Nicolae şi Marius sunt proprietarii unui bar unde poţi să bei doar gin. Ciprian este proprietarul unei gelaterii dintr-o zonă corporate a Capitalei. Toţi sunt de acord asupra unui lucru: specializarea pe un produs unic îţi dă ocazia să oferi o calitate superioară. Te poţi poziţiona mult mai uşor în mintea consumatorului şi devii expert în domeniul tău. Cele două afaceri mai au în comun şi faptul că ambele au fost deschise în vara anului trecut.
Pe vremuri, mergeai la cizmărie pentru cizme, la măcelărie pentru carne sau la aprozar pentru fructe şi legume.
Acum au revenit în forţă afacerile specializate. Poţi să mergi în locuri în care găseşti doar îngheţată sau doar gin şi tot aşa. Se caută tot mai mult produse de calitate înaltă.
Care este cifra de afaceri pe care o poate genera un astfel de business?
„Cifra de afaceri pe cinci luni şi jumătate, anul trecut, a fost undeva în jur de 100.000 de euro. Anul acesta, preconizăm o creştere cam cu 400%. Este un pic mai greu la început pentru că trebuie să ai o masă de clienţi destul de mare care să te susţină în vânzarea unui produs unic. E clar că în momentul în care vii cu un singur produs, îţi asumi şi obligaţia de a veni cu un produs de cea mai bună calitate”, a declarat Ciprian, care deţine o gelaterie.
„Deja suntem cunoscuţi ca specialişti pe partea de ginuri. E un singur produs, însă noi, de exemplu, avem acest produs în 86 de combinaţii. Am zis să ne axăm pe un produs pe care îl facem bine, pe care să îl studiem foarte bine şi să îl promovăm cum putem noi mai bine. În jumătate de an, undeva la 60.000 a fost cifra de afaceri”, au spus la rândul lor Nicolae şi Marius, patronii unei ginoteci.