- Home
- Economia digitală
- (12.04.2022, 18:26)
Lecţiile pandemiei în materie de tehnologie: firmele încep să investească în soluţii de back-up şi tehnologii cu rol cheie în activitatea businessului
- „În prezent, companiile active în România au nevoie de soluţii IT care aduc în conversaţie rolul tehnologiei ca element cheie în strategia unui business şi nu doar de suport."
- „Orice organizaţie ar trebui să aibă o politică de back-up. Sunt tot mai multe companii care acordă atenţie continuităţii afacerii şi fac investiţii în această direcţie."
- „Cea mai bună soluţie pentru rezolvarea nevoii de centralizare, prelucrare şi transmitere a unui volum uriaş de date inconsistente este implementarea unei platforme de big data şi a cloud-ului."
1800 afişări
Lecţiile pandemiei în materie de tehnologie: firmele încep să investească în soluţii de back-up şi tehnologii cu rol cheie în activitatea businessului
În urma celor doi ani de pandemie care a creat un nou mediu de lucru pentru toată lumea, ecosistemul de business, antreprenorii, dar şi angajaţii acestora, au fost nevoiţi să se adapteze şi să accelereze rapid proiectele de digitalizare pentru a face faţă noilor provocări. Însă, după doi ani de implementări şi căutare a celor mai bune soluţii şi tehnologii IT care să susţină activităţile diverselor businessuri mai afectate sau mai puţin afectate de resrticţiile impuse de autorităţi pe fondul pandemiei, companiile active pe piaţa din România au nevoie ca tehnologia să reprezinte un punct forte în interiorul organizaţiilor, şi nu să aibă doar un rol de suport.
„Consider că în prezent companiile nu caută soluţii per se, ci expertiză. În prezent, pe piaţa locală, nevoia este de implementări de tip nou care aduc în conversaţie rolul tehnologiei ca element cheie în strategia unui business şi nu doar de suport", a spus pentru MEDIAFAX Marian Sîmpetru, managing partner în cadrul eSolutions, companie specializată în dezvoltare de software şi traininguri de tehnologie, cu afaceri de 5 milioane de euro la finalul anului 2021.
El a adăugat că la nivel naţional se observă o adopţie timidă a tehnologiilor care aduc eficienţă, de tipul celor big data, care pe piaţa internaţională sunt de mult timp într-o zonă de „boom".
„Pe big data, am fost pionieri în România şi ne bucurăm să observăm un trend în creştere, noi fiind implicaţi, de exemplu, în opt proiecte de acest tip pe plan local. Proiectele cu IoT au o tracţiune mai mare pe piaţa internaţională, spre exemplu, la eSolutions, avem în desfăşurare patru astfel de implementări, dintre care trei sunt pentru clienţi din alte ţări."
De asemenea, soluţiile de back-up şi disaster recovery ar trebui să fie prezente în fiecare companie, mai ales în noul context care este creat atât de situaţia pandemică, cât şi de războiul dintre Rusia şi Ucraina, a adăugat Răzvan Velican, director executive în cadrul I.O.S. Software Solutions, integrator de sisteme care oferă servicii de consultanţă IT&C, implementează soluţii personalizate şi oferă servicii de suport tehnic pe piaţa din România şi Bulgaria.
„Tot mai multe atacuri cibernetice de tip ransomware vizează sistemele informatice ale organizaţiilor, atacuri ce sunt soldate cu criptarea datelor şi restricţionarea accesului angajaţilor la sisteme şi aplicaţii. Unul dintre cele mai valoroase active pentru o companie îl reprezintă informaţiile din sistemele de business, iar beneficiul oferit de soluţiile de back-up şi disaster recovery este disponibilitatea informaţiilor, asigurarea continuităţii operaţionale a unui business şi luarea de decizii foarte rapid. Orice organizaţie ar trebui să aibă o politică de back-up. Observăm că sunt tot mai multe companii care acordă atenţie continuităţii afacerii şi fac investiţii în această direcţie", a spus pentru MEDIAFAX Răzvan Velican.
El consideră că în următorii doi ani companiile din România vor căuta şi vor investi „masiv" în implementarea de soluţii de back-up şi disaster recovery şi în dezvoltarea propriilor infrastructuri.
„Companiile vor investi masiv în infrastructură şi va fi tot mai greu pentru jucătorii din România să internalizeze, una dintre explicaţii fiind criza de resurse umane de pe piaţa IT. Această tendinţă există pe piaţă şi se va extinde, companiile se vor concentra din ce în ce mai mult pe activitatea lor de bază, iar restul operaţiunilor vor fi externalizate şi oferite ca serviciu – HR, servicii IT. Astfel, estimăm că cererea de servicii externalizate va creşte şi în următorii ani. Această tendinţă nu e valabilă doar pentru piaţa locală, este o tendinţă la nivel global."
Marian Sîmpetru a vorbit şi despre nevoile unei companii active în sectorul de retail, care se „luptă" cu volume mari de date zilnic şi care au nevoie de tehnologii şi soluţii IT care să pună în valoare datele colectate.
„Când vorbim despre lanţuri de retail, fluxurile de date procesate într-o zi sunt uriaşe, vorbim şi de 10 miliarde de înregistrări pe zi. O companie de retail aflată în expansiune are un volum de date în creştere permanentă, are nevoie de date în timp real. Cea mai bună soluţie pentru rezolvarea nevoii de centralizare, prelucrare şi transmitere a unui volum uriaş de date inconsistente este implementarea unei platforme de big data, într-o construcţie în care orice componentă să poată scala orizontal pentru nevoi noi ale business-ului sau în funcţie de cum evoluează tehnologia, oferind disponibilitate şi acces rapid la date, dar şi posibilitatea de a adăuga permanent noi funcţionalităţi şi fluxuri. Aceasta devine o singură sursă, facilitând şi o abordare standardizată a canalelor, pentru o strategie omnichannel coerentă."
De asemenea, utilizarea tehnologiilor de big data avansează alături de adopţia accelerată de cloud, o direcţie dominantă în ultimii ani, a continuat reprezentantul eSolutions.
„Adopţia big data şi a cloud a fost demonstrată de evoluţia principalilor furnizori din piaţă - Amazon, Microsoft, Google, dar şi de estimările analiştilor care vorbesc despre o piaţă de 150 mld. dolari. Gartner consideră platformele cloud native vitale şi strategice pentru business în următorii trei – cinci ani, iar McKinsey estimează că 70% dintre companii vor folosi platforme hybrid-cloud sau multi-cloud, cu ajutorul cărora datele şi procesele pot fi gestionate în cloud, tendinţa permiţându-le companiilor să-şi mărească viteza şi agilitatea într-un mediu sigur, în timp ce îşi scad costurile şi complexitatea. Tendinţa este vizibilă şi în România, pe fondul deficitului de personal, şi vorbim despre un efort redus prin gestionarea unor servicii administrate din cloud", a conchis Marian Sîmpetru.
Autor: Alexandra Cepăreanu
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.