ACAROM: Ministerul Mediului ar trebui să răspundă dur CE în cazul taxei auto

Taxa auto nu limitează vânzarea de maşini rulate, pentru că acestea reprezintă două treimi din piaţă, iar Ministerul Mediului ar trebui să răspundă dur somaţiei CE privind modificarea taxei auto, printr-o ofensivă legislativă de protecţie a mediului, apreciază preşedintele ACAROM, Constantin Stroe.

Urmărește
65 afișări
Imaginea articolului ACAROM: Ministerul Mediului ar trebui să răspundă dur CE în cazul taxei auto

Şeful Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe (Imagine: Mediafax Foto)

"Este efectiv surprinzătoare decizia Comisiei. Este de neînţeles. Când fac această afirmaţie am în vedere faptul că volumul automobilelor noi înseamnă o treime din totalul pieţei, ceea ce înseamnă că celelalte două treimi sunt ocupate de maşini second-hand. Cu toate măsurile luate, programul «Rabla» şi această taxă, piaţa maşinilor noi este o piaţă îngheţată. Deci unde este discriminarea?", a declarat pentru MEDIAFAX şeful Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, care ocupă şi funcţia de vicepreşedinte al Automobile Dacia.

CE a transmis, joi, României o scrisoare de somare în cazul taxei auto, prima etapă a procedurii de încălcare a dreptului comunitar, cerând modificarea legislaţiei în domeniu pe considerentul că sistemul actual creează o discriminare şi protejează industria internă de autovehicule noi. Comisia Europeană consideră că prevederile legislaţiei româneşti, conform cărora taxa pe poluare se suspendă pentru anumite autovehicule, însă creşte pentru anumite maşini de ocazie provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor maşini de ocazie, protejând industria naţională a autovehiculelor noi.

"Dacă ne raportăm doar la piaţa auto din România, luând exemplul singurului producător din ţară, Dacia, oamenii ar fi muncit de la începutul anului şi până acum doar 18 zile lucrătoare. Dacă se mai adaugă şi o modificare a taxei, ar scădea şi mai mult volumul maşinilor noi vândute în România. Dacă n-ar fi fost exportul, industria auto din România ar fi sucombat, iar o modificare a taxei ar avea efecte catastrofale pentru industria de furnizori", a spus Stroe.

El a adăugat că Ministerul Mediului trebuie să răspundă dur Comisiei Europene, printr-o lege generală privind protecţia mediului, nu doar printr-o modificare a taxei auto.

"Eu cred că Ministerul Mediului a trebui să fie într-o ofensivă dură, cu o taxă de poluare generală care să ţină cont de toate cerinţele Uniunii Europene în materie de mediu, nu numai de taxă auto, pentru că tot Uniunea Europeană ne spune că trebuie să participăm activ la diminuarea poluării globale. O să vedeţi că atunci lucrurile vor fi mai dure decât acum", a arătat preşedintele ACAROM.

El a menţionat că taxa pe poluare auto actuală "nu este perfectă", dar că ea "a liniştit" atât producătorii şi importatorii de maşini noi, dar şi pe cei care s-au ocupat şi se ocupă de comerţul cu maşini second-hand.

Stroe a spus că este posibil ca Executivul european să fi apelat la somaţia de joi pentru că taxa auto din România este în contradicţie cu măsurile anticriză luate în alte ţări europene şi pentru că la maşinile noi Euro 4 nu se plăteşte niciun fel de taxă.

"Probabil că acestea sunt motivele pentru care Comisia Europeană, uneori ruptă complet de realitate, vrea să aplice procedura de infringement pentru România - modul de aplicare a taxei de poluare auto", a spus Stroe.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici