Prin proiectul Google TV, compania americană încearcă să monetizeze succesul sistemului de operare Android pe un o piaţă foarte diferită de cea a gadget-urilor mobile, oferind televiziune prin internet, inclusiv acces la YouTube, direct pe televizoare.
Încercarea Google de a „cuceri sufrageria” a avut însă până acum un succes limitat, din cauza conţinutului web greu de găsit pentru o astfel de platformă şi sprijinului modest oferit de producătorii de hardware, transmite Reuters.
Un televizor Google TV permite utilizatorului să vizioneze conţinut video online şi să navigheze pe internet, precum şi să ruleze aplicaţii sau jocuri. Sony a inclus funcţiile la anumite modele, iar Samsung se pregăteşte de asemenea să lanseze un televizor compatibil.
Proiecte precum Google TV reprezintă o oportunitate de diversificare pentru producătorii de televizoare, care încearcă să găsească soluţii pentru revigorarea pieţei şi a profiturilor prin combinarea televiziunii clasice cu internetul.
În acest context, LG a anunţat vineri că va lansa primul Google TV propriu săptămâna viitoare, la Consumer Electronics Show (CES), în Las Vegas.
Totodată, Samsung a anunţat joi seara un profit record de 4,5 miliarde de dolari pentru ultimul trimestru al anului trecut, rezultat preliminar care, potrivit companiei, ar putea fi revizuit în urcare până la raportul financiar final pentru perioada respectivă.
Profitul Samsung a fost susţinut în principal de vânzările în creştere puternică ale smartphone-urilor Galaxy, care au devenit principalul concurent al iPhone-ului produs de Apple, deşi sistemul Android echipează o gamă variată de telefoane de la numeroşi producători, printre care Motorola, HTC, LG şi Sony.
Samsung s-a aventurat relativ târziu pe piaţa smartphone, în 2010, însă operaţiunile de profil au devenit rapid principala sursă de profit a grupului sud-coreean.