- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (08.10.2008, 16:24)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ziarele româneşti continuă trendul descendent, tabloidele fiind, însă, în topul vânzărilor
Ziarele româneşti continuă trendul descendent raportat încă de la începutul anului, cu cifre de vânzări mai mici decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, tabloidele Libertatea, Click şi CanCan fiind lideri în topul vânzărilor.
Urmărește
300 afișări
Ziarele româneşti continuă trendul descendent, tabloidele fiind, însă, în topul vânzărilor
Potrivit datelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada aprilie - iunie 2008, presa cotidiană centrală a înregistrat, în ansamblu, scăderi ale tirajului vândut, mai ales ziarele de calitate. Trendul este, însă, inversat pe alocuri de cotidiane precum Cotidianul (quality), Gazeta Sporturilor (sport) şi tabloide (Click şi CanCan), care şi-au crescut vânzările, acestea din urmă încercând să ajungă liderul absolut al categoriei - Libertatea (Ringier România).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Gabriel Cotabiță a murit la vârsta de 69 de ani
-
Prag depăşit. Peste 150.000 de români au votat în străinătate la alegerile prezidenţiale
-
Atenţionare de călătorie în Italia din cauza unei greve în transportul feroviar
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
Deşi se află pe un trend general descendent, Jurnalul Naţional, ziar editat de trustul Intact, se menţine în poziţia de lider în categoria quality, cu o medie de vânzări pe primele trei luni ale anului de 66.394 de exemplare (87.657 de exemplare în aceeaşi perioadă a anului 2007). În aprilie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări de 62.661 (101.281 în aprilie 2007), a crescut uşor în mai - 65.276 de exemplare (85.456 în mai 2007), pentru ca în iunie să afişeze o creştere ceva mai importantă, până la 71.245 de exemplare (76.234 în iunie 2007).
Pe poziţia a doua în clasament se situează cotidianul România Liberă, editat de Societatea "R". Publicaţia a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 51.845 de exemplare în perioada aprilie - iunie 2008 (55.166 pe aprilie - iunie 2007), cu o medie de 53.838 în aprilie (54.262 în aprilie 2007), una de 54.088 în mai (54.378 în mai 2007) şi una de 47.610 în iunie (56.859 în iunie 2007).
În top urmează cotidianul Evenimentul zilei, editat de Ringier România, care a raportat pentru perioada aprilie - iunie o medie de vânzări de 50.292 de exemplare, semnificativ mai mică decât în aprilie - iunie 2007, când a înregistrat o medie de 60.610 de exemplare. Astfel, pentru luna aprilie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 48.304 de exemplare (61.247 în aprilie 2007), în mai - 50.815 de exemplare (59.841 în mai 2007), iar în iunie - 51.758 de exemplare (60.744 în iunie 2007).
În clasament urmează cotidianul Adevărul, editat de Adevărul Holding, cu o medie de vânzări de 28.810 de exemplare pe apariţie în perioada aprilie - iunie 2008. Şi în acest caz se înregistrează scăderi în raport cu perioada similară a lui 2007 - 29.739. În aprilie, ziarul a avut o medie de vânzări de 23.918 exemplare (27.431 în aprilie 2007), în mai - 26.456 de copii (30.165 în mai 2007) şi în iunie, în creştere, - 36.056 de copii (31.623 în iunie 2007).
Ziarul quality Gândul, editat de PubliMedia Internaţional, a raportat, în perioada aprilie - iunie 2008 uşoare scăderi ale numărului de exemplare vândute, înscriindu-se în trendul afişat la nivelul întregului segment. Astfel, în aprilie, Gândul a înregistrat o medie lunară de vânzări pe apariţie de 25.839 de exemplare (28.130 în aprilie 2007), în mai, de 22.760 de exemplare (27.640 în mai 2007), iar în iunie, de 21.274 de exemplare (27.175 în iunie 2007).
Cotidianul, publicaţie editată de trustul Realitatea-Caţavencu, afişează cifre variabile, de la 21.710 de exemplare în aprilie, la 19.143 în mai şi 16.073 de exemplare în iunie, cu o medie de vânzări pentru aprilie - iunie de 18.975 de copii vândute, în scădere comparativ cu 21.045 de copii vândute în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pe următoarea poziţie în clasamentul ziarelor quality se situează cotidianul Ziua, cu o medie de vânzări pe apariţie de 14.199 de exemplare pentru aprilie - iunie 2008, în scădere comparativ cu perioada similară a anului trecut, când Ziua raporta vânzări de 18.304 copii pe apariţie. În aprilie, ziarul a avut o medie de vânzări de 14.342 de exemplare, cu o uşoară scădere pentru luna mai - 14.020 şi o creştere ulterioară pentru iunie, până la 14.236 de exemplare pe apariţie.
În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Intact, a raportat cifre în creştere pentru perioada aprilie - iunie, cu 108.820 exemplare în aprilie (93.690 în aprilie 2007), dar cu scăderi în următoarele două luni - 103.447 în mai (62.822 în mai 2007) şi 93.753 în iunie (56.999 în iunie 2007). Pe acelaşi segment, cotidianul Pro Sport a avut, în aprilie, o medie de vânzări de 64.712 de copii, pentru ca în mai cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 54.993 de exemplare, iar în iunie, de 53.193 de exemplare.
Cele mai spectaculoase creşteri ale numărului de copii vândute le afişează, însă, tabloidele Click şi CanCan, acesta din urmă lansat anul trecut.
În cazul Click, tabloid ce aparţine Adevărul Holding, cifrele de vânzări s-au dublat din aprilie 2007 până în aprilie 2008, ziarul crescând de la o medie de copii de 62.379 la 125.258. Creşterea constantă a început la mijlocul anului 2007 şi s-a menţinut până în aprilie, astfel încât Click a devenit al doilea cel mai vândut tabloid din România (133.251 - aprilie 2008, 123.874 - mai 2008 şi 118.651- iunie 2008).
La fel, tabloidul CanCan, lansat anul trecut, în aprilie, a reuşit să-şi facă rapid loc pe piaţă, crescându-şi vânzările de la o lună la alta. Astfel, dacă în aprilie 2007 vânzările sale se ridicau la o medie de 41.310 copii, acestea au ajuns, în aprilie 2008, la 90.207, iar în mai 2008, la 93.724. În luna iunie, media vânzărilor pe apariţie se situa la 96.338 copii - mai mult decât dublu faţă de luna lansării.
Lider al vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, rămâne, însă, Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier, deşi a scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2007: 245.005 în aprilie (269.903 în aprilie 2007), 225.035 în mai (249.830 în mai 2007) şi 214.624 în iunie (254.639 în iunie 2007).
La capitolul publicaţii financiare, cotidianul Ziarul Financiar, singurul cu cifre de difuzare la BRAT, nu a afişat, la început de an, oscilaţii semnificative comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, media lunară de vânzări pe apariţie pentru aprilie a fost de 16.715 de exemplare (17.179 în aprilie 2007), 16.795 de copii în mai (17.237 în mai 2007) şi 16.698 de exemplare în iunie (16.932 în iunie 2007).
Citește pe alephnews.ro: Moscova nu are bani nici să câștige războiul cu Ucraina, nici să piardă. Care este situația economică a Rusiei
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe