Acţiunile Carrefour au pierdut până la 6%, după ce grupul a anunţat scăderea profitului din Franţa

Acţiunile Carrefour au scăzut vineri la Paris cu până la 6%, după ce cel mai mare retailer european a anunţat investitorii că profitul operaţional al operaţiunilor din Franţa, cea mai mare piaţă a grupului, este sub aşteptările Consiliului de Administraţie în primul semestru, transmite Reuters.

Urmărește
9 afișări

Investitorii se tem acum că cifrele pentru întregul an ar putea fi în pericol, situaţie care a declanşat vânzări în volum mare ale acţiunilor Carrefour pe bursa franceză.

Compania a făcut în cursul anului trecut două anunţuri similare privind profitul şi a lansat de asemenea un plan controversat de desprindere a unor active.

Reprezentanţii Carrefour au declarat vineri pentru Reuters că declinul profitului operaţional curent obţinut în Franţa ar fi de circa 35% în prima jumătate a anului.

Directorul departamentului de relaţii cu investitorii, Patrice Lamberg, a afirmat că grupul menţine totuşi ţintele pentru întregul an, care includ creşterea profitului operaţional total.

Analiştii consideră însă că acest obiectiv va fi dificil de atins.

"Anticipăm acum că profitul EBIT va scădea cu 4-5%. În această situaţie, anticipăm că Carrefour îşi va reduce estimările", scriu analiştii Citi într-o notă către investitori.

Compania va găzdui săptămâna viitoare adunarea anuală generală a acţionarilor, unde directorul general Lars Olofsson va încerca să convingă investitorii că poate duce la bun sfârşit planul de revigorare a afacerilor grupului la nivel global.

Analiştii aşteaptă revizuirea rezultatelor din Franţa încă din luna mai, când Olofsson l-a concediat pe directorul general al operaţiunilor de pe piaţa autohtonă James McCann, acuzând performanţele slabe ale diviziei.

Carrefour a anunţat joi că l-a numit pe Noel Prioux, un veteran în conducerea companiei, la şefia operaţiunilor din Franţa, după mai mult de o lună de interimat asigurat de Olofsson.

Directorul general a arătat însă că va continua să supravegheze îndeaproape afacerile din Franţa şi modul în care Prioux va implementa un program de revigorare a acestei divizii.

Prioux a fot numit ca şef al operaţiunilor europene cu numai o lună în urmă.

Franţa generează 40% din vânzările Carrefour, iar performanţele companiei pe piaţa autohtonă sunt ameninţate de competiţia tot mai dură din partea rivalilor, precum Auchan, care pune presiuni semnificative pe preţuri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici