 15.893 de exemplare în decembrie 2009.

La sfârşitul lui 2009 - începutul lui 2010, trei cotidiane centrale - Cotidianul, Ziua şi Gardianul - au fost închise ca urmare a crizei financiare, care a dus, conform cifrelor, la scăderi ale vânzărilor şi audienţei ziarelor tipărite. Totodată, la începutul acestui an, publicaţiile Evenimentul zilei şi Capital au fost cumpărate de la Ringier România de societatea Editura Evenimentul şi Capital, al cărei acţionar majoritar este omul de afaceri Bobby Păunescu.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici