Ziarul Financiar, prima pagină în business în 3.000 de ediţii

Ziarul Financiar publică luni, 11 octombrie, ediţia cu numărul 3.000, în care reia unele dintre cele mai importante subiecte care au făcut agenda de business a României în ultimii 12 ani, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Urmărește
237 afișări
Imaginea articolului Ziarul Financiar, prima pagină în business în 3.000 de ediţii

Ziarul Financiar, prima pagină în business în 3.000 de ediţii

În suplimentul dedicat acestei retrospective, redacţia celui mai puternic ziar de business din România publică prima pagină a şase dintre ediţiile sale, începând cu numărul 1, apărut la 16 noiembrie 1998, şi trece prin ediţiile 500, 1.000, 1.500, 2.000, 2.500.

Cu titlul "Irakul s-a predat", ZF deschidea, în urmă cu 12 ani, drumul publicaţiei care s-a dovedit a fi vocea autorizată a economiei româneşti. Cu promisiunea de a se adresa cititorului "cu respectul pe care acesta îl merită, oferindu-i zilnic ştiri corecte, obiective şi echilibrate", ZF a început, tot atunci, să se implice în schimbarea practicilor şi mentalităţilor autorităţilor. Fostul ministru al Justiţiei Monica Macovei scria, pe 16 noiembrie 1998, la rubrica "Opinii", o pledoarie pentru accesul la informaţii. Pe 6 mai 2010, în cadrul campaniei "România la raport", Ziarul Financiar propunea obligarea instituţiilor publice să pună numele, prenumele, funcţia şi salariul fiecărui angajat pe site-urile aferente. Propunerea a devenit realitate la 29 mai.

Din 1998 până în prezent, ZF este, de asemenea, platforma pe care cele mai importante voci ale economiei naţionale fac previziuni şi estimări: la 10 noiembrie 2004, Adrian Vasilescu, consilier al guvernatorului BNR, scria la "Puncte de vedere": "Intrările de valută vor creşte sigur, BNR speră că nu şi ieşirile". La patru ani distanţă, ZF deschidea ediţia pe 17 octombrie cu titlul: "Foamea de lei a străinilor a împins dobânzile spre cote record de 30%".

Ziarul Financiar a ţinut pasul cu ritmul pe care a trebuit să-l surprindă în aceşti ani de foc: creşteri de la 1 la 10 într-un deceniu, multiplicări constante ale business-ului, explozii chiar în unele sectoare de activitate. "În multe privinţe, Ziarul Financiar trăieşte acum într-o epocă pe care a cerut-o prin poziţia sa de-a lungul timpului de încurajare a capitalului privat, a ieşirii statului din economie, de încurajare a investiţiilor străine, de creştere a intermedierii bancare, deci a creditării, de integrare rapidă în Uniunea Europeană, în mecanismele globalizării", spune redactorul-şef al ZF, Sorin Pîslaru.

Mai departe, "Ziarul Financiar îşi asumă sprijinul capitalului românesc pentru a devenit jucător pe pieţele externe, aşa cum de la apariţia sa din 1998 până acum a luptat pentru ideile economiei de piaţă", adaugă Pîslaru.

Ziarul Financiar este publicaţia de business cu cel mai mare număr de abonamente de pe piaţa locală, cu o medie de 10.571 de abonamente pe ediţie, potrivit celor mai recente cifre de difuzare anunţate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada aprilie-iunie 2010. Totodată, Ziarul Financiar este cotidianul de afaceri cu cea mai mare audienţă - 185.000 cititori, în medie, pe ediţie, conform celor mai recente date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă, realizat de BRAT, în perioada iulie 2009 - iulie 2010.

Ziarul Financiar este brandul de referinţă al presei de business din România. De 12 ani de piaţa românească, ZF oferă cititorilor semnificaţia evenimentelor recente şi anticipează evoluţiile din afaceri şi economie, prin ştiri, analize şi articole de opinie. Cu o audienţă lunară de 872.000 cititori pe print (SNA FOCUS, iulie 2009 - iulie 2010) şi 769.603 vizitatori unici online (SATI, iulie 2009 - iulie 2010, medie lunară), cotidianul de afaceri şi site-ul www.zf.ro, împreună cu suplimentele, cataloagele şi evenimentele ZF, reprezintă o sursă esenţială de informaţii şi interpretări pentru manageri, investitori şi mici întreprinzători.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici