„UMB a semnat azi cel mai scump contract atribuit de România pe infrastructură rutieră până acum. A fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția celui mai lung lot aferent secțiunii montane II: Miercurea Nirajului – Leghin a Autorstrăzii Unirii A8, respectiv lotul 2A Ditrău-Grinties, constructorul fiind Asocierea SA&PE Construct – Tehnostrade SRL – Euro Asfalt D.O.O. – Spedition UMB”, a scris, joi, pe Facebook Irinel Scrioșteanu.
Conform acestuia, valoarea contractului este de 6,14 miliarde ei, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. Durata contractului va fi de 54 luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 luni pentru etapa de execuție.
Acesta este, totodată, și primul contract de proiectare și execuție semnat de Compania Națională de Investiții Rutiere.
Principalele lucrări prevăzute sunt 37,9 km lungime traseu, 19 tuneluri, cel mai lung tunel având 850 metri, 63 poduri și viaducte, cel mai lung viaduct fiind cel peste râul Sabar de 1134 metri, nod rutier la Ditrău, conexiune cu DN12 (județul Harghita), descărcare provizorie la conexiunea cu Lotul 2B Grințieș – Pipirig, pentru asigurarea funcționarii independente a acestui lot, garduri ranforsate pentru a împiedica animalele sălbatice să ajungă pe carosabil, spații de servicii tip S3 cu parcare securizată (100.000 mp), parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) și Centru de Întreținere și Coordonare.
Lungimea totală a tunelurilor și viaductelor însumează 21 km, reprezentând peste 57% din lungime întregului lot.
Traseul autostrăzii aferent acestei secțiuni montane II se desfășoară pe raza județelor Mureș, Harghita și Neamț, iar unitățile administrativ-teritoriale tranzitate sunt: Miercurea Nirajului, Măgherani, Chibed, Sovata, Sărățeni, Praid, Joseni, Lăzarea, Ditrău, Tulghes, Grințieș, Ceahlău, Poiana Teiului, Pipirig, Vânători-Neamț.