Dacia Duster se vinde cât Logan şi Sandero la un loc
Declinul s-a datorat problemelor cu furnizorii de componente din prima jumătate a anului, încheierii programelor de tip „Rabla” şi opririi bonusului oferit de statul francez pentru maşi nile pe GPL, fapt ce a afectat în principal modelul Sandero, ale cărui vânzări au scă zut cel mai puternic, cu aproape 50%, potrivit oficialilor companiei.
Pe de altă parte, Dacia a continuat să crească în ceea ce priveş te cota de piaţă, în condiţiile în care SUV-ul Duster şi-a triplat vânzările până la finele lunii septembrie faţă de perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care lansarea comercială a avut loc în mai 2010. În total, la nivelul primelor nouă luni vânzările de autoturisme Dacia la nivel global au scăzut cu 2,3%, la puţin peste 236.000 de unităţi, în condiţiile în care singurul model care a susţinut vÂnzările a fost SUV-ul Duster, Sandero şi Logan înregistrÂnd în continuare un declin.
Pe de altă parte, cu toate că volumul total a scăzut, valoarea producţiei a crescut cu aproape 50%, de la 1,9 mld. euro la peste 2,8 mld. euro, în condiţiile în care un SUV Duster are un preţ mediu de 15.000 de euro, faţă de 8.000 de euro în cazul unui Sandero sau Logan.