ACEA: SCANDALUL Volkswagen nu este o problemă a întregii industrii auto

Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) a apreciat miercuri că acuzaţiile la adresa grupului german Volkswagen referitoare la manipularea testelor privind noxele automobilelor diesel nu reprezintă o problemă la nivelul întregii industrii auto, relatează MarketWatch.

Urmărește
1588 afișări
Imaginea articolului ACEA: SCANDALUL Volkswagen nu este o problemă a întregii industrii auto

ACEA: SCANDALUL Volkswagen nu este o problemă a întregii industrii auto (Imagine: Shutterstock)

Comentariile venite din partea ACEA sunt o reacţie la cererile mai multor oficiali europeni, ca întreaga industrie auto să fie investigată, pentru a se vedea dacă şi alţi producători au trişat în privinţa emisiilor poluante.

"ACEA va continua să colaboreze cu Comisia Europeană şi guvernele naţionale, pentru a rezolva problemele actuale şi a menţine încrederea în industria auto şi tehnologia diesel nepoluantă", se arată într-un comunicat al asociaţiei.

Acţiunile VW au scăzut cu 39% în această săptămână, iar titlurile celorlalţi mari producători auto au evoluat la rândul lor în scădere, din cauza temerilor că întregul sector este implicat în manipularea datelor referitoare la emisii.

Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. "Grupul auto german a instalat un software pentru a induce în eroare autorităţile americane în privinţa emisiilor poluante", anunţă Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.

Vehiculele VW implicate în scandal emit noxe cu până la 40 de ori peste limita admisă, când sunt în circulaţie, acuză EPA.

VW a anunţat marţi că 11 milioane de automobile ale grupului sunt afectate de acest scandal la nivel mondial, iar grupul a alocat 6,5 miliarde de euro în trimestrul al treilea pentru acoperirea costurilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici