Acţiunile Facebook, în scădere. Ce măsuri au luat investitorii

Acţiunile Facebook au închis sub 29 de dolari, după o scădere de aproape 10% în şedinţa de marţi la New York, investitorii părăsind în masă compania, îngrijoraţi de perspectivele de creştere pe termen lung şi de declinul înregistrat de titlurile reţelei de socializare, după listarea la 38 de dolari.

Urmărește
343 afișări
Imaginea articolului Acţiunile Facebook, în scădere. Ce măsuri au luat investitorii

Acţiunile Facebook, în scădere. Ce măsuri au luat investitorii

Facebook s-a depreciat pe piaţa Nasdaq cu până la 10%, atingând un minim de 28,65 dolari pe acţiune, şi a închis la 28,84 dolari pe unitate, în coborâre cu 9,6%.

Reţeaua de socializare a debutat pe bursă pe 18 mai, la 38 de dolari pe acţiune, după ce a atras în oferta publică iniţială 16 miliarde de dolari şi şi-a adjudecat o capitalizare de 104 miliarde de dolari, mai mult decât valoarea de piaţă cumulată a Hewlett Packard şi Dell.

De atunci, compania a pierdut aproximativ 25 miliarde de dolari din capitalizare, sumă echivalentă cu valoarea de piaţă a băncii de investiţii Morgan Stanley, aranjorul principal al ofertei publice iniţiale a Facebook.

Analiştii de pe Wall Street sunt îngrijoraţi că Facebook va întâmpina dificultăţi în încercările de a monetiza accesările în număr tot mai ridicat de pe smartphone-uri şi alte dispozitive mobile, deşi are aproape un miliard de utilizatori la nivel mondial şi domină spaţiul reţelelor de socializare online.

Piaţa smartphone-urilor şi tabletelor este dominată autoritar de Google şi Apple.

Intenţia binecunoscută a Facebook de a monetiza serviciile pe mobil alimentează speculaţii variate privind strategia companiei şi următoarele decizii în acest sens. Analiştii bancari specializaţi pe sectorul IT consideră că reţeaua de socializare ar avea mult de câştigat dacă ar intra pe piaţa software-ului pentru dispozitive mobile prin achiziţia companiei norvegiene Opera.

New York Times a readus recent în actualitate un zvon intens mediatizat în trecut, că Mark Zuckerberg ar vrea să dezvolte un smartphone Facebook. Analiştii consideră că una dintre cele mai simple modalităţi de a intra pe segmentul hardware-ului mobil ar fi preluarea companiei canadiene Research In Motion, dezvoltatorul Blackberry, care se confruntă cu dificultăţi în concurenţa cu Apple şi Google.

RIM a anunţat marţi seara că a contractat băncile de investiţii JPMorgan şi RBC Capital Markets pentru a ajuta compania să-şi reevalueze strategia.

Unii analişti consideră că declinul de marţi al Facebook pe bursă a fost cauzat în principal de debutul la tranzacţionare al opţiunilor cu acţiunile companiei, care permit investitorilor să vândă sau să cumpere titluri la un preţ predeterminat.

"Faptul că acţiunea a scăzut în prima zi de tranzacţionare a opţiunilor arată că investitorii pariază pe noi deprecieri sau că îşi cumpără contracte de asigurare. Investitorii ar putea dori să păstreze acţiunile, însă cumpără asigurare pentru a fi acoperiţi în caz că preţul continuă să scadă", comentează un analist.

Un fond din Chicago pariază pe scăderea cotaţiei Facebook la 25 de dolari până în septembrie.

"Valoarea de piaţă este un mare bluf. Mai este mult loc pentru scăderi. Acţionarii din interior vor vinde acţiuni pe 20 august, când va expira primul embargo. Vor ieşi pe piaţă multe acţiuni, tot mai multe în următoarele luni", comentează preşedintele Tavakoli Structured Finance din Chicago.

Pe lângă incertitudinile legate de monetizarea accesărilor de pe smartphone-uri şi tablete, Facebook ar putea avea probleme şi cu actuala sursă de venituri. Reţeaua de socializare va trebui să facă eforturi pentru a păstra interesul advertiserilor mari.

La câteva zile înainte de oferta publică iniţială a Facebook, constructorul auto General Motors a anunţat că se retrage din contractele de publicitate plătită pe Facebook, deoarece reţeaua de socializare nu s-a afirmat încă drept platformă eficace de advertising şi nu există dovezi că spoturile afişate pe site-ul companiei dau randament.

"Facebook este într-o perioadă de tranziţie ca model de afaceri. A fost uşor să primească primele 5-10 procente dintr-un buget de advertising, companiile încercând eficacitatea mediului, dar pentru următoarele 5-10 procente trebuie să te lupţi cu televizorul, ceea ce este mult mai dificil. Facebook nu are încă cifrele necesare pentru a demonstra profitabilitatea, creşterea şi faptul că platforma generează awareness", comentează Walter Price, manager la fondul specializat de investiţii în tehnologie al băncii Wells Fargo.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici