Dacia Sandero s-a vândut ca pâinea caldă în 2021. Premieră pentru constructorul român
În premieră, modelul Dacia produs atât în România, la Mioveni, cât şi la Tanger, în Maroc, încheie anul în top trei şi se apropie de volumele modelului Volkswagen Golf, care de foarte mulţi ani deţine titlul de cel mai bine vândut automobil la nivel european. Golf a marcat în 11 luni din 2021 o scădere de 24% a volumelor, la 191.924 de unităţi, Volkswagen fiind printre mărcile afectate de criza componentelor electronice.
În Italia, Dacia s-a clasat printre mărcile cu cele mai mari creşteri în 2021. Per total, marca autohtonă a înregistrat anul trecut aproape 61.700 de autoturisme noi înmatriculate, în creştere cu 15% faţă de 2020. Însă pe final de an, având în vedere că în noiembrie uzina a produs la capacitate maximă, creşterea din decembrie a ajuns la 30% susţinută în special de SUV-ul Duster, care a fost şi al doilea cel mai bine vândut model pe piaţa italiană. Dacia a mizat puternic în ultimii doi ani pe motorizările pe GPL, iar acestea au o cerere ridicată în Italia.
În Franţa Dacia a încheiat anul cu o creştere de aproape 30 de procente, ajungând la 125.200 de unităţi şi o cotă de piaţă de 7,5%. Mai mult, Dacia reprezintă acum o treime din vânzările Grupului Renault în Franţa. Creşterea Dacia vine pe o piaţă franceză afectată de criza componentelor electronice, unde volumele au scăzut cu 15% în decembrie şi au stagnat la nivel de 2021 faţă de 2020.
Uzina Dacia de la Mioveni a demarat la începutul lunii decembrie producţia noului crossover Jogger, odată ce s-au deschis şi comenzile în cadrul reţelei de dealeri.
Odată cu demararea producţiei lui Jogger uzina Dacia revine la patru modele, completând linia alături de Duster, Logan şi Sandero Stepway.
În 2020 au fost eliminate din producţie modelele Logan MCV – înlocuit acum de Jogger şi Sandero, care odată cu trecerea la cea de-a treia generaţie a fost mutat integral în Maroc.